Page 67 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 67
ve toplumsal bütünleştirmeyi sağlamak ama- ki becerilerini artırmak amacıyla İŞ ?KUR ve
cıyla yürütülen proje kapsamında 5 ortak okul halk eğitimi destekli 23 yaş üstü mezun öğren-
ve 2 iştirakçiyle 24 aylık süreçte uygulamalar cilere mesleki beceri kursu açılırken; annelere
gerçekleştirildi. Bornova, Gaziemir, Karabağ- yönelik halk eğitimi destekli kurslar açıldı.
lar, Karşıyaka, Konak olmak üzere beş ayrı
ilçede beş ayrı Özel Eğitim Uygulama Oku- Hedef özel gereksinimli bireylerin
lunda, dördü Seramik Atölyesi, üçü Tasarım yaşantılarını ve ortamlarını en iyiye
Atölyesi, üçü Sera içerikli Tarım Atölyesi, üçü ve en güzele ulaştırmak
Toplumsal Yaşam Merkezi ve biri de Dekora-
tif El Sanatları Atölyesi olmak üzere 14 atölye Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan
donanımı yapıldı. Bu atölyelerde eğitim vere- tören, projenin tanıtım videosu ile devam etti.
cek eğitimcilere yönelik Wedeo 02, marangoz Projenin kapanış sunusunun ardından proto-
(oyuncak) atölyesi, origami, kâğıt kesme ve kol konuşmalarına geçildi.
şekillendirme konularında eğitici eğitimi ve-
rildi. Proje kapsamında, öğrencilerin mesle- Proje Koordinatörü Funda Sel, GÖÇE-? Pro-
jesi ile engelli bireylerin istihdamını sağla-
yacak ve işe uyumunu artıracak teknolojik
altyapısı olan 14 işliğin fiziki alt yapılarını
güçlendirdiklerini belirtti. Dersliklerin gerekli
araç-gereçlerle donatıldığını, kurulan atölye-
ler ile özel eğitim öğrencilerinin becerilerini
artırırken, oluşturulan toplumsal yaşam mer-
kezleri ile de sosyal yönlerini desteklemeyi
hedeflediklerini vurguladı.
İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit
Yentür; özel bireylerin istihdam edilebilirliğini
67