Page 33 - 81 Çalıkuşu İzmir
P. 33
Bakanlık olarak ağırlık verdikleri konulardan bir di- arttırmada çok önemli fonksiyonlar inşa edecek-
ğerinin de öğretmenlerin her türlü kişisel gelişimle- ler.” değerlendirmesinde bulundu.
rine destek vermek olduğunu belirten Özer, “Bunun
için en önemli adımı Öğretmenlik Meslek Kanunu Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine çok boyutlu
ile yaptık. Artık 60 yıllık özlem olan öğretmenlere destek verdiklerini kaydeden Özer, konuşmasına
mahsus bir kanun oluşmasıyla, ilgili düzenleme- şöyle devam etti: “Daha önce Bakanlığın yapmış
yi 14 Şubat 2022 tarihinde yayımlayarak ilk defa olduğu mesleki gelişim eğitimleriyle ilgili çalışma-
öğretmenliği bir kariyer sistemine dönüştürmüş ların hepsini Bakan Yardımcımız Petek Hoca’m
olduk. Uzman öğretmenlik, başöğretmenlik me- değerlendirdi: Öğretmenlerimizin yanında nasıl
kanizmalarını devreye sokarak öğretmenlerimi- yer alabiliriz? Onların kişisel gelişimlerini, liderlik
zin sadece öğretenler değil, aynı zamanda hayat özelliklerini nasıl destekleyebiliriz? Bu değerlen-
boyu öğrenenler olduğunu realize eden bir yasal dirmeden sonra ortaya üç farklı yöntemi kurgu-
düzenlemeyi uygulamaya soktuk. Bu uygulama- ladık: Birincisi; artık dedik ki ‘Mesleki çalışmayla
nın ne kadar karşılık bulduğunu da başvurularda ilgili merkezî planlama yapmayalım, okul temelli
gördük. Yaklaşık 603 bin öğretmenimiz uzman ve mesleki gelişim programı yapalım. Yani Bakanlık
başöğretmenliğe başvurdu. Bunlardan yaklaşık 70 olarak merkezî planlama yapmadan okullarımız,
bini başöğretmenlik için başvurdu. Geriye kalan öğretmenlerinin ihtiyacı olan her türlü eğitimi plan-
öğretmenlerimiz ise uzman öğretmenlik için baş- lasınlar. Bakanlık olarak biz destek verelim.’ İkin-
vurdular. 18 Temmuz tarihi itibarıyla da Öğretmen cisi, Türkiye’de eğitim sisteminde güzel örnekler
Bilişim Ağı üzerinden eğitimler başladı. Uzman öğ- var: Öğretmenlerimizin, okul yöneticilerimizin bu
retmenler için 180 saatlik, başöğretmenlik için 240 örnekleri görmeleri için öğretmen ve okul yöneti-
saatlik eğitimler devreye girmiş oldu. İnanıyorum cisi hareketlilik programını başlattık. Üçüncüsü de
ki bu sürecin sonunda çok sayıda öğretmenimiz, mesleki gelişim toplulukları...Bu attığımız adımla-
uzman öğretmen; çok sayıda öğretmenimiz de rın sahada ne kadar önemli yansımalar bulduğunu
başöğretmen olarak eğitim sistemimizin kalitesini çok kısa sürede gördük.
33