Page 67 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 67

ve toplumsal bütünleştirmeyi sağlamak ama-            ki becerilerini artırmak amacıyla İŞ ?KUR ve
            cıyla yürütülen proje kapsamında 5 ortak okul         halk eğitimi destekli 23 yaş üstü mezun öğren-
            ve 2 iştirakçiyle 24 aylık süreçte uygulamalar        cilere mesleki beceri kursu açılırken; annelere
            gerçekleştirildi. Bornova, Gaziemir, Karabağ-         yönelik halk eğitimi destekli kurslar açıldı.
            lar,  Karşıyaka,  Konak  olmak  üzere  beş  ayrı
            ilçede  beş  ayrı  Özel  Eğitim  Uygulama  Oku-       Hedef  özel  gereksinimli  bireylerin
            lunda,  dördü  Seramik Atölyesi,  üçü  Tasarım        yaşantılarını ve ortamlarını en iyiye
            Atölyesi, üçü Sera içerikli Tarım Atölyesi, üçü       ve en güzele ulaştırmak
            Toplumsal Yaşam Merkezi ve biri de Dekora-
            tif El Sanatları Atölyesi olmak üzere 14 atölye       Saygı  duruşu  ve  İstiklal  Marşı  ile  başlayan
            donanımı yapıldı. Bu atölyelerde eğitim vere-         tören, projenin tanıtım videosu ile devam etti.
            cek eğitimcilere yönelik Wedeo 02, marangoz           Projenin kapanış sunusunun ardından proto-
            (oyuncak)  atölyesi,  origami,  kâğıt  kesme  ve      kol konuşmalarına geçildi.
            şekillendirme  konularında  eğitici  eğitimi  ve-
            rildi.  Proje kapsamında, öğrencilerin mesle-         Proje Koordinatörü Funda Sel, GÖÇE-? Pro-
                                                                  jesi  ile  engelli  bireylerin  istihdamını  sağla-
                                                                  yacak  ve  işe  uyumunu  artıracak  teknolojik
                                                                  altyapısı  olan  14  işliğin  fiziki  alt  yapılarını
                                                                  güçlendirdiklerini  belirtti.  Dersliklerin  gerekli
                                                                  araç-gereçlerle donatıldığını, kurulan atölye-
                                                                  ler  ile  özel  eğitim  öğrencilerinin  becerilerini
                                                                  artırırken, oluşturulan toplumsal yaşam mer-
                                                                  kezleri  ile  de  sosyal  yönlerini  desteklemeyi
                                                                  hedeflediklerini vurguladı.

                                                                  İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit
                                                                  Yentür; özel bireylerin istihdam edilebilirliğini
                                                                                                                  67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72