Page 11 - İZMİR AKADEMİ DERGİSİ
P. 11
RÖPORTAJ
bu alandaki yetkinliklerini artırıp öğrencilerine bu gözle
bakıp, her öğrencinin ayrı bir değer, ayrı bir dünya olduğu-
nu hissettirip hangi yönlerini güçlendirmesi gerektiği
yönünde bir bakış açısı kazandırırsak biz geleceğe dair
daha güzel şeyler yapmış oluruz.
— O zaman İzmir’de yine tüm hızı ile çeşitli alanlarda
eğitimler çeşitlendirilerek devam edecek, bunu anlıyo-
ruz özetle.
İnşallah, daha birçok projeyi hayata geçireceğiz.
— Sayın Müdürüm, son bir soru ile röportajı da bitirmek
istiyorum. Hepimizin hayatında iz bırakan ve yaşamımı-
zın akışını etkileyen kitaplar vardır. Sizin de iyi bir okur
olduğunuzu biliyoruz. Bu bağlamda size yol gösteren,
mutlaka her öğretmenin de okuması gerektiğini düşün-
düğünüz bir kitap var mı?
— Söylediğiniz boyutlar çok önemli. Yani yöneticilik Bu konuda sınırlandırma yapmak istemem ama şunu söyle-
aslında liderlik becerilerini gerektiren bir şey, değil mi? yebilirim. Öğretmenlerimizin sadece eğitim yönü ile ilgili
olan kitapları değil; edebi, sanatsal kültürel çeşitli temel
Mutlaka! Öğretmen yeni kavramları müdüründen dinleme- eserleri okuması en büyük önerimdir. Sınırlandırmaya
li, öğrenmeli; gündeme getirmeli müdürümüz ki okulu- girmeden bunu söylersek bence daha içime sinmiş bir
muzda öğrenme temelli ilişkilerin, becerilerin kıvılcımını cevap olur. Nurettin Topçu’nun Maarif Davasını, Cemal
yaksın. Süreyya’yı, Sezai Karakoç’u, Kemal Tahir’i, Halide Edip
Adıvar’ı, Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Beş Şehir'ini, Cemil
— İl müdürü olarak İzmir’e atanalı 6-7 ay gibi kısa bir Meriç'ten Jurnal'i, Aytmatov'un Toprak Ana'sını bilmeli-
süre olmasına rağmen birçok proje başlatarak akademik yiz…Cumhuriyet tarihini her öğretmen bilmeli, hangi
ve kültürel alanda eğitimin gelişimi için adımlar atılması- branşa sahip olursa olsun değil mi? Öğretmenlerimizin
nı sağladınız. Son olarak İzmir’in geliştirilmesi gerektiği- sadece bir kitap önerisi olarak sadece eğitim öğretim,
ni düşündüğünüz alanlara ve gerçekleştirmek istediği- pedagojik kitapları öğrenmek yerine sanattan, edebiyattan
niz projelere ilişkin görüşlerinizi almak istiyoruz. Bizlerle bilimsel ve teknolojik gelişmelerden temel eserleri bilmesi
neler paylaşmak istersiniz? daha değerli, ayrıca bilim ve sanat alanlarına yönelik süreli
yayınların takip edilmesi çok önemli.
Bu süreçte aslında İzmir için değil tüm Türkiye için öğret-
menlerimizin güçlendirilmesi çok önemli. Yani yönetimin, — Kapsayıcı yanıt için teşekkürler; çeşitli alanlarda
öğretmenin bütünsel olarak güçlü kılınması ile ilgili bütün okunacak her kitap bize yol gösteriyor diyebiliriz öyley-
çalışmaları yapması; kültürel, sanatsal, sportif, akademik se. Sayın Müdürüm; bize vakit ayırdığınız için, bu güzel
yönleri ile ilgili öğretmeni güçlendirmesi gerekir. Bu söyleşi için size çok teşekkür ediyoruz.
sistemin en önemli unsuru, en değerli unsuru öğretmendir.
Öğretmen ne kadar güçlüyse okul da o kadar güçlüdür, Bütün uzun yürüyüşler ilk adımla başlar. İzmir Akademi'nin
sistem de o kadar güçlüdür, toplum da o kadar güçlüdür, de ilk adımı hayırlı olsun, uzun soluklu olsun. Bizden sonra
ülke de o kadar güçlüdür. Bunu çok önemsiyoruz, yani gelecek arkadaşlarımız da bunu devam ettirsin. Çünkü
öğretmen arkadaşların hem psikolojik olarak iyi olma hali, süreklilik ve devamlılık bu konularda çok önemli. Mutlaka
hem öğretimsel liderlik özelliklerine sahip olmaları hem de biz tohum saçacağız bitmezse toprak utanacak ama bence
mesleki dayanışmaya sahip olmaları bizim en önemli önce- bu ışık öğretmen arkadaşlarımızda bir etki yaratacak.
liğimiz, en önemli hedefimiz. Bunun dışında İzmir'de çok Arkadaşlarımız bu işi sahiplenecek ve devam edeceklerdir.
yönlü bir gelişim kültürel, sanatsal, sportif, akademik Dergimiz, eğitimin tüm paydaşlarıyla dayanışma içerisinde
yönden öğretmen arkadaşların güçlendirilmesi çok önemli. nice güzel işlerin başlangıcına vesile olsun. Sevgi ve başarı
Bilim sanat merkezlerini çok önemsiyoruz. Sayısı yediden dileklerimle…
on altıya çıktı. Bunu belki de eğitimlerimizde, okul öncesin-
de, bizim bağımsız çalışmalarımızda öğrencilerimize uygu-
lamamız gerekir. Aslında bilim sanat çalışmalarını belirli
kurumlara sığdırmak da çok yeterli değil. Bütün öğretmen-
lere; özellikle ilkokuldaki, ortaokuldaki öğretmenlerimizin
09