Page 66 - çalıkuşu SAYI 8
P. 66

İZKA


            İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) 2017 Yılı Sosyal Uyumun Geliştirilmesine Yö-
            nelik Küçük Ölçekli Altyapı Mali Destek Programı kapsamında başvurulan
            TR31/18/SUGA01/0032 referans numaralı “Karşıyaka Aydoğan Yağcı Bilim
            ve Sanat Merkezinde Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Eğitim Niteliğinin
            Arttırılması”  projesi  kabul  edilerek  31.10.2018  tarihinde  merkez  ve  İZKA
            arasında sözleşme imzalanmıştır. Proje kapsamında İzmir’in kuzey ilçeleri
            olarak tanımlanan Çiğli, Karşıyaka ve Menemen’den gelen özel yetenekli
            öğrencilere yönelik eğitim veren Karşıyaka Aydoğan Yağcı Bilim ve Sanat
            Merkezinin fiziksel ve teknolojik alt yapısının geliştirilerek eğitim niteliğinin
            arttırılması,  özel  yetenekli  öğrencilerin  eğitimine  yönelik  merkezde  görev
            yapan öğretmenler için eğitim faaliyetleri organize edilerek mesleki bilgi ve
            becerilerinin  geliştirilmesi  ve  özel  yetenekli  öğrencilerin  velilerine  yönelik
            eğitim ve bilgilendirme faaliyetleri yapılarak ailelerin eğitim-öğretim sürecine
            katkısının arttırılması amaçlanmıştır. Proje süresi 24 ay olarak planlanmış
            fakat küresel ölçekte gerçekleşen Covid-19 salgın süreci nedeniyle uzatıla-
            rak 36 aylık sürede 31.10.2021 tarihinde tamamlanmıştır.




            Uluslararası Başvuru Yapılan Projeler

            Ailemle ÖğreneBİLSEM

            Yürütücülüğünü Emre Bayrak’ın yaptığı, Finlandiya Eğitim Bakanlığının dü-
            zenlemiş olduğu Start Luma Uluslararası Stem Yarışması’na katılan proje
            “Türkiye’de En İyi Eğitim Uygulaması” seçilerek uluslararası alanda dere-
            celendirilen 22 projeden biri olmuştur. Günümüz çalışma koşullarının ağır,
            iş  saatlerinin  uzun  olması  çalışan  anne  ve  babaların  eve  yorgun  olarak
            dönmelerine  ve çocuklarına yeterince zaman ayıramamalarına neden ol-
            maktadır. Oysaki çocukla birlikte etkinlik yapılarak geçirilen zaman, anne ve
            babaya çocuğunu daha yakından tanıma fırsatı verirken, çocuğun zihinsel
            ve duygusal gelişimine de büyük katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada, anne
            ve babaların çocukları ile birlikte STEM etkinlikleri gerçekleştirerek; çocuk-
            larıyla birlikte keşfetmenin ne kadar keyifli bir süreç olduğunu yaşayarak
            öğrenmelerini sağlamak, çocukları ile beraber yapacakları başka etkinlikler
            için  yeni  bir  başlangıç  fikri  oluşturmak,  çocuklarının  bilmedikleri  yönlerini
            keşfetmelerini sağlamak ve anne, baba ve çocuk arasındaki ilişkiyi güçlen-
            dirmek amaçlanmaktadır.







     66                                                                                                                                                                                                                                             67
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71