Page 41 - özbakış subat-2025 - p
P. 41

Yazı boyunca belirtilenler doğrultusunda son söz olarak şunu söyleyebiliriz:



                 Dil ve konuşma güçlüğü yaşayan çocukların, sağlıklı bir iletişim becerisi
                 kazanabilmeleri için sabır, destek ve anlayış gereklidir. Aileler ve öğretmenler

                 olarak çocukların kendilerini güvenle ifade edebilecekleri bir ortam sunmak onların
                 bu güçlüklerin üstesinden gelmesine büyük katkı sağlar. Unutulmamalıdır ki her
                 çocuğun gelişim hızı farklıdır, bu yüzden dil ve konuşma becerilerini kazanma
                 süreçlerinde çocukların kendi hızlarında gelişmelerine olanak tanıyan bir yaklaşım
                 benimsemek en doğrusudur.












































                  KAYNAKÇA


        •  Balcı, E. ve Çelen, N. (2023). Dil ve konuşma güçlüğü olan ilkokul   •  İbiloğlu A. O. (2011). Kekemelik. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar,
           öğrencilerinin yaratıcı drama yöntemiyle iletişim becerilerinin   3(4):704-727
           geliştirilmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi,   •  McLeod  S.  ve  McKinnon  D.H.  (2007).  Prevalence  of
           (37), 777-789.                                         communication disorders compared with other learning needs

        •  Bishop, D. V. M. (2000). Pragmatic language impairment: a   in 14,500 primary and secondary school students. International
           correlate of sli, a distinct subgroup, or part of the autistic   Journal of Language and Communication Disorders. 42, 37–59.
           continuum? L. B. Leonard ve D. V. M. Bishop (Ed.), Speech   •  Özgür, İ. (2003). Konuşma bozuklukları ve sağaltımı. Nobel
           and language impairments in children: causes, characteristics,   Kitabevi.
           intervention and outcome içinde (ss. 99–113). Psychology
           Press.                                              •  Özkan, E. T. ve Demirhan, E. (2014). Pediatrik ses bozuklukları
                                                                  ve ses terapisinin etkililiği. Kocaeli Tıp Dergisi, 3(2), 27-33.
        •  Diken, Ö. (2010a). İletişim becerilerinin desteklenmesi. İ.
           H. Diken (Ed.), İlköğretimde kaynaştırma. Pegem Akademi.  •  Vandewater, E. A., Rideout, V. J., Wartella, E. A., Huang, X.,
                                                                  Lee, J. H. ve Shim, M. S. (2007). Digital childhood: Electronic
        •  Diken, Ö. (2014b). Pragmatic language skills of children with   media and technology use among infants, toddlers, and
           developmental disabilities: A descriptive and relational study in   preschoolers. Pediatrics, 119(5), 1006-1015.
           Turkey. Eurasian Journal of Educational Research, 55, 109-122.


                                                                                                     Şubat  2025  41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46