Page 67 - özbakış ekım-2024 -
P. 67
Tablo 1: Öğrencilerin takvim yaşlarına ilişkin dağılımı
Okula Başlama Yaş Aralığı Kategorideki
Kategori (Ay Olarak ) Öğrenci Sayısı
1. Kategori 70 ay ve altı okula başlayanlar 377
2. Kategori 71-72 ay okula başlayanlar 366
3. Kategori 73-74 ay okula başlayanlar 403
4. Kategori 75-76 ay okula başlayanlar 343
5. Kategori 77-79 ay okula başlayanlar 401
6.Kategori 80 ay ve üstü okula başlayanlar 289
Tablo 2’de öğrencilerin takvim yaşlarına göre LGS puanları verilmiştir.
Tablo 2: Takvim yaşına göre LGS puan ortalamaları
Kişi Sayısı LGS Puan Ortalaması Standart Sapma
70 ay ve altı 377 286,28 76,69
71-72 ay 366 296,81 83,94
73-74 ay 403 310,83 85,54
75-76 ay 343 312,44 86,63
77-79 ay 401 319,75 88,79
80 ay ve üstü 289 303,30 88,22
Toplam 2179 305,12 85,61
Tablo 2 incelendiğinde; 1. kategoride yer alan öğren- tığı, 80 ay ve üzeri okula başlayanlarda LGS ortalamasının
cilerin LGS puan ortalamasının 286,28; 2.kategoride yer bir önceki kategoriye göre düşüş göstererek 3.kategorinin
alan öğrencilerin LGS puan ortalamasının 296,81; 3. ka- de altında kaldığı dikkat çekmektedir.
tegoride yer alan öğrencilerin LGS puan ortalamasının Okula başlama yaşının (ay olarak) LGS puanları üze-
310,83; 4.kategoride yer alan öğrencilerin LGS puan orta- rinde anlamlı bir etkisi olup olmadığını araştırmak üzere
lamasının 312,44; 5.kategoride yer alan öğrencilerin LGS yapılacak testlerin belirlenmesi için varyans homojenliği
puan ortalamasının 319,75; 6.kategoride yer alan öğrenci- ve normallik analizi yapılmıştır. Bütün yaş gurubu katego-
lerin LGS puan ortalamasının 303,30 olduğu görülmüştür. rilerinde dağılımın normal olduğu tespit edilmiştir. Ancak
Bütün veriler göz önüne alındığında okula başlama yaşı varyans homojenliği varsayımı sağlanmadığından Welch
arttıkça puan ortalamalarının arttığı, 77-79 aylık okula Testi (Tablo 3) yapılmıştır.
başlayanlarda puan ortalamasının en yüksek düzeye ulaş-
Eylül 2024 67