Page 47 - özbakış ekım-2024 -
P. 47
HAYALİMDEKİ MÜZİKAL GÖSTERİSİ
Etkinliğe 3 ayrı ilçeden, tipik özellik gösteren 35
dördüncü sınıf öğrencisi ve 3 ayrı okulun 24 özel
eğitim sınıfı öğrenciler ile, 4 görme engelli öğrenci
katılmış, öğrenciler 4 ay süresince Buca 30 Ağustos
Ortaokulu gösteri salonunda çalışmalar yapmış ve
müzikli dans gösterisi düzenlenmiştir. Öğrencilerin
hepsinin bir arada şarkı sözleri ve hareketleri daha
hızlı öğrendikleri ve olumlu davranışlarının arttığı
gözlenmiştir.
Sonuç olarak “Hayalimdeki Gökyüzü Projesi” kap-
samında gerçekleştirilen faaliyetlerin öğrencilerin
toplumla bütünleşmesinde motivasyonlarını, özgü-
venlerini ve mutluluklarını artırmada oldukça yararlı
olduğu; çocukların kendilerini daha iyi hissetmeleri-
ni sağladığı ve diğer çocuklarla etkileşim içinde ol-
duklarından sosyal uyumlarını geliştirdiği, faaliyetler
süresince gözlerinde mutluluk, yüzlerinde tebessüm
bunun yanında şaşkınlık ve biraz da merak duygu-
larının olduğu görülmüştür. Nitekim alanyazında-
ki araştırmaların da benzer sonuçlara işaret ettiği
ortaya çıkmaktadır (Rafferty ve Griffin, 2005; Kılınç,
2011). Bununla beraber proje faaliyetlerinin; sosyal
ortamda grupla hareket edebilme, grubundaki gö-
revini ve sorumluluğunu bilme, uyumlu bir şekilde
takımında yarışmayı öğrenme gibi fırsatlar sunduğu;
öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimini kendilerini
toplumla bütün görebilme açısından olumlu yönde
etkilediği görülmüştür (Bloom, Perlmutter ve Burrel,
1999; Bryan ve Bryan, 1982; Hammeken, 2016
Hayalimdeki Gökyüzü Projesi ile özel gereksinimli
öğrenciler ile tipik gelişim gösteren öğrencilerin öz-
güvenlerinin arttığı, sosyal ve iletişim becerilerinin
geliştiği, en önemlisi kendilerini daha yeterli hisset-
tikleri ve başarmış olmanın mutlu duygusunu hep
beraber yaşadıkları görülmüştür.
Eylül 2024 47