Page 51 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 51

deflendi.  Bireylerin  sıra  dışı  problem  çözme,
            sistematik  düşünme,  mantıksal  akıl  yürütme
            süreçlerini kullanma, tahminde bulunma bece-
            rilerinin, özellikle matematik alanındaki bilgi ve
            beceri  gelişimi  ile  güçlendirilebileceği  gerçe-
            ğinden yola çıkıldı. Matematiğin soyut bir ders
            olmaktan çıkarılarak matematiksel okuryazar-
            lık  becerilerini  geliştirebilmeleri,  öğrencilerin
            matematik  dersinde  öğrendikleri  bilgileri  ve
            kazandıkları becerileri günlük hayatta kullana-
            bilmeleri,  matematiksel akıl yürütme süreçleri-
            ni yaşamlarında ve diğer alanlarda kullanarak
            karşılaştığı problemleri çözümleyebilmeleri ko-
            nuları gündeme getirildi. Matematiği soyut bilgi
            yığınından çıkarıp günlük yaşam becerilerine
            uyarlayarak  kalıcı  ve  severek  öğrenmelerini
            sağlayacak yol ve yöntemlerin, çözüm yolları-
            nın belirlenmesi ve yaşama geçirilmesini sağ-
            layacak yol haritasının oluşturulması için yapı-
            labilecekler konuşuldu.

            İzmir  İl  Milli  Eğitim  Müdürlüğünün  matema-
            tik  alanındaki  çalışmalarına  yön  vermek  ve
            çalışmaların  sahiplenilmesi  amacıyla  İzmir  İl
            Milli  Eğitim  Müdürlüğüne  bağlı  tüm  okul/ku-
            rum  matematik  öğretmenleri,  disiplinlerarası
            çalışmaları destekleme amaçlı beden eğitimi,
            bilişim  teknolojileri,  edebiyat,  müzik,  Türkçe,
            sınıf ve okul öncesi öğretmenleri olarak belir-
            lendi. Masa konu başlıklarındaki alan uzman-
            ları Matematik alanında doktora, yüksek lisans
            yapmış veya yenilikçi uygulamaları derslerinde
            uygulamış  matematik  öğretmenleri,  alanında
            doktora ve yüksek lisans yapmış farklı branş          Tabanlı  Matematik  Öğretimi,  İlköğretim  ve
            öğretmenleri  ile  değerlendirildi.  Her  masada      Ortaöğretim  Matematik  Eğitiminde  Stratejiler
            aynı zamanda ilçe zümre başkanları ve öğren-          ve  Değerlendirme  olmak  üzere  sekiz  tema
            ciler de hazır bulundu. İlk oturumda; Özel Ye-        ele  alındı.  Çalıştayın  ikinci  oturumunda  ise
            tenekli  Bireyler  İçin  Matematik  Öğretimi,  Ma-    katılımcılar çözüm önerileri ve projelerin be-
            teryal Geliştirme, Matematikte Hikayeleştirme,        lirlenmesi  için  görüş  alışverişinde  bulundu.
            Müzikle Matematik Öğretimi, Teknoloji Destekli        Çalıştay, grup çalışmalarının sunumu ve de-
            Matematik Öğretimi, Yaratıcı Drama ve Oyun            ğerlendirmesi ile sona erdi.
                                                                                                                  51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56