Page 29 - özbakış ekım-2024 -
P. 29
EĞER ÇOCUĞUNUZ KORKMUŞ OLDUĞU CEVABINI EĞER ÇOCUĞUNUZ “SAKİNLEŞMEYE İHTİYACIM
VERİYORSA… VAR” CEVABINI VERİYORSA…
• Korkmuş olduğun şeyin çok çok minik olduğunu hayal et. • Ilık bir duş al.
• Kendini büyük bir pasta yerken hayal et. • Evindeki en sakin yeri keşfet ve kendine alan yarat.
• Bunun resmini bir kâğıda çiz. Sonra bu kâğıdı top yapıp • Elinde bir çiçek olduğunu hayal et. Kokusunu yavaş yavaş
çöpe at veya parçala. burnuna çek. Bak böylece burnundan nefes almış oluyor-
• Korktuğunu söylemekten çekinme. sun. Sonra da aldığın nefesi yine yavaş yavaş ağzından ver.
• Elinde sıcak bir tas çorba olduğunu düşün. Onu soğuması
EĞER ÇOCUĞUNUZ SIKILMIŞ OLDUĞU CEVABINI için üfle.
VERİYORSA…
• Bütün evi dolaşarak alfabetik sırayla eşyalar bulmaya çalış.
• Ne kadar büyüdüğünü görmek adına eski albümlere bak.
• Evin en eğlenceli 3 yerini tespit etmek için harekete geç.
• Sana kendini iyi hissettiren birinin yanına git.
• Heyecanla beklediğin bir şeyin hayalini kur.
• Gözlerini kapa ve kahkaha atarken nasıl göründüğünü
düşün.
• Eğlenceli bir şarkı eşliğinde dans et.
EĞER ÇOCUĞUNUZ ENDİŞELİ OLDUĞU CEVABINI
VERİYORSA…
• Güvendiğin biriyle konuş.
• Kendin için bir icat yap, bu bir endişe makinesi olabilir.
Endişelendiğin zamanlarda bu duyguyu makineye gönder. Yukarıda yer verilen örneklerdeki önerileri çocuğunu-
• Sakin bir denizde yüzdüğünü hayal et. zun kişisel özellikleri doğrultusunda çeşitlendirilebilir ve
• Seni endişelendiren şeylerin ne kadar küçük olduğunu kullanabilirsiniz.
hayal et. Bunun için iki küp şeker ve seni temsil eden büyük Erken çocukluk döneminde çocuklarınızın bilişsel, dil
bir oyuncak kullanabilirsin. iletişim, fiziksel ve öz bakım ihtiyaçları kadar, duygularını
• Bir balon al. Endişe veren her şey için balona bir nefes tanıma, ifade etme ve zorlu duygularla başa çıkma bece-
bırak. En sonunda balonu bağla. Kaygı verici her şeyin orada rilerine yaptığınız katkının bir ömür boyu sürecek olumlu
kaldığını düşün. etkileri olduğu gerçeğini onunla olan ilişkinizde temel al-
manız dileğiyle…
KAYNAKÇA
• Gross, J. J. ve Thompson, R. A. (2007). Emotion Regulation: Developing the whole person-linking hearts and minds in all
Conceptual Foundations. J. J. Gross (Ed.), Handbook of emotion learners. Gifted Education International, 16(2), 133-137.
regulation içinde (3–24). New York: The Guilford Press.
• Plancı, M., Kandemir, M., Dündar, H. ve Özpolat, A. R. (2014).
• Knight, C. ve Modi, P. (2014). The use of emotional literacy in Validity and reliability study of Emotional Literacy Scale Duygusal
work with sexual offenders. Probation Journal, 61(2), 132-147. Okuryazarlık Ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Journal
of Human Sciences, 11(1), 481-494.
• Kuzucu Y. (2016). Duygusal farkındalık düzeyi ölçeğinin
uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Türk Psikolojik • https://www.tmsclinic.org/blog
Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(29), 51-64.
• Morris, E. (2002). Emotional literacy training for educators:
Eylül 2024 29