Page 47 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:2
P. 47

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 2



               FARK YARATAN ÖĞRETMENLER

               ÖĞRENCİLERİNDEN ALDIĞI ENERJİ İLE FARK YARATAN ÖĞRETMEN SUNA ARSLAN
                                   2014 Aralık ayından beri       Bugüne kadar üç kez
                                   Nezahat Ertan                  Beyaz Bayrak
                                   Anaokulunda müdür              ödülünü almaya hak
                                   olarak görev yapmakta          kazandı ve en temiz
                                   olan Suna Arslan; çocukları    okul unvanını aldı.
                                   hayat yolunda özgüveni ve      Okullarda “Obezite
                                   sosyal becerileri gelişmiş,    ile Mücadelede
                                   değerlerimize önem veren,      Yeterli ve Dengeli
                                   Türk gelenek ve                Beslenme ve Düzenli
              görenekleriyle donanmış,  yaratıcı bireyler olarak   Fiziksel Aktivite
              yetiştirmek amacıyla imza attığı projeleri ile ses   Alışkanlığının
              getirdi.                                            Kazandırılması"
                                                                  başlıklı “Beslenme
              Üç yıldır uygulanan “Minik Eller Meraklı Beyinler
                                                                  Dostu Okul Projesi”ni
              (Zekâ Oyunları)”  projesi kapsamında zekâ oyunları
                                                                  gerçekleştirerek öğrencilere sağlıklı menüler
              atölyesini kurarak bütün öğretmenleri zekâ
                                                                  hazırlandı.
              oyunları alanında uzmanlık sertifikası alması için
              yönlendirdi.                                        “Akıllı İlaç ve Atık İlaç, Hijyen Eğitimi, Beslenme ve
                                                                  Hareketli Yaşam, İlk Yardım, Atık Pil, Trafik
               Eko-okul Projesi ile okulda geri dönüşüm, çevre
                                                                  Eğitimleri, Çocuklarda Cinsel Gelişim, Çocukların
              bilinci, atık kâğıt, pil ve yağ gibi atık maddeleri
                                                                  Gelişim Özelliklerine Göre Davranış Şekilleri, Anne-
              öğrenciler ve veliler aracılığı ile toplayıp onlara
                                                                  Baba Tutumları, Okulöncesi Dönemde Tuvalet
              farkındalık kazandırdı. Katılımcı yaklaşımla hem
                                                                  Eğitimi, Kardeş Kıskançlığı, Anne-Çocuk Destek
              öğrenciler çevresel konularda bilgilendirildi, hem
                                                                  Eğitimi, Diş Sağlığı 0-7 yaş, Baba Destek Eğitimi.’’
              de aileleri, yerel yönetimleri ve sivil toplum
                                                                                         gibi eğitim seminerleri
              kuruluşlarını çevresel
                                                                                         ile de hem öğrencilere
              konularda bilinçlendirmede
                                                                                          hem de velilere destek
              etkin rol oynadı. 2017 Mart
                                                                                          sağlandı.
              ayında, velilerin desteğiyle
              öğrenciler, artık                                                           TOPRAK ANA
              materyallerden yapılmış
                                                                                          ‘Toprak Ana İle
              olan kostümleriyle bir
                                                                                          Büyüyoruz’ adlı proje
              defile gerçekleştirdi. İki
                                                                                          kapsamında ise okul
              yıldır süregelen çalışmalar
                                                                                          bahçesine,  sekiz
              sonucunda okul, Eko-okul
                                                                                          şubenin her biri için ayrı
              Projesi ile  ‘Yeşil Bayrak’
                                                                                         ayrı tren vagonları
              kazandı.
                                                                  yapıldı. Vagonlara, her şube öğretmeni eşliğinde,
              “Türkiye’min Güzellikleri” Projesiyle çocukların    sebze ekimi yapıldı ve büyüme basamakları
              ülkesini, milletini, bayrağını tanımaları, Türk     gözlemlendi. Sebzelerin bakımı konusunda
              gelenek ve göreneklerini uygulayabilmeleri, Türk    öğrenciler sorumluluk aldılar. Bakımlarını
              tarihinin dokusunu öğrenmeleri hedeflendi. Bir      yaptıkları sebzeler ile yemekhanede buluşan
              yıldır sürdürülen bu proje, “Annemle Folklor        öğrenciler kendi elleriyle ekip sulayıp topladıkları
              Öğreniyorum” çalışmalarıyla taçlandırıldı ve 23     ürünler sayesinde yaparak-yaşayarak öğrenmiş
              Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramında bu       oldular.
              çalışmalar sahnelendi.



                                                              47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52