Page 70 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 70

‘‘Özel Yetenek Güçlü Gelecek’ Projesi Kapsamında


            Oluşturulan Atölyelerin Açılış Töreni Yapıldı






            Arkas Bilim ve Sanat Mer-                                                  çıkarmak olarak belirlendi.
            kezi’nin  yürütmüş  olduğu                                                 Özel  yetenekli  öğrencile-
            İzmir  Kalkınma Ajansı  ta-                                                rin eğitimindeki en önem-
            rafından  finanse  edilen                                                  li  unsurlardan  birisi  olan
            ‘Özel  Yetenek  Güçlü  Ge-                                                 velilerin  ve  öğrencilerinin
            lecek’ projesi kapsamında                                                  eğitimine  dair  farkındalık
            oluşturulan atölyelerin açı-                                               düzeylerini  artırmak,  pro-
            lış  töreni  gerçekleştirildi.                                             jenin  özel  amaçları  ara-
            Açılış  törenine  Narlıdere                                                sında yer alıyor. Merkezin
            Kaymakamı  Suat  Der-                                                      eğitim bölgesinde yer alan
            vişoğlu, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve        14 ilçedeki 481 okulun idarecileri, rehberlik öğ-
            Rehberlik  Hizmetleri  Genel  Müdürlüğü  Daire        retmenleri  ile  bu  okullarda  özel  yetenekli  öğ-
            Başkanı Aylin Kurt, İzmir İl Milli Eğitim Müdü-       rencilere yönelik açılan ve açılacak olan destek
            rü Dr. Murat Mücahit Yentür, Narlıdere İlçe Milli     eğitim odalarında görev alacak öğretmenlerin,
            Eğitim Müdürü Arzu Günaydın, İzmir İl Milli Eği-      özel yetenekli öğrencilere ilişkin farkındalıkları-
            tim müdür yardımcıları ve öğretmenler katıldı.        nı artırarak onların bu alandaki gelişmeleri ta-
                                                                  kip etmelerine imkan sağlamak ve mesleki ve
            Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehber-         kişisel  gelişimlerini  desteklemek,  ayrıca  İzmir
            lik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı olarak         genelinde daha fazla özel yetenekli öğrencinin
            kurulan  ve  özel  yetenekli  öğrencilere  eğitim     tanılanarak  bu  öğrencilerin  ihtiyaç  duydukları
            hizmeti sunan Narlıdere Arkas Bilim ve Sanat          destek eğitimleri almalarını sağlamak son de-
            Merkezi; Narlıdere, Balçova, Güzelbahçe, Urla,        rece önemseniyor.
            Seferihisar, Karaburun, Çeşme, Menderes, Sel-
            çuk, Tire, Torbalı, Buca, Karabağlar, Gaziemir        Proje kapsamında; iki tane Sosyal Bilgiler, Mü-
            olmak üzere İzmir’de toplam 14 ilçede faaliyet        zik, dört tane Matematik, Görsel Sanatlar, Bas-
            gösteriyor. Bu ilçelerdeki özel yetenekli öğren-      kı, Seramik, Mekatronik ve Robotik atölyeleri
            ciler, ders dışı zamanlarda sabah, öğle, akşam        kuruldu. Aynı zamanda Fen Bilgisi, Fizik, Kim-
            grupları olmak üzere hafta içi ve ayrıca hafta        ya, Biyoloji, 2 tane İngilizce dil laboratuvarı da
            sonu  da  eğitim  hizmeti  alıyor.  Bu  kapsamda      kullanıma hazır hale getirildi. Bu arada ‘Eğitici-
            hayata geçirilen ‘Özel Yetenek Güçlü Gelecek’         lerin Eğitimi’ projeye dahil edildi. Bu kapsamda
            projesinin özel amacı; özel yetenekli öğrenci-        Özel  Yeteneklilerin  Eğitiminde  Eğitici  Eğitimi,
            lerin ihtiyaç duyduğu bilimsel, yenilikçi ve bü-      Özel Yeteneklilerde Destek Eğitim Odası Eğitici
            tüncül  yöntemlere  dayanan  öğretim  ortamları       Eğitimi, Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Etkinlik
            oluşturmak ve bu öğrencilerin eğitiminde görev        Geliştirme,  Farklılaştırılmış  Öğretim  Tasarımı
            alan  merkezin  öğretmenlerinin,  öğrencilerin        Hazırlama, Web2.0, Web3.0 Araçları Kullanım
            eğitimi hususundaki niteliklerini en üst düzeye       Kursu, CBS (Coğrafi Bilgi Sistemleri), İçerik ve
         70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75