Page 29 - 81 Çalıkuşu İzmir
P. 29

li önlemler alındığı zaman en güvenli ortamlardan
                                                                  biri, okullardır. Ben siz değerli çalışma arkadaşla-
                                                                  rıma bu süreçte göstermiş olduğunuz fedakârlık-
                                                                  lar, üstün gayretler, çabalar, destek ve katkılarınız
                                                                  için en içten şükranlarımı sunuyorum.”

                                                                  Bu  süreçte  öğretmenlerin  çok  olumsuz  algılarla
                                                                  yüz yüze kalmak zorunda kaldığını söyleyen Özer,
                                                                  “Sanki öğretmenlerimiz okullara gitmek istemiyor-
                                                                  lar,  yüz  yüze  eğitime  devam  etmek  istemiyorlar
                                                                  ve oturdukları yerden ders ücreti almak istiyorlar
                                                                  gibi bir olumsuz algılara maruz kaldılar. Hak etme-
                                                                  dikleri bir ağırlığın içine sokuldular. Oysa uzaktan
                                                                  eğitimin  devam  ettiği  süreç  içinde  de  öğretmen-
                                                                  lerimiz  ilk  defa  karşılaştıkları  bu  durumda  dijital
                                                                  platformları kullanarak dijital içerik üretme, o sanal
                                                                  ortamlarda öğrencilerin yanında olma; tüm valilik-
                                                                  lerimizin,  kaymakamlarımızın  koordinasyonunda
                                                                  vefa çalışma gruplarında, filyasyon ekiplerinde fe-
                                                                  dakârca çalışarak topluma örnek olmayı gösterdi-
                                                                  ler. Yine şunu gösterdiniz ki eğer Bakanlık olarak
                                                                  kararlı bir şekilde süreç yönetilirse Bakanlığın her
                                                                  türlü kararının arkasında beraber yol yürüyebilen
                                                                  güçlü bir ekipsiniz.” diye konuştu.

            Gerçekten bir buçuk yıl yüz yüze eğitime ara ve-
            rildikten  sonra  hem  öğretmenlerimizin  hem  okul   Bakanlık olarak bu gayretlerinden dolayı hem öğ-
            yöneticilerimizin  hem  gençlerimizin  ve  çocukları-  retmen hem de idari personeli ödüllendirmek iste-
            mızın davranış biçimleri değişti.  Kararlı bir şekilde   diğini anımsatan Bakan Özer, konuşmasına şöyle
            sağlık  kurallarına  riayet  ederek  bu  süreci  yöne-  devam etti: “Tarihî bir not düşmek bağlamında söz
            tebilmek, öyle kolay bir şey değil. 6 Ağustos’taki    verdiğim gibi Bakan olarak tüm öğretmenlerimize
            devir teslim töreninde  özellikle  yüz yüze eğitime   ve  idari  personelimize  başarı  belgesi  gönderdik
            devam edebilmek için ‘Vakaların 0 olmasını bek-       ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ilk defa Millî Eği-
            lemeyeceğiz.’ sözünden sonra okulların ilk açıldı-    tim Bakanı tarafından tüm öğretmenlere ve idari
            ğı zaman gördük ki kamuoyu aslında inanmamış.         personellere yılda iki defa başarı belgesinin veril-
            Okulların  açıldıktan  sonra  tekrar  kapanacağını,   diği bir döneme şahitlik ettik. İnşallah, diyorum ki
            tekrar açılıp tekrar kapanacağını varsayarak tüm      sizlerle birlikte el ele verdiğimizde çözemeyeceği-
            süreçleri organize etmiş. İstanbul’da bunu gördük     miz hiçbir problem yok. Beraber yol yürüdüğümüz
            mesela. İstanbul’da öğrenci servisinde de hizmete     zaman bu ülkenin çocuklarının nitelikli bir eğitim
            girmedik ama Bakanlık olarak siz değerli arkadaş-     alması için her türlü süreci başarıyla birlikte yöne-
            larımızla  ve  çalışma  arkadaşlarımızla  kararlı  bir   tebilme kapasitesine, gücüne sahibiz.”
            şekilde süreci yönetince tüm toplum şunu gördü:
            Covid-19 salgını gibi olağanüstü koşullarda gerek-


                                                                                                                   29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34