Page 143 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 143
Manyaslı, “9’uncu sınıfta öğrencilerimiz oku-
la geldikten sonra yüzde 50 atölye dersleri,
yüzde 50 müzik dersleri görmeye başlıyor.
Çocuklarımıza 9’uncu sınıfta çalgı yapımı-
nın teknik yönlerini öğretiyoruz. Daha sonra
haftalık 10 saatlik müzik eğitimi ile çocukla-
rımızın müzikal yönlerini geliştiriyoruz. Hafta
sonları 15 kişilik kursiyer öğrenci grubumuz-
la Bakanlığın ‘Müzik Aletleri Yapımı Projesi’
kapsamında klasik kemençe üretimi gerçek-
leştiriyoruz. Türkiye’de lise aşamasında yal-
nızca bizim okulumuzda eğitim veriliyor. İs-
tanbul’da da bir okulda bu bölüm açık ancak
şu anda öğrenci olmadığı için eğitim verilen
tek kurum hâlâ biziz. Şu an yerli çalgılardan
Türk halk müziğinde kullanılan kabak kema-
ne, klasik kemençe ve keman yapımı dersle-
ri veriyoruz.” ifadelerini kullandı.
143