Page 70 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 70
‘‘Özel Yetenek Güçlü Gelecek’ Projesi Kapsamında
Oluşturulan Atölyelerin Açılış Töreni Yapıldı
Arkas Bilim ve Sanat Mer- çıkarmak olarak belirlendi.
kezi’nin yürütmüş olduğu Özel yetenekli öğrencile-
İzmir Kalkınma Ajansı ta- rin eğitimindeki en önem-
rafından finanse edilen li unsurlardan birisi olan
‘Özel Yetenek Güçlü Ge- velilerin ve öğrencilerinin
lecek’ projesi kapsamında eğitimine dair farkındalık
oluşturulan atölyelerin açı- düzeylerini artırmak, pro-
lış töreni gerçekleştirildi. jenin özel amaçları ara-
Açılış törenine Narlıdere sında yer alıyor. Merkezin
Kaymakamı Suat Der- eğitim bölgesinde yer alan
vişoğlu, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve 14 ilçedeki 481 okulun idarecileri, rehberlik öğ-
Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Daire retmenleri ile bu okullarda özel yetenekli öğ-
Başkanı Aylin Kurt, İzmir İl Milli Eğitim Müdü- rencilere yönelik açılan ve açılacak olan destek
rü Dr. Murat Mücahit Yentür, Narlıdere İlçe Milli eğitim odalarında görev alacak öğretmenlerin,
Eğitim Müdürü Arzu Günaydın, İzmir İl Milli Eği- özel yetenekli öğrencilere ilişkin farkındalıkları-
tim müdür yardımcıları ve öğretmenler katıldı. nı artırarak onların bu alandaki gelişmeleri ta-
kip etmelerine imkan sağlamak ve mesleki ve
Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehber- kişisel gelişimlerini desteklemek, ayrıca İzmir
lik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı olarak genelinde daha fazla özel yetenekli öğrencinin
kurulan ve özel yetenekli öğrencilere eğitim tanılanarak bu öğrencilerin ihtiyaç duydukları
hizmeti sunan Narlıdere Arkas Bilim ve Sanat destek eğitimleri almalarını sağlamak son de-
Merkezi; Narlıdere, Balçova, Güzelbahçe, Urla, rece önemseniyor.
Seferihisar, Karaburun, Çeşme, Menderes, Sel-
çuk, Tire, Torbalı, Buca, Karabağlar, Gaziemir Proje kapsamında; iki tane Sosyal Bilgiler, Mü-
olmak üzere İzmir’de toplam 14 ilçede faaliyet zik, dört tane Matematik, Görsel Sanatlar, Bas-
gösteriyor. Bu ilçelerdeki özel yetenekli öğren- kı, Seramik, Mekatronik ve Robotik atölyeleri
ciler, ders dışı zamanlarda sabah, öğle, akşam kuruldu. Aynı zamanda Fen Bilgisi, Fizik, Kim-
grupları olmak üzere hafta içi ve ayrıca hafta ya, Biyoloji, 2 tane İngilizce dil laboratuvarı da
sonu da eğitim hizmeti alıyor. Bu kapsamda kullanıma hazır hale getirildi. Bu arada ‘Eğitici-
hayata geçirilen ‘Özel Yetenek Güçlü Gelecek’ lerin Eğitimi’ projeye dahil edildi. Bu kapsamda
projesinin özel amacı; özel yetenekli öğrenci- Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Eğitici Eğitimi,
lerin ihtiyaç duyduğu bilimsel, yenilikçi ve bü- Özel Yeteneklilerde Destek Eğitim Odası Eğitici
tüncül yöntemlere dayanan öğretim ortamları Eğitimi, Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Etkinlik
oluşturmak ve bu öğrencilerin eğitiminde görev Geliştirme, Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımı
alan merkezin öğretmenlerinin, öğrencilerin Hazırlama, Web2.0, Web3.0 Araçları Kullanım
eğitimi hususundaki niteliklerini en üst düzeye Kursu, CBS (Coğrafi Bilgi Sistemleri), İçerik ve
70