Page 144 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 144

“ÖĞRENCİLERİMİZİN  ÖZGÜVENİNİ
            PEKİŞTİRİRKEN  BİR  YANDAN  DA
            MESLEĞİ YENİ KUŞAKLARA
            AKTARMA FIRSATI BULUYORUZ.”


            Uygulamalı  derslerde  öğrencilerin  kendileri-
            ni  daha  üretken  ve  mutlu  hissettiklerini  ifade   “SANATA  VE  SANATÇIYA  DEĞER
            eden  Manyaslı,  “Biz  çocuklarımıza  burada          VEREN BİR ALAN”
            çalgı yaptırdığımızda onların özgüvenlerini de
            arttırıyoruz. Aynı zamanda çalgı yapım mesle-         İzmir Gaziemir Borsa İstanbul Mesleki ve Tek-
            ğini yeni kuşaklara aktarma fırsatı buluyoruz.        nik Anadolu Lisesi Müdürü Öznur Topbaş ise
            Bu anlamda bölümümüzün çok değerli olduğu-            “Okulumuzda  müzik  aletleri  yapımı,  çocuk
            nu düşünüyorum. El yapımı çalgılarda sadece           gelişimi,  yiyecek  içecek  hizmetleri  ve  güzel-
            maddi kaygılar değil, aynı zamanda sanatsal           lik  hizmetleri  olmak  üzere  dört  farklı  alanda
            kaygılar  da  vardır.  Biz  bu  kaygıları  çocukla-   mesleki eğitim yapılmakta. Müzik aletleri ya-
            rımıza  geçirdiğimizde  onların  iş  sektöründe       pım  atölyemizde  müzik  aletleri,  yerli  çalgılar
            daha  başarılı  çalışmalarını  sağlayabiliyoruz.      üretilmektedir. Buradan mezun olan öğrenci-
            Çocuklarımız mezun olduktan sonra atölyeler-          lerimiz genellikle üniversitelerin konservatuar
            de  çalışabiliyor,  kendi  sermayelerini  kullana-    bölümlerinde eğitim almaktadır. Bu alan sanat
            rak işletme açabiliyor. Biz onlara iş yeri açma       ve sanatçıya değer veren bir alan olduğu için
            belgesi  veriyoruz.  Çocuklarımız  çalgı  yapımı      önem verilerek geliştirilmesi gereken bir prog-
            ile ilgili yurt dışı projelerinde de yer alabiliyor.”   ram. Müzik aletleri yapımının öğrenilmesi çok
            açıklamalarında bulundu.                              değerlidir.” dedi.
         144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149