Page 66 - çalıkuşu SAYI 8
P. 66
İZKA
İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) 2017 Yılı Sosyal Uyumun Geliştirilmesine Yö-
nelik Küçük Ölçekli Altyapı Mali Destek Programı kapsamında başvurulan
TR31/18/SUGA01/0032 referans numaralı “Karşıyaka Aydoğan Yağcı Bilim
ve Sanat Merkezinde Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Eğitim Niteliğinin
Arttırılması” projesi kabul edilerek 31.10.2018 tarihinde merkez ve İZKA
arasında sözleşme imzalanmıştır. Proje kapsamında İzmir’in kuzey ilçeleri
olarak tanımlanan Çiğli, Karşıyaka ve Menemen’den gelen özel yetenekli
öğrencilere yönelik eğitim veren Karşıyaka Aydoğan Yağcı Bilim ve Sanat
Merkezinin fiziksel ve teknolojik alt yapısının geliştirilerek eğitim niteliğinin
arttırılması, özel yetenekli öğrencilerin eğitimine yönelik merkezde görev
yapan öğretmenler için eğitim faaliyetleri organize edilerek mesleki bilgi ve
becerilerinin geliştirilmesi ve özel yetenekli öğrencilerin velilerine yönelik
eğitim ve bilgilendirme faaliyetleri yapılarak ailelerin eğitim-öğretim sürecine
katkısının arttırılması amaçlanmıştır. Proje süresi 24 ay olarak planlanmış
fakat küresel ölçekte gerçekleşen Covid-19 salgın süreci nedeniyle uzatıla-
rak 36 aylık sürede 31.10.2021 tarihinde tamamlanmıştır.
Uluslararası Başvuru Yapılan Projeler
Ailemle ÖğreneBİLSEM
Yürütücülüğünü Emre Bayrak’ın yaptığı, Finlandiya Eğitim Bakanlığının dü-
zenlemiş olduğu Start Luma Uluslararası Stem Yarışması’na katılan proje
“Türkiye’de En İyi Eğitim Uygulaması” seçilerek uluslararası alanda dere-
celendirilen 22 projeden biri olmuştur. Günümüz çalışma koşullarının ağır,
iş saatlerinin uzun olması çalışan anne ve babaların eve yorgun olarak
dönmelerine ve çocuklarına yeterince zaman ayıramamalarına neden ol-
maktadır. Oysaki çocukla birlikte etkinlik yapılarak geçirilen zaman, anne ve
babaya çocuğunu daha yakından tanıma fırsatı verirken, çocuğun zihinsel
ve duygusal gelişimine de büyük katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada, anne
ve babaların çocukları ile birlikte STEM etkinlikleri gerçekleştirerek; çocuk-
larıyla birlikte keşfetmenin ne kadar keyifli bir süreç olduğunu yaşayarak
öğrenmelerini sağlamak, çocukları ile beraber yapacakları başka etkinlikler
için yeni bir başlangıç fikri oluşturmak, çocuklarının bilmedikleri yönlerini
keşfetmelerini sağlamak ve anne, baba ve çocuk arasındaki ilişkiyi güçlen-
dirmek amaçlanmaktadır.
66 67