Page 11 - İZMİR AKADEMİ DERGİSİ
P. 11

RÖPORTAJ













                                                              bu alandaki yetkinliklerini artırıp öğrencilerine bu gözle
                                                              bakıp, her öğrencinin ayrı bir değer, ayrı bir dünya olduğu-
                                                              nu hissettirip hangi yönlerini güçlendirmesi gerektiği
                                                              yönünde bir bakış  açısı kazandırırsak  biz geleceğe  dair
                                                              daha güzel şeyler yapmış oluruz.

                                                              — O zaman İzmir’de yine tüm hızı ile çeşitli alanlarda
                                                              eğitimler çeşitlendirilerek devam edecek, bunu anlıyo-
                                                              ruz özetle.
                                                              İnşallah, daha birçok projeyi hayata geçireceğiz.

                                                              — Sayın Müdürüm, son bir soru ile röportajı da bitirmek
                                                              istiyorum. Hepimizin hayatında iz bırakan ve yaşamımı-
                                                              zın akışını etkileyen kitaplar vardır. Sizin de iyi bir okur
                                                              olduğunuzu biliyoruz. Bu bağlamda size yol gösteren,
                                                              mutlaka her öğretmenin de okuması gerektiğini düşün-
                                                              düğünüz bir kitap var mı?

            — Söylediğiniz boyutlar çok önemli. Yani yöneticilik   Bu konuda sınırlandırma yapmak istemem ama şunu söyle-
            aslında liderlik becerilerini gerektiren bir şey, değil mi?  yebilirim. Öğretmenlerimizin sadece eğitim yönü ile ilgili
                                                              olan kitapları değil; edebi, sanatsal kültürel çeşitli temel
            Mutlaka! Öğretmen yeni kavramları müdüründen dinleme-  eserleri  okuması en  büyük  önerimdir.  Sınırlandırmaya
            li, öğrenmeli; gündeme getirmeli müdürümüz ki okulu-  girmeden  bunu  söylersek  bence  daha  içime sinmiş  bir
            muzda öğrenme temelli ilişkilerin, becerilerin kıvılcımını   cevap olur. Nurettin Topçu’nun Maarif Davasını, Cemal
            yaksın.                                           Süreyya’yı, Sezai Karakoç’u, Kemal Tahir’i, Halide  Edip
                                                              Adıvar’ı, Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Beş Şehir'ini, Cemil
            — İl müdürü olarak İzmir’e atanalı 6-7 ay gibi kısa bir   Meriç'ten Jurnal'i, Aytmatov'un Toprak Ana'sını bilmeli-
            süre olmasına rağmen birçok proje başlatarak akademik   yiz…Cumhuriyet tarihini her öğretmen bilmeli, hangi
            ve kültürel alanda eğitimin gelişimi için adımlar atılması-  branşa sahip olursa olsun  değil mi?  Öğretmenlerimizin
            nı sağladınız. Son olarak İzmir’in geliştirilmesi gerektiği-  sadece bir kitap önerisi olarak sadece eğitim öğretim,
            ni düşündüğünüz alanlara ve gerçekleştirmek istediği-  pedagojik kitapları öğrenmek yerine sanattan, edebiyattan
            niz projelere ilişkin görüşlerinizi almak istiyoruz. Bizlerle   bilimsel ve teknolojik gelişmelerden temel eserleri bilmesi
            neler paylaşmak istersiniz?                       daha değerli, ayrıca bilim ve sanat alanlarına yönelik süreli
                                                              yayınların takip edilmesi çok önemli.
            Bu süreçte aslında İzmir için değil tüm Türkiye için öğret-
            menlerimizin güçlendirilmesi çok önemli. Yani yönetimin,   —  Kapsayıcı yanıt için teşekkürler; çeşitli alanlarda
            öğretmenin bütünsel olarak güçlü kılınması ile ilgili bütün   okunacak her kitap bize yol gösteriyor diyebiliriz öyley-
            çalışmaları yapması;  kültürel, sanatsal, sportif,  akademik   se. Sayın Müdürüm; bize vakit ayırdığınız için, bu güzel
            yönleri ile ilgili öğretmeni güçlendirmesi gerekir. Bu   söyleşi için size çok teşekkür ediyoruz.
            sistemin en önemli unsuru, en değerli unsuru öğretmendir.
            Öğretmen  ne kadar güçlüyse okul da  o  kadar güçlüdür,   Bütün uzun yürüyüşler ilk adımla başlar. İzmir Akademi'nin
            sistem de o kadar güçlüdür, toplum da o kadar güçlüdür,   de ilk adımı hayırlı olsun, uzun soluklu olsun. Bizden sonra
            ülke  de  o kadar  güçlüdür.  Bunu  çok önemsiyoruz,  yani   gelecek arkadaşlarımız da bunu devam ettirsin.  Çünkü
            öğretmen arkadaşların hem psikolojik olarak iyi olma hali,   süreklilik ve devamlılık bu konularda çok önemli. Mutlaka
            hem öğretimsel liderlik özelliklerine sahip olmaları hem de   biz tohum saçacağız bitmezse toprak utanacak ama bence
            mesleki dayanışmaya sahip olmaları bizim en önemli önce-  bu ışık öğretmen arkadaşlarımızda bir etki yaratacak.
            liğimiz, en önemli hedefimiz. Bunun dışında İzmir'de çok   Arkadaşlarımız bu işi sahiplenecek ve devam edeceklerdir.
            yönlü bir gelişim kültürel, sanatsal, sportif, akademik   Dergimiz, eğitimin tüm paydaşlarıyla dayanışma içerisinde
            yönden öğretmen arkadaşların güçlendirilmesi çok önemli.   nice güzel işlerin başlangıcına vesile olsun. Sevgi ve başarı
            Bilim sanat merkezlerini çok önemsiyoruz. Sayısı yediden   dileklerimle…
            on altıya çıktı. Bunu belki de eğitimlerimizde, okul öncesin-
            de, bizim bağımsız çalışmalarımızda öğrencilerimize uygu-
            lamamız gerekir. Aslında bilim sanat çalışmalarını belirli
            kurumlara sığdırmak da çok yeterli değil. Bütün öğretmen-
            lere; özellikle ilkokuldaki, ortaokuldaki öğretmenlerimizin

                                                                                                          09
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16