Page 47 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:2
P. 47
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 2
FARK YARATAN ÖĞRETMENLER
ÖĞRENCİLERİNDEN ALDIĞI ENERJİ İLE FARK YARATAN ÖĞRETMEN SUNA ARSLAN
2014 Aralık ayından beri Bugüne kadar üç kez
Nezahat Ertan Beyaz Bayrak
Anaokulunda müdür ödülünü almaya hak
olarak görev yapmakta kazandı ve en temiz
olan Suna Arslan; çocukları okul unvanını aldı.
hayat yolunda özgüveni ve Okullarda “Obezite
sosyal becerileri gelişmiş, ile Mücadelede
değerlerimize önem veren, Yeterli ve Dengeli
Türk gelenek ve Beslenme ve Düzenli
görenekleriyle donanmış, yaratıcı bireyler olarak Fiziksel Aktivite
yetiştirmek amacıyla imza attığı projeleri ile ses Alışkanlığının
getirdi. Kazandırılması"
başlıklı “Beslenme
Üç yıldır uygulanan “Minik Eller Meraklı Beyinler
Dostu Okul Projesi”ni
(Zekâ Oyunları)” projesi kapsamında zekâ oyunları
gerçekleştirerek öğrencilere sağlıklı menüler
atölyesini kurarak bütün öğretmenleri zekâ
hazırlandı.
oyunları alanında uzmanlık sertifikası alması için
yönlendirdi. “Akıllı İlaç ve Atık İlaç, Hijyen Eğitimi, Beslenme ve
Hareketli Yaşam, İlk Yardım, Atık Pil, Trafik
Eko-okul Projesi ile okulda geri dönüşüm, çevre
Eğitimleri, Çocuklarda Cinsel Gelişim, Çocukların
bilinci, atık kâğıt, pil ve yağ gibi atık maddeleri
Gelişim Özelliklerine Göre Davranış Şekilleri, Anne-
öğrenciler ve veliler aracılığı ile toplayıp onlara
Baba Tutumları, Okulöncesi Dönemde Tuvalet
farkındalık kazandırdı. Katılımcı yaklaşımla hem
Eğitimi, Kardeş Kıskançlığı, Anne-Çocuk Destek
öğrenciler çevresel konularda bilgilendirildi, hem
Eğitimi, Diş Sağlığı 0-7 yaş, Baba Destek Eğitimi.’’
de aileleri, yerel yönetimleri ve sivil toplum
gibi eğitim seminerleri
kuruluşlarını çevresel
ile de hem öğrencilere
konularda bilinçlendirmede
hem de velilere destek
etkin rol oynadı. 2017 Mart
sağlandı.
ayında, velilerin desteğiyle
öğrenciler, artık TOPRAK ANA
materyallerden yapılmış
‘Toprak Ana İle
olan kostümleriyle bir
Büyüyoruz’ adlı proje
defile gerçekleştirdi. İki
kapsamında ise okul
yıldır süregelen çalışmalar
bahçesine, sekiz
sonucunda okul, Eko-okul
şubenin her biri için ayrı
Projesi ile ‘Yeşil Bayrak’
ayrı tren vagonları
kazandı.
yapıldı. Vagonlara, her şube öğretmeni eşliğinde,
“Türkiye’min Güzellikleri” Projesiyle çocukların sebze ekimi yapıldı ve büyüme basamakları
ülkesini, milletini, bayrağını tanımaları, Türk gözlemlendi. Sebzelerin bakımı konusunda
gelenek ve göreneklerini uygulayabilmeleri, Türk öğrenciler sorumluluk aldılar. Bakımlarını
tarihinin dokusunu öğrenmeleri hedeflendi. Bir yaptıkları sebzeler ile yemekhanede buluşan
yıldır sürdürülen bu proje, “Annemle Folklor öğrenciler kendi elleriyle ekip sulayıp topladıkları
Öğreniyorum” çalışmalarıyla taçlandırıldı ve 23 ürünler sayesinde yaparak-yaşayarak öğrenmiş
Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramında bu oldular.
çalışmalar sahnelendi.
47