Page 64 - çalıkuşu SAYI 8
P. 64

E- Twinning Projeleri

             Merkez, bünyesinde yapılan e-twinning projeleri Ulusal ve Avrupa Kalite Etiketleri almıştır. Bunlardan
             bazıları şu şekildedir:

             •   Geleceğe Nefes Olalım Projesi (Avrupa Kalite Etiketi)
             Gerçek hayatta karşılaşılan kapalı mekân hava kirliliğinin çözümü için öğrencilerin etkin katıldığı, ya-
             şantıya dayalı öğrenme biçimi ile problem çözme yöntemini disiplinler arası yaklaşımla uygulayan bir
             proje yapılmıştır.

             •   Oryantiring İle Harita Öğreniyorum Projesi (Ulusal Kalite Etiketi)
             Oryantiring, coğrafya, harita, doğa ve beden eğitimi ve spor konulu işbirlikçi bir projedir.

             •   Gelecek Ellerimizde Sürdürülebilirlik Projesi (Ulusal Kalite Etiketi)
             Sürdürülebilirlik kavramı; kültürel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir ekonomi (sürdürülebilir kalkınma), do-
             ğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı, sürdürülebilir barış, yaşam alanlarının sürdürülebilirliği, sürdü-
             rülebilir toprak başlıklarında ele alınmıştır.

             •   Teknoloji Yenilik BİLSEM’ le E-Twinning (Ulusal Kalite Etiketi)
             Proje kapsamında öğrenciler, müzik performansları, besteleme çalışmaları ve Orff Schulwerk etkinlik-
             leri ile kendini müzik yoluyla ifade edebilme, bireysel ve toplu müzik yapabilme, müzik beden uyumunu
             sağlayabilme becerilerini geliştirmeyi amaçlamıştır.

             •   Bir Fotoğrafın Kısa Hikâyesi Projesi (Ulusal Kalite Etiketi)
             Bu projede herkesin hayatında geniş bir yer tutan fotoğrafları, durağan ve tarih belgesi olmaktan çıkarıp
             öğrencilerin gönlünden ve dilinden kurgulayarak yaşayan bir hikâyeye dönüştürmek hedeflenmiştir.

             •   İstiklal Marşımız 100 Yaşında Projesi (Ulusal Kalite Etiketi)
             Ulusal Marş olarak kabulünün 100. yılında İstiklal Marşımızı ve yazarı Mehmet Akif Ersoy’u genç ku-
             şaklara  daha  iyi  tanıtabilmek,  etkinlikler  yoluyla  öğrenilen  bilgilerin  kalıcı  olmasını,  teknoloji  yoluyla
             paylaşılmasını ve yaygınlaştırılmasını sağlamak amaçlanmıştır.

             •   Future – 2.0 Projesi ( Ulusal Kalite Etiketi)
             Matematiği web-2.0 araçları ile eğlenceli bir şekilde öğrenebilmek, interneti etkili ve bilinçli kullanabil-
             mek amaçlanmıştır.


             •   Applied Mathematical Modelling Projesi ( Ulusal Kalite Etiketi)
             Matematiksel modelleme örneklerinin paylaşılması, çoğaltılması, matematiğe farklı bakış açıları geliş-
             tirilmesi, matematiğin günlük yaşam problemlerine uygulanması amaçlanmıştır.







     64                                                                                                                                                                                                                                             65
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69