Page 19 - İzmir Çocuk
P. 19
Geçmişte yaşamış
uygarlıklar, sayıları farklı
şekillerde ifade etmiştir.
Örneğin MÖ iki binli yıllarda
Mezopotamya’da yaşamış
Babilllilerde bir sayının değeri
sadece sembolüyle değil,
aynı zamanda konumuyla
da belirleniyordu. Sadece iki
sembol kullanmışlardı: Bir
“birim” sembolü, bir de “10”
sembolü. Bu durumda 5 sayısı,
5 adet birim sembolüyle temsil
ediliyordu. 20 sayısı, 2 adet “10” sembolüyle temsil ediliyordu.
Babil sayıları da günümüzdeki gibi soldan sağa okunuyordu.
Etkinlik
1: A 2: B 3: C 4: Ç 5: D 6: E 7: F
8: G 9: Ğ 10: H 11: I 12: İ 20: J 30: K
40: L 50: M 60: N 70: O 80: Ö 90: P 100: S
200: Ş 300: T 400: U 500: Ü 600: V 700: Y 800: Z
Babil sayıları ile yazılmış toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini
yaparak şifreyi bulmaya ne dersin? İşlem sonuçlarının harf karşılıkları,
şifreyi bulmana yardımcı olacak.
- - -
:
1 2 3
4 5
+ x Şifre
_____
Şifre için tıklayın.
19