Page 48 - özbakış ekım-2024 -
P. 48

KAYNAKÇA


        •  Allen, K. E., Cowdery, G. E., Paasche, C. L., Langford, R., Nolan,   for recognition and inclusion–parents’ and pupils’ experiences
        K. ve Cipparrone, B. (2015). Inclusion in early childhood programs:   of special support measures in school. International Journal of
        children withexceptionalities. New Zealand: Nelson College.  Qualitative Studies on Health and Wellbeing, 5(1), 1-11.
        •  Arslan, S. ve Kılıç, Y. (2016). Perceived school support in   •  Kargı, E. (2011). Okul öncesi ve kişilerarası sorun çözme. M.
        ınclusive education. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,   Ormanlıoğlu Uluğ ve G. Karadeniz, (Ed.), Okul öncesi çocuk ve…
        18(1), 1-11.                                           içinde (103-129). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
        •  Avcıoğlu, H. (2012) Zihinsel yetersizliği olan çocuklara sosyal   •  Kılıç, A. F. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin engelli
        beceri kazandırmada işbirliğine dayalı öğrenme ve drama   öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik bilgilendirilmelerinin
        yöntemlerinin etkililiği. Eğitim ve Bilim, 37(163), 110-125.  kaynaştırmaya  ilişkin  görüşlerin  değişmesindeki  etkililiği.
        •  Bloom, L. A., Perlmutter, J. ve Burrell, L. (1999). The general   Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
        educator: Applying constructivism to inclusive classrooms.   Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
        Intervention in School and Clinic, 34(3), 132-136.     •  Koster, M., Pijl, S. J, Nakken, H. ve Van Houten, E. (2010). Social
        •  Ceylan, Ş. (2009). Vineland sosyal- duygusal erken çocukluk   participation of students with special needs in regular primary
        ölçeğinin geçerlik-güvenirlik çalışması ve okul öncesi eğitim   education in the Netherlands. International Journal of Disability,
        kurumuna devam eden beş yaş çocuklarının sosyal-duygusal   Development and Education, 57(1), 59–75.
        davranışlarına yaratıcı drama eğitiminin etkisinin incelenmesi.   •  Maag, C. W. (2005). Social skills training for youth with
        Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri   emotional and behavioral disorders and learning disabilities:
        Enstitüsü.                                             Problems, conclusions, and suggestions. Exceptionality, 13(3),
        •  Cologan, K. (2013). Inclusion in education towards equality for   155-172.
        students with disability. Australia: Children and Families Research   •  Meyers, S. ve Lester, D. (2016). An attempt to change
        Centre Institute of Early Childhood Macquarie University.  college students’ attitudes toward individuals with disabilities.
        •  Çifci, İ. ve Sucuoğlu, B. (2005). Bilişsel süreç yaklaşımıyla sosyal   Comprehensive Psychology, 5, 2165222816648076.
        beceriler öğretimi (5.baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.  •  Milli Eğitim Bakanlığı (2013). “Birlikte başarırız” bütünleştirme
        •  Diamond, K. E. (2001). Relationships among young children’s   kapsamında eğitim uygulamaları öğretmen kılavuz kitabı.   Ankara:
        ideas, emotional understanding, and social contact with classmates   MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
        with disabilities. Topics in Early Childhood Special Education,   Yayınları.
        21(2), 104-113.                                        •  Özabacı, N. (2006). Çocukların sosyal becerileri ile ebeveynlerin

        •  Diamond, K. ve Tu, H. (2009). Relations between classroom   sosyal becerileri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Fırat
        context, physical disability and preschool children’s inclusion   Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (1), 163-179.
        decisions. Journal of Applied Developmental Psychology, 30(2),   •  Papoutsaki, K., Gena, G. ve Kalyva, E. (2013). How do children
        75-81.                                                 with mild intellectual disabilities perceive loneliness?. Europe’s
        •  Fryxell, D. ve Kennedy, C. H. (1995). Placement along   Journal of Psychology, 9(1), 1–7.
        the continuum of services and its impact on students’ social   •  Rafferty, Y. ve Griffin, K. W. (2005). Benefis and Risks of
        relationships. Journal of the Association for Persons with Severe   Reverse Inclusion for Preschoolers with and Without Disabilities:
        Handicaps, 20(4), 259-269.                             Perspectives of Parents and Providers. Journal of Early İntervention,
        •  Gülay, H. ve Akman, B. (2009). Okul öncesi dönemde sosyal   27(3), 173-192.
        beceriler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.                 •  Sucuoğlu, B. ve Kargın, T. (2006). İlköğretimde kaynaştırma
        •  Isaksson, J., Lindqvist, R. ve Bergström, E. (2010). Struggling   uygulamaları. İstanbul: Morpa Yayınları.

















        48   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53