Page 48 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:2
P. 48

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 2


              ORMAN OKULU PROJESİ

               Çocukların dört duvar arasında değil; doğada
              eğitim almaları için okulun yan tarafındaki arazi
              Kaymakamlık oluruyla devralındı. Atıl alana orman
              okulu kurmak amacıyla başlatılan çalışma için
              belediyenin de desteği alınarak gerekli proje
              çizdirildi.

              Enerjisini öğrencilerinden aldığını ifade eden okul
              müdürü Suna Arslan; “Çocuklardan aldığım pozitif
              enerji, işimi daha çok sevmemi; araştırmacı,
              yenilikçi, geliştirici bir ruh ile çalışmamı sağlıyor ve
              kendimi daha yolun başında görüyorum.’’ dedi.



               ATAKÖY İLKOKULU 1/A SINIF ÖĞRETMENİ ASLI IŞIK’IN KALEMİNDEN


                                   2002’de başladığım           okutacaktım ve yepyeni bir başlangıç yapmak
                                   öğretmenlik görevimi         istedim. Bu fikrimi okul müdürümle paylaştım
                                   2008 yılına kadar Ağrı       ve kendisinden aldığım olumlu ve destekleyici
                                   Patnos’ta sürdürdüm.         yanıtla kolları sıvadım. Tabi ki sponsor bulmak
                                   2008 Şubat ayından beri      ve birçok işi kendim yapmak zorundaydım.
                                   de Menderes Ataköy
                                                                İşe, önce sınıfımdaki sıraları çıkarmakla
                                   İlkokulu’nda
                                                                başladım. Sonra duvarlardaki tahtaları,
                                   öğretmenlik yapıyorum.
                                                                onlardan kitaplık yapmak üzere söktüm.
               Her şeyi başkalarından bekleyen,
                                                                      Menderes’te tanıdık bir işyeri, ricamız
               “ben bir şey yapamam.”
                                                                      üzerine boyaları bağış olarak verdi.
               Zihniyetinde olmadığım için
                                                                      Önce uygun renkleri seçip sınıfımın
               Ağrı’dayken okuluma bir sahne
                                                                      boyasını kendim yaptım. Resim
               yapılmasına önayak olmuştum. O
                                                                      öğretmeni arkadaşım Semra
               sahnede öğrencilerimle güzel
                                                                      Kahraman’dan duvar resimleri için
               oyunlar sergiledik. Ataköy’e
                                                                      yardım istedim. O resimleri yaptı,
               atandıktan sonra, burada da
                                                                birlikte boyadık. Yine mobilyacı bir tanıdığıma
               okulumun çok amaçlı salonuna yaklaşık altı yıl
                                                                durumu anlattım, sponsor olup olamayacağını
               önce, velilerimden yardım isteyerek, tabii ki
                                                                sordum. “Eğitim için seve seve” yanıtını aldım.
               okul idaresinin de katkılarıyla bir sahne yaptık.
                                                                Sınıfın boyama işlemi bittikten sonra
               O zamandan beri her yıl o sahnede
               öğrencilerimle bir oyun sergiledik.
               Yaklaşık üç yıl önce, köy muhtarlığında, atıl
               durumda olan sandalyeleri kullanarak,
               onlardan çocuklara satranç sehpaları ve
               tabureler yaptım. Arkadaşlarım her ne kadar
               bana “Huzursuz insan” deseler de, geçen yıl
               haziran ayı seminer döneminde sınıfımı
               yenileme düşüncesi oluştu ki Türkiye’de bunun
               farklı örnekleri var. Bu yıl birinci sınıfları




                                                          48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53