Page 35 - 81 Çalıkuşu İzmir
P. 35

Yani Bakanlık olarak istediğimiz şey, sizlerle birlik-  tüm valilerimiz, kaymakamlarımızla el ele vererek
            te sürekli istişare hâlinde yol yürümek. Sizlerin her   çok daha güçlü okul iklimleri tesis edeceğiz. Artık
            türlü talebini karşılayabilecek gücümüz var. İnşal-   Türkiye’de eğitimle ilgili başka hikâyeleri konuşa-
            lah, bundan sonra okul temelli bir şekilde süreçle-   cağız. Velilerden iki top A4 kâğıdının talep edildiği
            rimizi yöneteceğiz.” dedi.                            bir okul değil; yurt dışında başarı, uluslararası pro-
                                                                  jelere katılım için iş birliği yapılan bir mekanizma-
            Okul idarecilerinin her türlü talebini karşılayabile-  nın olduğu bir eğitim sisteminden bahsedilen bir
            cek güçleri olduğunu vurgulayan Özer, şöyle de-       Türkiye’yi inşa edeceğiz. Bunu yapabilecek kapa-
            vam  etti:  “Amacımız  okul  iklimini  güçlendirerek   sitemiz de var, irademiz de var, gücümüz de var.”
            okul yöneticilerimizin, öğretmenlerimizin çok daha
            sağlıklı ortamda akran zorbalığının olmadığı, şid-
            detinin  olmadığı  bir  okul  ikliminde  çalışacakları
            bir  ortamı  güçlendirmek,  aynı  zamanda  öğrenci-
            lerimizi de çok sağlıklı ortamlarda eğitim almasını
            sağlayabilmek... Şu algıyı tüm Türkiye’de kırmak
            istiyoruz:  ‘Bakanlık  okulların  ihtiyacını  karşılardı;
            bakanlık,  okulları  okul  aile  birliklerine  mahkûm
            ediyor.  İşte  öğretmenleri  velilerin  bağışlarına
            mahkûm ediyor.’ Hayır. İstanbul’da da Ankara’da
            da İzmir’de Kars’ta da neresi olursa olsun, Türki-
            ye’nin  tüm  noktalarındaki  tüm  okullarımızın  ihti-
            yacını  biz  karşılayacağız.  Sizlerle  el  ele  vererek





                                                                                                                   35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40