Page 33 - 81 Çalıkuşu İzmir
P. 33

Bakanlık olarak ağırlık verdikleri konulardan bir di-  arttırmada  çok  önemli  fonksiyonlar  inşa  edecek-
            ğerinin de öğretmenlerin her türlü kişisel gelişimle-  ler.” değerlendirmesinde bulundu.
            rine destek vermek olduğunu belirten Özer, “Bunun
            için en önemli adımı Öğretmenlik Meslek Kanunu        Öğretmenlerin  mesleki  gelişimlerine  çok  boyutlu
            ile yaptık. Artık 60 yıllık özlem olan öğretmenlere   destek verdiklerini kaydeden Özer, konuşmasına
            mahsus  bir  kanun  oluşmasıyla,  ilgili  düzenleme-  şöyle devam etti: “Daha önce Bakanlığın yapmış
            yi 14 Şubat 2022 tarihinde yayımlayarak ilk defa      olduğu mesleki gelişim eğitimleriyle ilgili çalışma-
            öğretmenliği  bir  kariyer  sistemine  dönüştürmüş    ların  hepsini  Bakan  Yardımcımız  Petek  Hoca’m
            olduk.  Uzman  öğretmenlik,  başöğretmenlik  me-      değerlendirdi:  Öğretmenlerimizin  yanında  nasıl
            kanizmalarını  devreye  sokarak  öğretmenlerimi-      yer alabiliriz? Onların kişisel gelişimlerini, liderlik
            zin sadece öğretenler değil, aynı zamanda hayat       özelliklerini  nasıl  destekleyebiliriz?  Bu  değerlen-
            boyu öğrenenler olduğunu realize eden bir yasal       dirmeden  sonra  ortaya  üç  farklı  yöntemi  kurgu-
            düzenlemeyi  uygulamaya  soktuk.  Bu  uygulama-       ladık: Birincisi; artık dedik ki ‘Mesleki çalışmayla
            nın ne kadar karşılık bulduğunu da başvurularda       ilgili  merkezî  planlama  yapmayalım,  okul  temelli
            gördük. Yaklaşık 603 bin öğretmenimiz uzman ve        mesleki gelişim programı yapalım. Yani Bakanlık
            başöğretmenliğe başvurdu. Bunlardan yaklaşık 70       olarak  merkezî  planlama  yapmadan  okullarımız,
            bini  başöğretmenlik  için  başvurdu.  Geriye  kalan   öğretmenlerinin ihtiyacı olan her türlü eğitimi plan-
            öğretmenlerimiz ise uzman öğretmenlik için baş-       lasınlar. Bakanlık olarak biz destek verelim.’ İkin-
            vurdular. 18 Temmuz tarihi itibarıyla da Öğretmen     cisi, Türkiye’de  eğitim  sisteminde  güzel  örnekler
            Bilişim Ağı üzerinden eğitimler başladı. Uzman öğ-    var:  Öğretmenlerimizin,  okul  yöneticilerimizin  bu
            retmenler için 180 saatlik, başöğretmenlik için 240   örnekleri görmeleri için öğretmen ve okul yöneti-
            saatlik eğitimler devreye girmiş oldu. İnanıyorum     cisi hareketlilik programını başlattık. Üçüncüsü de
            ki bu sürecin sonunda çok sayıda öğretmenimiz,        mesleki gelişim toplulukları...Bu attığımız adımla-
            uzman  öğretmen;  çok  sayıda  öğretmenimiz  de       rın sahada ne kadar önemli yansımalar bulduğunu
            başöğretmen olarak eğitim sistemimizin kalitesini     çok kısa sürede gördük.
                                                                                                                   33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38