Page 54 - çalıkuşu SAYI 8
P. 54

İzmir Milli Eğitim Müdürlüğünün


                   Düzenlediği “Deprem Sonrası Psikososyal Yaklaşımlar”



                   Seminerleri Devam Ediyor





            İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, deprem bölgelerinde   deprem  sonrasında  psikolojik  iyi  oluşlarını  kendi
            saha içi çalışmalarla psikolojik ilk yardım destekle-  kendilerine  nasıl  iyileştirebilecekleri,  okula  gelen
            rini sürdürürken; İzmir il genelinde de depremze-     kaygılı öğrencilerin sınıfta yöneltecekleri sorulara
            de öğrencilerin kaygı düzeyini azaltmak amacı ile     karşı nasıl cevaplar vermeleri gerektiği ve öğren-
            “Deprem  Sonrası  Öğrencilerimize  Yönelik  Psiko-    cilerin  kaygı  düzeyini  azaltıcı  hangi  etkinliklerin
            sosyal Yaklaşımımız Nasıl Olmalı?” başlıklı iki ayrı   yapılabileceği yönünde açıklamalar yapıldı. Ayrıca
            webinar faaliyeti düzenledi. İzmir İl Milli Eğitim Mü-  İzmir İl Milli  Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi  İzmir
            dürlüğü Ar-Ge  Biriminin  İzmir Akademik  Başarıyı    Akademik Başarıyı Artırma Projesi (İZBAP) kapsa-
            Artırma Projesi (İZBAP) kapsamında düzenlenen         mında “Deprem Sonrası Ailelere Yönelik Psikosos-
            webinarlarda; İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Psi-    yal  İlk  Yardım”  Semineri  düzenlendi.  Seminerde,
            koloji Bölümü ile Psikolojik Danışma Rehberlik Uy-    deprem sonrası kaygı düzeyini azaltmaya yönelik
            gulama ve Araştırma Merkezinden Prof. Dr. Burcu       ebeveyn-çocuk ilişkisi ele alınarak; İzmir Kâtip Çe-
            Güler, Doç. Dr. Emine Sevinç Tok, Dr. Öğr. Üyesi      lebi Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr.
            Demet Vural Yüzbaşı, Dr. Öğr. Üyesi Ayla Hocaoğ-      Mustafa Şahin, Dr. Öğr. Üyesi Demet Vural Yüzba-
            lu Uzunkaya, Arş. Gör. Sinem Öztürk ve Arş. Gör.      şı ve Arş. Gör. Neslihan Yortan tarafından çevrimiçi
            Sümeyye Sema Yılmaz tarafından, öğretmenlerin         olarak seminer yapıldı.




































     54                                                                                                                                                                                                                                             55
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59