Page 62 - çalıkuşu SAYI 8
P. 62

AB ERASMUS + Projeleri

             •   Teknolojinin  İzinde  Tarihin  Ayak  İzleri
                KA229 Hareketliliği
             Öğrencilere  teknolojik  anlamda  bilgi  ve  beceri
             kazandırırken, aynı zamanda bu bilgi ve beceri
             ile tarihi miras aktarımı yapmayı amaçlayan pro-
             je;  Türkiye,  Yunanistan  ve  İtalya  ortaklı  olarak
             2018 yılında gerçekleştirilmiştir.



             •   Orff-Schulwerk for Inclusion Erasmus+ KA210 Hareketliliği
             Orff Schulwerk yöntemi ile öğrencilerin kendilerini müzik yoluyla ifade edebilme becerilerini kazanma-
             larını sağlamak ve öğretmenlerin bu metodu sınıf içi müfredat ve kazanımlarına dahil edebilmelerine
             yardımcı olmayı amaçlayan proje 2021 yılında kabul edilmiştir.























             •   Yapay Zekâ BİLSEM Erasmus+ KA101 Okul Eğitimi Personel Haraketliliği
             Avrupa Komisyonu ve Türkiye Ulusal Ajansı’nın Erasmus+ programı kapsamında sağladığı hibe des-
             teği ile Hadiye Kuradacı BİLSEM koordinatörlüğünde; Trabzon Faruk Başaran BİLSEM, Çetin Şen
             BİLSEM, Fahrettin Kırzıoğlu BİLSEM, Halil İnalcık BİLSEM, Diyarbakır BİLSEM, Karşıyaka Aydoğan
             Yağcı BİLSEM ortaklığında 7 Bölge 7 BİLSEM sloganıyla bu konsorsiyum projesi 2020 yılında geliştiril-
             miştir. Dijital içerikli disiplinler arası katma değer sağlayan projeler üretmek genel amacı doğrultusunda
             hazırlanan 12 aylık bu projenin amacı; 21 konsorsiyum üyesi personelin Avrupa’da 10 günlük kurs yo-
             luyla Derin Öğrenme Yapay Zeka alanında mesleki bilgi, beceri ve yeterlilik geliştirmesini sağlamaktır.
             Almanya’da Derin Öğrenme Yapay Zeka alanında kursa katılan katılımcılar, öğrenme ve öğretmede
             daha fazla dijital teknolojileri kullanmak üzere konu alanında mesleki bilgi ve beceri edinmişlerdir. Ayrı-
             ca disiplinlerarası çalışmaların artmasıyla katma değer yaratan projelerin ortaya çıkması için pedagojik
             olarak da çeşitli kazanımlar elde etmişlerdir.




     62                                                                                                                                                                                                                                             63
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67