Page 64 - özbakış ekım-2024 -
P. 64
Tandem Bisiklet Kullanırken Tandem Bisikletle Geleceğe Dair
Yaşadıklarım Hayallerim
Tandem bisiklet; koordineli ve açık iletişimde olmayı Tandem bisikletle önce Türkiye turu ardından da dünya
gerektiriyor. Bu sebeple uyumlu bir yol arkadaşı ile sürüş turu yapmayı hayal ediyorum ve bu hayalime giderek daha
yaptığımda gayet mutlu ve özgür hissediyorum. Tandem bi- çok yaklaştığıma inanıyorum. Yeterli zamanım ve maddi
sikletle farklı kültürleri, şehirleri, şehrin doğasını, bölgeye ait kaynağım olduğunda turlara çıkmayı planlıyorum. Planım
mimari, tarihi yapıtları, bölgenin yemeklerini tadabiliyorum. gerçekleşene dek küçük çaplı şehir turlarına devam etme-
Bu bana kültürel bir zenginlik katıyor. Bazen hırslı olduğum yi düşünüyorum. 2014 yılında böyle bir hayalim hatta bu
zamanlar oluyor, yokuşları bisikletten inmeden tırmanmak hayalimi gerçekleştirme inancım hiç yoktu. Sadece ilgimi
gibi. Hırsın bireye güç kattığı noktayı yokuş tırmanmak olarak keşfedebilme, deneyebilme imkânı yakalayabilen kör bir
tanımlayabilirim. Rüzgârı hissetmek, çiçeklerin kokusunu psikolojik danışmandım.
duymak, tekerin geçtiği yolu doğrudan hissedebilmek Kör bir bireyseniz veya kör bir öğrenciniz, çocuğunuz,
yolla bütünleşmemi sağlıyor. Evet, bu yollardan geçtim arkadaşınız varsa, erişmek istediği veya hayal ettiği her ne
diyebiliyorum, yolları tanıyorum. Bisikletin hareketime varsa onu gerçekleştirebilmesi ve ona ulaşabilmesi için
kattığı bağımsızlık, sınırsızlık ve özgürlük duygusunun vazgeçmemesi, hayallerinin peşinden gitmesi, haklarını
yanında bir hedef belirleyip hedeflerimi gerçekleştirme sonuna kadar talep etmesi, en önemlisi de engellenilmeyi
noktasında daha da ileri gitmemi sağlıyor. Bisiklet; kabul etmemesi gerektiğini önemle vurgulamak isterim.
benim için özgürlük, bağımsız hareket, kolay ve kendi Sınırlar yalnızca bizim çizgilerimizden
gücümle ulaşımdır. Bisikletin bu yönünü deneyimlemek
isteyen herkes, koordineli olabileceği bir yol arkadaşı ile ibaretlerdir ve çizdiğimiz kadar var olurlar.
bu deneyimi yaşayabilir.
64 Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi