Page 94 - özbakış şubat -2024
P. 94

Özetlemek  gerekirse;  üstün  çocukların  eğitiminde   genel zihinsel yetenek alanı, görsel sanat ve müzik yetenek
        geçmişten  günümüze  türdeş  sınıflar,  üst  özel  sınıflar,   alanlarına  göre  özel  yetenekli  öğrencileri  çok  yönlü
        fen liseleri ve özel okullar, resmi okul ve üniversitelerin   desteklemekte,  seçmeli  alan,  ders  etkinlik  ve  yetenek
        uygulama  okulları  gibi  farklı  deneyimlerin  olduğu   geliştirme  atölyeleri  ile  29  yıldır  hizmet  vermektedir.
        uygulamalar  bulunmaktadır.  Günümüzde  BİLSEM’  ler   İzmir’de 2024 yılı itibariyle 16 BİLSEM bulunmaktadır.
        örgün eğitim kurumları olmayıp destek eğitim merkezleri
        şeklinde hizmet vermektedir. Bilim ve Sanat Merkezleri,







         1- Akkaş, E., & Tortop, H. S. (2015). Üstün yetenekliler eğitiminde   7-  Enç,  M.,  Çağlar,  D.,  &  Özsoy,  Y.(1987).  Özel  eğitime  giriş.
        farklılaştırma:  temel  kavramlar,  modellerin  karşılaştırılması  ve   Ankara:Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
        öneriler. Journal of Gifted Educationand Creativity, 2(2), 31-44.
                                                                8-    Kaya,  N.  (2013).  Üstün  yetenekli  öğrencilerin  eğitimi  ve
         2-  Ataman,  A.  (2012,  Nisan).  Üstün  yetenekli  öğrencilerin   BİLSEM’ler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 115-
        öğretmenlerine  ve  ailelerine  öneriler.  Geleceğin  Mimarları  Üstün   122.
        Yetenekliler Sempozyumu.                                9- Kontaş, H. (2012, Nisan). Üstün yetenekli çocukların eğitiminde
                                                               farklı stratejiler. Geleceğin Mimarları Üstün Yetenekliler Sempozyumu.
         3- Çıkılı, Y. (1996). Özel eğitime muhtaç çocukların Türk milli eğitim
        sistemi içerisindeki yeri ve önemi[Yayınlanmamış yüksek lisans tezi].   10-  Konur,  K.  (1992).  Türkiye’de  özel  eğitim  sisteminin  yapısı  ve
        Atatürk Üniversitesi.                                  işleyişi  [Yayınlanmamış  yüksek  lisans  tezi].  Türkiye  ve  Orta  Doğu
                                                               Amme İdaresi Enstitüsü.
         4-  Çitil,  M.  (2009).  Cumhuriyetin  ilanından  günümüze  Türkiye’de
        özel eğitim.[Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.  11-  Konur  Levent,  F.  ve  Bakioğlu,  A.  (2013).  Üstün  yeteneklilerin
                                                               eğitiminde  Türkiye  için  öneriler.  Üstün  yetenekliler  eğitimi  ve
         5-  Çitil,  M.  (2018)  Türkiye’de  üstün  yeteneklilerin  eğitim   araştırmaları dergisi, 1(1), 31-44.
        politikalarının değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 47(1), 143-172.
                                                                12-  Rimm,  S.  B.,  Siegel,  D.,&Davis,  G.  A.  (2022).  Üstün  zekalı  ve
         6- Kağnıcı, D. Y. (2019). Kültür ve psikolojik danışma. Ankara: Pegem   yeteneklilerin eğitimi. İstanbul: Nobel Yayınları.
        Yayınları.





           BİLİM SANAT MERKEZLERİMİZ






             ALİAĞA  HABAŞ  MEHMET  RÜŞTÜ  BAŞARAN               Adana’da  düzenlenecek  finaller  için  hazırlıklar
          BİLİM VE SANAT MERKEZİ                                 devam etmektedir.

             Kurumun Açılış Tarihi: Özel Eğitim ve Rehberlik       “İzmir  Bilim  Olimpiyatları”  etkinliğine  2022  –
          Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 22/05/2019 tarihli       2023 Eğitim ve Öğretim yılında 20 öğrenci başvuru
          onayı ile açılmıştır.                                  yapmış; 1 öğrenci eğitim almaya hak kazanmıştır.
             Kurum Müdürü: Pınar KAVUŞTU                           Tasarım  –  Tescil  alma  çalışmalarında,  şimdiye
             Adres: Atatürk Mahallesi Aygaz Caddesi No: 42       kadar  3  öğrencisi  toplamda  2  tasarım  belgesi
          Aliağa / İzmir                                         almaya hak kazanmış olup daha fazla sayıda tasarım
                                                                 ve tescil belgesi alma çalışmaları devam etmektedir.
             Telefon: 0 232 616 42 44
                                                                   2022 – 2023 eğitim ve öğretim yılında “Bilim ve
             Web adresi: https://aliagabilsem.meb.k12.tr         Sanat  Merkezi  Destek  Eğitim  Etkinliklerine  Sportif
             Projeler / Faaliyetler                              Eğitsel  Oyunların  Entegrasyonu”  isimli  TÜBİTAK

              2022 – 2023 eğitim ve öğretim yılı 2. döneminden   4005 yapılmıştır.
          itibaren ayda 2 defa olmak üzere “Veli Akademisi”        2023 – 2024 eğitim ve öğretim yılında 2 adet proje
          eğitimleri düzenlenmektedir.                           ile TÜBİTAK 2204 – A Liseye 2 adet proje ile TÜBİTAK
             27 Eylül – 1 Ekim 2023 tarihleri arasında ilimizde   2204 – B Ortaokul başvuruları gerçekleştirilmiştir.
          düzenlenen TEKNOFEST finallerinde “Güneş Sistemi         Hâlihazırda  kurumda  2021  –  2022  eğitim  ve
          VR ve AR” isimli proje ile temsil etti. 2024 yılında
                                                                 öğretim yılında TÜBİTAK 4006 bilim fuarı yapılmış



        94  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99