Page 53 - çalıkuşu SAYI 8
P. 53
Ertesi gün belirlenen alanlardaki tüm depremzedelerin çadırları
ve odaları ziyaret edilerek psikolojik ilk yardım hizmeti sunuldu.
Ekip aynı zamanda yaşamsal ihtiyaçlarının yetkililere iletilme-
sinde, gelen yardımların tasnif edilmesinde ve depremzedelere
iletilmesinde çeşitli sorumluluklar üstlendi.
Depremzedelerin psikolojik ilk yardım hizmetlerine erişebilmele-
ri amaçlanarak psikososyal destek grup çalışmaları ve bireysel
görüşmeler için 12 adet çadır hızlı bir şekilde hazır hale getiril-
di. Ertesi gün, psikososyal destek grup çalışmaları 3-6, 7-11,
12-18 yaş aralıklarına ayrı ayrı hizmet verecek şekilde başla-
dı ve bireysel görüşmeler randevu sistemine bağlandı. Çadır
ziyaretlerinde yakınlarını kaybeden ya da psikolojik desteğe
ihtiyaç duyduğu tespit edilen kişiler bireysel görüşme ve grup
çalışmalarına yönlendirildi. Fuar alanında yer alan 1.000 kişilik
konferans alanında çocuklara yönelik dans, şarkı söyleme, yüz
boyama, kolektif resim yapma vb. gibi birçok etkinlik planlandı
ve psikososyal destek grup çalışmalarına katılmak için bekleyen
çocuklara alternatif bir etkinlik alanı oluşturuldu. İlk günlerde bu
çalışmalara katılmakta tereddüt eden çocuklar ve aileleri etkin-
likler başladıktan sonra çadırların önünde kuyruklar oluşturarak
etkinlikleri gerçekleştiren psikolojik danışmanlarla güçlü bir bağ
kurdu.
Psikososyal Destek Çalışmaları için ekiple birlikte ilk günden
itibaren sahada bulunan İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat
Mücahit Yentür, grup çalışmalarında ekibe destek verdi. Hayati
ihtiyaçlar kadar psikolojik ihtiyaçların da öneminin her zaman
altını çizen Yentür, Milli Eğitim Bakanlığının hayata geçirdiği
“Psikososyal Destek Eylem Planı” sayesinde bölgede bulunan
depremzede öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik yürütülen
psikososyal destek çalışmalarını son derece önemsediklerini
ifade etti.
52 53