Page 4 - akademi 2 e dergisi
P. 4
Akadem dünyasına katkı sunmak amacıyla 2022 yılında yayın ler n duruma göre b r yakla ım olu turab lecek ek lde kend le-
hayatına ba layan derg m z “İzm r Akadem ”n n k nc sayısını r n gel t rmeler gerekmekted r.
çıkartmanın gururunu ya ıyoruz.
Uluslararası tecrübeler, dünyada eğ t mle lg l reform çalı ma-
Akadem kurulunda gönüllü olarak görev alan öğretmenler m - larında en kr t k faktörün eğ t mc ler olduğunu göstermekted r.
z n ve akadem syenler m z n emekler n heyecanlarıyla b r Kend n mesleğ ne adayan öğretmenler m z n 21. yüzyılda
araya get rerek özver l ve t t z çalı malarıyla hayat verd ğ öğretmenl k becer ler n gel t rme sürec nde derg m zden
derg m z “İzm r Akadem ”n n lk sayısının büyük b r lg gördü- st fade etmeler n umuyoruz.
ğünü öğrend k.
İzm r İl M ll Eğ t m Müdürlüğü olarak eğ t m n n ha amaçlarına
Eğ t m n bütün payda larına seslenmek, b l m ve teknoloj ula ması noktasında Bakanlığımızın öncülüğünde meslekta la-
alanındak gel meler yakından tak p etmek, dünyadak rımızın k sel ve meslek gel mler n çok boyutlu destekleye-
değ mlerden haberdar olmak ve bu değ m okuyucularımız- cek çalı malar yürütüyoruz. 21. yüzyıl becer ler n n ve meslek
la bulu turmak amacıyla olu turduğumuz çer kler n, tüm gel m çalı malarının önem ne vakıf olarak, s stem m z n temel
okuyucularımıza akadem k b r bakı açısı sunacağına nanıyo- ta ı olan öğretmenler m z ve yönet c ler m z ht yaç duydukları
ruz. her alanda tüm mkânlarımızla desteklemeye devam edeceğ z.
21. yüzyılda öğretmenl k ve yönet c l k profesyonell k gerekt - “İzm r Akadem ”n n hazırlanmasında üstün gayret gösteren
ren b r mesleğe dönü mü tür. Profesyoneller, mevcut ko ullara öğretmenler m ze ve akadem k cam amızın değerl yayın
göre hang davranı ın daha doğru olduğuna karar verme danı manlarına, geleceğ n eğ t m ve eğ t m geleceğ ç n
becer s ne sah pt r. Bu kapsamda günümüzde öğretmen ve gayret sarf eden ve kıymetl eserler n derg m zle payla an
yönet c y b lg yle donatmak anlayı ı geçerl l ğ n y t rm t r. akadem syenler m ze te ekkür eder, tüm okuyucularımızın bu
Yen anlayı la, öğret m süreçler nde öğretmenler n ve yönet c - n tel kl eserden z yades yle faydalanmasını d ler m.
Dr. Murat Mücahit YENTÜR
İl Milli Eğitim Müdürü
-Görece daha yoğun güven ihtiyacı olduğunu gözlemledik- KAYNAKLAR
lerimizle daha yakından temasta olunması gereklidir. “Bu
aralar seni biraz üzgün görüyorum. Konuşalım mı?” diyerek APA (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 5th
konuşma başlatılabilir. edition (DSM 5). American Psychiatric Association.
-Konuşmaya istekliyse duygularını ve ihtiyaçlarını anlamak Armenian, H. K., Morikawa, M., Melkonian, A. K., Hovanesian, A. P.,
için “Neye ihtiyacın var?”, “Senin için ne yapabilirim?”, Haroutunian, N., Saigh, P. A. & Akiskal, H. S. (2000). Loss as a determinant of
PTSD in a cohort of adult survivors of the 1988 earthquake in Armenia:
“Sana ne iyi gelir?” diye sorulabilir. Implications for policy. Acta Psychiatrica Scandinavica, 102(1), 58-64.
-Sorduğu sorulara açık, anlaşılır cevaplar verilmesi, çocuğun Başoğlu, M., Kılıç, C., Şalcıoǧlu, E. ve Livanou, M. (2004). Prevalence of
gerçekleri yaşına uygun olacak şekilde öğrenmesi güven posttraumatic stress disorder and comorbid depression in earthquake
duygusunu onarmayı sağlayabilir. Bu noktada, konuyu survivors in Turkey: An epidemiological study. Journal of Traumatic Stress:
Of cial Publication of The International Society for Traumatic Stress Studies,
kapatmaya “yara bandı” olmaya çalışılması “Benden bir 17(2), 133-141.
şeyler gizleniyor” düşüncesini tetikleyerek çocuğun güven Calhoun, L. G. & Tedeschi, R. G. (1999). Facilitating posttraumatic growth: A
duygusunu yine zedeleme riski taşımaktadır. İçindekini clinician's guide. Routledge.
akıtırsa, acısını/duygusunu boşaltırsa iyileşme yönünde
ilerleme şansı olduğunu bilmemiz önemlidir. Edinsel, K. ve Elçi, Ö. (2015). Psychological distress among the non-reloca-
ted and relocated survivors after the August 19th 1999 eathquake in Turkey.
-Konuşmaya istekli değilse ara ara sormaya devam edilebi- Journal of International Social Research, 8(38).
lir, akranlarından destek alması için akranları devreye Eker, D. ve Arkar, H. (1995). Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği’ nin
sokulabilir, güvenlik ihtiyacını karşılayabilecek oyunları faktör yapısı, geçerlik ve güvenirliği. Türk Psikoloji Dergisi, 10(34), 17-25.
sını arımızda oynamaya öncülük edilebilir. Epstein, R. S., Fullerton, C. S. & Ursano, R. J. (1998). Posttraumatic stress
disorder following an air disaster: A prospective study. The American Journal
-Burada bir diğer önemli nokta da deprem görüntülerinden of Psychiatry, 155(7), 934–938.
öğrencilerimizi uzak tutmak konusunda velilerle iş birliği Goenjian, A. K., Najarian, L. M., Pynoos, R. S., Steinberg, A. M., Petrosian, P.,
içinde olunmasıdır. Velilerin, depremin travmatize edici Setrakyan, S. & Fairbanks, L. A. (1994). Posttraumatic stress reactions after
görüntülerinden çocuklarımızı uzak tutmaları konusunda single and double trauma. Acta Psychiatrica Scandinavica, 90(3), 214-221.
bilgilendirme toplantıları yapılabilir. Kaniasty, K. & Norris, F. H. (1995). Mobilization and deterioration of social
Son olarak; dayanışma, birlik olma ve şefkatle ilgilenme support following natural disasters. Current Directions in Psychological
Science, 4(3), 94–98.
travma sonrası iyileşmede temel bakış açısı olmalıdır. Bu
duyguları öğrencilerimizin hissetmesi için öncelikle öğret- Kılıç, C. ve Ulusoy, M. (2003). Psychological effects of the November 1999
menlerimizin göstererek model olmaları, sonrasında ise earthquake in Turkey: An epidemiological study. Acta Psychiatrica Scandina-
vica, 108(3), 232-238.
çocuklarımızın birbirlerine göstermeleri için destekleyici
olmamız önemlidir. Öğrencilerin duyguları içinde kaybol- Riad, J. K. ve Norris, F. H. (1996). The in uence of relocation on the environ-
mental, social, and psychological stress experienced by disaster victims.
malarının yalnızlığı ve çaresizliği tetiklediğini bilerek ve Environment and Behavior, 28(2), 163–182.
dayanışmanın umut verici olduğunu düşünerek şefkatli bir
ilişki içinde destek vermek en temel sorumluluğumuz ve Şalcıoğlu, E., Başoğlu, M. ve Livanou, M. (2003). Long-term psychological
outcome for non-treatment-seeking earthquake survivors in Turkey. The
öğretmenliğin en doyum verici tarafıdır. Journal of Nervous and Mental Disease, 191(3), 154-160.