Page 4 - akademi 2 e dergisi
P. 4

Akadem  dünyasına katkı sunmak amacıyla 2022 yılında yayın   ler n duruma göre b r yakla ım olu turab lecek  ek lde kend le-
            hayatına ba layan derg m z “İzm r Akadem ”n n  k nc  sayısını   r n  gel  t rmeler  gerekmekted r.
            çıkartmanın gururunu ya ıyoruz.
                                                              Uluslararası tecrübeler, dünyada eğ t mle  lg l  reform çalı ma-
            Akadem  kurulunda gönüllü olarak görev alan öğretmenler m -  larında en kr t k faktörün eğ t mc ler olduğunu göstermekted r.
            z n ve akadem syenler m z n emekler n  heyecanlarıyla b r   Kend n  mesleğ ne adayan öğretmenler m z n 21. yüzyılda
            araya get rerek özver l  ve t t z çalı malarıyla hayat verd ğ    öğretmenl k  becer ler n   gel  t rme  sürec nde  derg m zden
            derg m z “İzm r Akadem ”n n  lk sayısının büyük b r  lg  gördü-   st fade etmeler n  umuyoruz.
            ğünü öğrend k.
                                                              İzm r İl M ll  Eğ t m Müdürlüğü olarak eğ t m n n ha  amaçlarına
            Eğ t m n bütün payda larına seslenmek, b l m ve teknoloj    ula ması noktasında Bakanlığımızın öncülüğünde meslekta la-
            alanındak  gel  meler  yakından  tak p etmek, dünyadak    rımızın k   sel ve meslek  gel   mler n  çok boyutlu destekleye-
            değ   mlerden haberdar olmak ve bu değ   m  okuyucularımız-  cek çalı malar yürütüyoruz. 21. yüzyıl becer ler n n ve meslek
            la bulu turmak amacıyla olu turduğumuz  çer kler n, tüm   gel   m çalı malarının önem ne vakıf olarak, s stem m z n temel
            okuyucularımıza akadem k b r bakı  açısı sunacağına  nanıyo-  ta ı olan öğretmenler m z  ve yönet c ler m z   ht yaç duydukları
            ruz.                                              her alanda tüm  mkânlarımızla desteklemeye devam edeceğ z.
            21. yüzyılda öğretmenl k ve yönet c l k profesyonell k gerekt -  “İzm r  Akadem ”n n  hazırlanmasında  üstün gayret gösteren
            ren b r mesleğe dönü mü tür. Profesyoneller, mevcut ko ullara   öğretmenler m ze ve akadem k cam amızın değerl  yayın
            göre hang   davranı ın  daha doğru  olduğuna  karar  verme   danı manlarına, geleceğ n eğ t m  ve eğ t m geleceğ   ç n
            becer s ne sah pt r. Bu kapsamda günümüzde öğretmen  ve   gayret sarf eden ve kıymetl  eserler n  derg m zle payla an
            yönet c y  b lg yle donatmak anlayı ı geçerl l ğ n  y t rm  t r.   akadem syenler m ze te ekkür eder, tüm okuyucularımızın bu
            Yen  anlayı la, öğret m süreçler nde öğretmenler n ve yönet c -  n tel kl  eserden z yades yle faydalanmasını d ler m.


                                                                                    Dr. Murat Mücahit YENTÜR
                                                                                            İl Milli Eğitim Müdürü

































































 -Görece daha yoğun güven ihtiyacı olduğunu gözlemledik-  KAYNAKLAR
 lerimizle daha yakından temasta olunması gereklidir. “Bu
 aralar seni biraz üzgün görüyorum. Konuşalım mı?” diyerek   APA (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 5th
 konuşma başlatılabilir.  edition (DSM 5).  American Psychiatric Association.
 -Konuşmaya istekliyse duygularını ve ihtiyaçlarını anlamak   Armenian, H. K., Morikawa, M., Melkonian, A. K., Hovanesian, A. P.,
 için “Neye ihtiyacın var?”, “Senin için ne yapabilirim?”,   Haroutunian, N., Saigh, P. A. & Akiskal, H. S. (2000). Loss as a determinant of
 PTSD in a cohort of adult survivors  of the 1988 earthquake in Armenia:
 “Sana ne iyi gelir?” diye sorulabilir.  Implications for policy. Acta Psychiatrica Scandinavica, 102(1), 58-64.
 -Sorduğu sorulara açık, anlaşılır cevaplar verilmesi, çocuğun   Başoğlu, M., Kılıç, C., Şalcıoǧlu, E. ve Livanou, M. (2004). Prevalence of
 gerçekleri yaşına uygun olacak şekilde öğrenmesi güven   posttraumatic stress disorder and comorbid depression in earthquake
 duygusunu onarmayı sağlayabilir. Bu noktada, konuyu   survivors in Turkey: An epidemiological study. Journal of Traumatic Stress:
 Of cial Publication of The International Society for Traumatic Stress Studies,
 kapatmaya “yara bandı” olmaya çalışılması “Benden bir   17(2), 133-141.
 şeyler gizleniyor” düşüncesini tetikleyerek çocuğun güven   Calhoun, L. G. & Tedeschi, R. G. (1999). Facilitating posttraumatic growth: A
 duygusunu yine  zedeleme riski  taşımaktadır. İçindekini   clinician's guide. Routledge.
 akıtırsa,  acısını/duygusunu  boşaltırsa  iyileşme  yönünde
 ilerleme şansı olduğunu bilmemiz önemlidir.  Edinsel, K. ve Elçi, Ö. (2015). Psychological distress among the non-reloca-
 ted and relocated survivors after the August 19th 1999 eathquake in Turkey.
 -Konuşmaya istekli değilse ara ara sormaya devam edilebi-  Journal of International Social Research, 8(38).
 lir,  akranlarından  destek  alması  için  akranları  devreye   Eker, D. ve Arkar, H. (1995). Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği’ nin
 sokulabilir, güvenlik ihtiyacını karşılayabilecek oyunları   faktör yapısı, geçerlik ve güvenirliği. Türk Psikoloji Dergisi, 10(34), 17-25.
 sını arımızda oynamaya öncülük edilebilir.  Epstein, R. S., Fullerton, C. S. & Ursano, R. J. (1998). Posttraumatic stress
 disorder following an air disaster: A prospective study. The American Journal
 -Burada bir diğer önemli nokta da deprem görüntülerinden   of Psychiatry, 155(7), 934–938.
 öğrencilerimizi uzak tutmak konusunda velilerle iş birliği   Goenjian, A. K., Najarian, L. M., Pynoos, R. S., Steinberg, A. M., Petrosian, P.,
 içinde olunmasıdır. Velilerin, depremin travmatize edici   Setrakyan, S. & Fairbanks, L. A. (1994). Posttraumatic stress reactions after
 görüntülerinden çocuklarımızı uzak tutmaları konusunda   single and double trauma. Acta Psychiatrica Scandinavica, 90(3), 214-221.
 bilgilendirme toplantıları yapılabilir.  Kaniasty, K. & Norris, F. H. (1995). Mobilization and deterioration of social
 Son olarak; dayanışma, birlik olma ve şefkatle ilgilenme   support following natural disasters. Current Directions in Psychological
 Science, 4(3), 94–98.
 travma sonrası iyileşmede temel bakış açısı olmalıdır. Bu
 duyguları öğrencilerimizin hissetmesi için öncelikle öğret-  Kılıç, C. ve Ulusoy, M. (2003). Psychological effects of the November 1999
 menlerimizin göstererek model olmaları, sonrasında ise   earthquake in Turkey: An epidemiological study. Acta Psychiatrica Scandina-
 vica, 108(3), 232-238.
 çocuklarımızın birbirlerine göstermeleri için destekleyici
 olmamız önemlidir. Öğrencilerin duyguları içinde kaybol-  Riad, J. K. ve Norris, F. H. (1996). The in uence of relocation on the environ-
 mental, social, and psychological stress experienced by disaster victims.
 malarının yalnızlığı  ve çaresizliği  tetiklediğini bilerek ve   Environment and Behavior, 28(2), 163–182.
 dayanışmanın umut verici olduğunu düşünerek şefkatli bir
 ilişki içinde destek vermek en temel sorumluluğumuz ve   Şalcıoğlu, E., Başoğlu, M. ve Livanou, M. (2003). Long-term psychological
 outcome for non-treatment-seeking earthquake survivors in Turkey. The
 öğretmenliğin en doyum verici tarafıdır.  Journal of Nervous and Mental Disease, 191(3), 154-160.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9