Page 94 - özbakış şubat -2024
P. 94
Özetlemek gerekirse; üstün çocukların eğitiminde genel zihinsel yetenek alanı, görsel sanat ve müzik yetenek
geçmişten günümüze türdeş sınıflar, üst özel sınıflar, alanlarına göre özel yetenekli öğrencileri çok yönlü
fen liseleri ve özel okullar, resmi okul ve üniversitelerin desteklemekte, seçmeli alan, ders etkinlik ve yetenek
uygulama okulları gibi farklı deneyimlerin olduğu geliştirme atölyeleri ile 29 yıldır hizmet vermektedir.
uygulamalar bulunmaktadır. Günümüzde BİLSEM’ ler İzmir’de 2024 yılı itibariyle 16 BİLSEM bulunmaktadır.
örgün eğitim kurumları olmayıp destek eğitim merkezleri
şeklinde hizmet vermektedir. Bilim ve Sanat Merkezleri,
1- Akkaş, E., & Tortop, H. S. (2015). Üstün yetenekliler eğitiminde 7- Enç, M., Çağlar, D., & Özsoy, Y.(1987). Özel eğitime giriş.
farklılaştırma: temel kavramlar, modellerin karşılaştırılması ve Ankara:Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
öneriler. Journal of Gifted Educationand Creativity, 2(2), 31-44.
8- Kaya, N. (2013). Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve
2- Ataman, A. (2012, Nisan). Üstün yetenekli öğrencilerin BİLSEM’ler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 115-
öğretmenlerine ve ailelerine öneriler. Geleceğin Mimarları Üstün 122.
Yetenekliler Sempozyumu. 9- Kontaş, H. (2012, Nisan). Üstün yetenekli çocukların eğitiminde
farklı stratejiler. Geleceğin Mimarları Üstün Yetenekliler Sempozyumu.
3- Çıkılı, Y. (1996). Özel eğitime muhtaç çocukların Türk milli eğitim
sistemi içerisindeki yeri ve önemi[Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. 10- Konur, K. (1992). Türkiye’de özel eğitim sisteminin yapısı ve
Atatürk Üniversitesi. işleyişi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Türkiye ve Orta Doğu
Amme İdaresi Enstitüsü.
4- Çitil, M. (2009). Cumhuriyetin ilanından günümüze Türkiye’de
özel eğitim.[Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi. 11- Konur Levent, F. ve Bakioğlu, A. (2013). Üstün yeteneklilerin
eğitiminde Türkiye için öneriler. Üstün yetenekliler eğitimi ve
5- Çitil, M. (2018) Türkiye’de üstün yeteneklilerin eğitim araştırmaları dergisi, 1(1), 31-44.
politikalarının değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 47(1), 143-172.
12- Rimm, S. B., Siegel, D.,&Davis, G. A. (2022). Üstün zekalı ve
6- Kağnıcı, D. Y. (2019). Kültür ve psikolojik danışma. Ankara: Pegem yeteneklilerin eğitimi. İstanbul: Nobel Yayınları.
Yayınları.
BİLİM SANAT MERKEZLERİMİZ
ALİAĞA HABAŞ MEHMET RÜŞTÜ BAŞARAN Adana’da düzenlenecek finaller için hazırlıklar
BİLİM VE SANAT MERKEZİ devam etmektedir.
Kurumun Açılış Tarihi: Özel Eğitim ve Rehberlik “İzmir Bilim Olimpiyatları” etkinliğine 2022 –
Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 22/05/2019 tarihli 2023 Eğitim ve Öğretim yılında 20 öğrenci başvuru
onayı ile açılmıştır. yapmış; 1 öğrenci eğitim almaya hak kazanmıştır.
Kurum Müdürü: Pınar KAVUŞTU Tasarım – Tescil alma çalışmalarında, şimdiye
Adres: Atatürk Mahallesi Aygaz Caddesi No: 42 kadar 3 öğrencisi toplamda 2 tasarım belgesi
Aliağa / İzmir almaya hak kazanmış olup daha fazla sayıda tasarım
ve tescil belgesi alma çalışmaları devam etmektedir.
Telefon: 0 232 616 42 44
2022 – 2023 eğitim ve öğretim yılında “Bilim ve
Web adresi: https://aliagabilsem.meb.k12.tr Sanat Merkezi Destek Eğitim Etkinliklerine Sportif
Projeler / Faaliyetler Eğitsel Oyunların Entegrasyonu” isimli TÜBİTAK
2022 – 2023 eğitim ve öğretim yılı 2. döneminden 4005 yapılmıştır.
itibaren ayda 2 defa olmak üzere “Veli Akademisi” 2023 – 2024 eğitim ve öğretim yılında 2 adet proje
eğitimleri düzenlenmektedir. ile TÜBİTAK 2204 – A Liseye 2 adet proje ile TÜBİTAK
27 Eylül – 1 Ekim 2023 tarihleri arasında ilimizde 2204 – B Ortaokul başvuruları gerçekleştirilmiştir.
düzenlenen TEKNOFEST finallerinde “Güneş Sistemi Hâlihazırda kurumda 2021 – 2022 eğitim ve
VR ve AR” isimli proje ile temsil etti. 2024 yılında
öğretim yılında TÜBİTAK 4006 bilim fuarı yapılmış
94 Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi