Page 77 - özbakış ekım-2024 -
P. 77

Johnson (2019) ise sosyal becerilerin okullarda öğretil-  samlı bir şekilde hazırlanmalıdır. Okul ve okul dışı hayatın
        mesi ile ilgili şu şekilde sıralama yapar:             her anına bu beceri eğitimlerini serpiştirmek mutlu birey-
          1.  Doğrudan Öğretim: Öğretmenler öğrencilere sos-   lerin yetişmesi için önemlidir. Akademik yönden başarılı
        yal becerileri doğrudan öğretirler. Bu, öğrencilere belirli   ama aynı zamanda mutlu bireyler yetiştirmek misyonu-
        becerileri açıkça tanımlamak, modellemek ve onlara adım   muz olmalıdır.
        adım nasıl kullanacaklarını göstermek anlamına gelir. Ör-
        neğin, öğrencilere empati kurma, duygularını ifade etme
        veya problem çözme becerilerini öğretmek için özel ders-
        ler düzenlenebilir.
          2.  Rol Oyunları ve Drama: Öğrencilere, sosyal bece-
        rileri pratik yapma fırsatı sunmak için rol oyunları ve dra-
        ma aktiviteleri kullanılabilir. Öğrenciler farklı senaryoları
        canlandırarak iletişim, iş birliği ve çatışma çözme gibi be-
        cerileri geliştirebilir.
          3.  Akran  İlişkileri  Programları:  Okullar,  öğrenciler
        arasındaki olumlu ilişkileri teşvik etmek için çeşitli akran
        ilişkileri programları uygulayabilir. Bu programlar, öğren-
        cilere nasıl etkili bir şekilde iletişim kuracaklarını ve prob-
        lem çözeceklerini öğretip bununla birlikte arkadaşlık ilişki-
        lerini güçlendirebilmelerini sağlayabilir.
          4.  Öğretmen ve Öğrenci İlişkisi: Öğretmenler, sınıf
        içinde öğrencilere model oluşturabilir. Öğretmenler, öğ-
        renciler arasındaki olumlu ilişkileri teşvik etmeli, empati
        göstermeli ve öğrencilerin duygusal ihtiyaçlarına duyarlı
        olmalıdır.
          5.  Problem Çözme Yaklaşımı: Öğrencilere problem
        çözme becerileri kazandırmak için problem çözme yakla-
        şımı öğretilebilir. Bu yaklaşım karşılaştıkları sorunları ta-
        nımlamak, farklı çözüm seçenekleri üretmek, bu seçenek-
        leri değerlendirmek ve en uygun olanı seçmek için gerekli
        adımların öğretilmesini içerir.
          Okullar öğrencilerin duygusal zeka becerilerini geliş-
        tirmekte önemli rol oynar. Bu becerilerin öğrenci başa-
        rısı ve refahı üzerindeki önemli etkileri göz ardı edilme-
        melidir.
          Biz eğitimcilere konuyla ilgili çok iş düşmektedir. Okul
        programları bu becerileri destekleyecek şekilde daha kap-




                  KAYNAKÇA


        •  Brackett, M. A. ve Rivers, S. E. (2014). Transforming students’   •  Jones, S. M., Bouffard, S. M. ve Weissbourd, R. (2013).
        lives with social and emotional learning. Research in Action,   Educators’ social and emotional skills vital to learning. Phi Delta
        2(1), 1-13.                                            Kappan, 94(8), 62-65.
        •  Greenberg, M. T., Weissberg, R. P., O’Brien, M. U., Zins, J. E.,   •  Salovey, P. ve Mayer, J. D. (1990). Emotional intelligence.
        Fredericks, L., Resnik, H. ve Elias, M. J. (2003). Enhancing school-  Imagination, Cognition and Personality, 9(3), 185-211.
        based prevention and youth development through coordinated   •  Weissberg, RP, Durlak, JA, Domitrovich, CE ve Gullotta, TP (Ed.).
        social, emotional, and academic learning. American Psychologist,   (2015). Social and emotional learning: Past, present, and future.
        58(6-7), 466–474.                                      J. A. Durlak, C. E. Domitrovich, R. P. Weissberg ve T. P. Gullotta
        •  Johnson, B. (2019). Okulda sosyal becerilerin öğretilmesi: bir   (Ed.), Handbook of social and emotional learning: Research and
        meta-analiz. Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(3), 87-102.   practice (s. 3–19). New York: The Guilford Press.


                                                                                                      Eylül 2024  77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82