Page 41 - özbakış subat-2025 - p
P. 41
Yazı boyunca belirtilenler doğrultusunda son söz olarak şunu söyleyebiliriz:
Dil ve konuşma güçlüğü yaşayan çocukların, sağlıklı bir iletişim becerisi
kazanabilmeleri için sabır, destek ve anlayış gereklidir. Aileler ve öğretmenler
olarak çocukların kendilerini güvenle ifade edebilecekleri bir ortam sunmak onların
bu güçlüklerin üstesinden gelmesine büyük katkı sağlar. Unutulmamalıdır ki her
çocuğun gelişim hızı farklıdır, bu yüzden dil ve konuşma becerilerini kazanma
süreçlerinde çocukların kendi hızlarında gelişmelerine olanak tanıyan bir yaklaşım
benimsemek en doğrusudur.
KAYNAKÇA
• Balcı, E. ve Çelen, N. (2023). Dil ve konuşma güçlüğü olan ilkokul • İbiloğlu A. O. (2011). Kekemelik. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar,
öğrencilerinin yaratıcı drama yöntemiyle iletişim becerilerinin 3(4):704-727
geliştirilmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, • McLeod S. ve McKinnon D.H. (2007). Prevalence of
(37), 777-789. communication disorders compared with other learning needs
• Bishop, D. V. M. (2000). Pragmatic language impairment: a in 14,500 primary and secondary school students. International
correlate of sli, a distinct subgroup, or part of the autistic Journal of Language and Communication Disorders. 42, 37–59.
continuum? L. B. Leonard ve D. V. M. Bishop (Ed.), Speech • Özgür, İ. (2003). Konuşma bozuklukları ve sağaltımı. Nobel
and language impairments in children: causes, characteristics, Kitabevi.
intervention and outcome içinde (ss. 99–113). Psychology
Press. • Özkan, E. T. ve Demirhan, E. (2014). Pediatrik ses bozuklukları
ve ses terapisinin etkililiği. Kocaeli Tıp Dergisi, 3(2), 27-33.
• Diken, Ö. (2010a). İletişim becerilerinin desteklenmesi. İ.
H. Diken (Ed.), İlköğretimde kaynaştırma. Pegem Akademi. • Vandewater, E. A., Rideout, V. J., Wartella, E. A., Huang, X.,
Lee, J. H. ve Shim, M. S. (2007). Digital childhood: Electronic
• Diken, Ö. (2014b). Pragmatic language skills of children with media and technology use among infants, toddlers, and
developmental disabilities: A descriptive and relational study in preschoolers. Pediatrics, 119(5), 1006-1015.
Turkey. Eurasian Journal of Educational Research, 55, 109-122.
Şubat 2025 41