Page 51 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 51
deflendi. Bireylerin sıra dışı problem çözme,
sistematik düşünme, mantıksal akıl yürütme
süreçlerini kullanma, tahminde bulunma bece-
rilerinin, özellikle matematik alanındaki bilgi ve
beceri gelişimi ile güçlendirilebileceği gerçe-
ğinden yola çıkıldı. Matematiğin soyut bir ders
olmaktan çıkarılarak matematiksel okuryazar-
lık becerilerini geliştirebilmeleri, öğrencilerin
matematik dersinde öğrendikleri bilgileri ve
kazandıkları becerileri günlük hayatta kullana-
bilmeleri, matematiksel akıl yürütme süreçleri-
ni yaşamlarında ve diğer alanlarda kullanarak
karşılaştığı problemleri çözümleyebilmeleri ko-
nuları gündeme getirildi. Matematiği soyut bilgi
yığınından çıkarıp günlük yaşam becerilerine
uyarlayarak kalıcı ve severek öğrenmelerini
sağlayacak yol ve yöntemlerin, çözüm yolları-
nın belirlenmesi ve yaşama geçirilmesini sağ-
layacak yol haritasının oluşturulması için yapı-
labilecekler konuşuldu.
İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğünün matema-
tik alanındaki çalışmalarına yön vermek ve
çalışmaların sahiplenilmesi amacıyla İzmir İl
Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı tüm okul/ku-
rum matematik öğretmenleri, disiplinlerarası
çalışmaları destekleme amaçlı beden eğitimi,
bilişim teknolojileri, edebiyat, müzik, Türkçe,
sınıf ve okul öncesi öğretmenleri olarak belir-
lendi. Masa konu başlıklarındaki alan uzman-
ları Matematik alanında doktora, yüksek lisans
yapmış veya yenilikçi uygulamaları derslerinde
uygulamış matematik öğretmenleri, alanında
doktora ve yüksek lisans yapmış farklı branş Tabanlı Matematik Öğretimi, İlköğretim ve
öğretmenleri ile değerlendirildi. Her masada Ortaöğretim Matematik Eğitiminde Stratejiler
aynı zamanda ilçe zümre başkanları ve öğren- ve Değerlendirme olmak üzere sekiz tema
ciler de hazır bulundu. İlk oturumda; Özel Ye- ele alındı. Çalıştayın ikinci oturumunda ise
tenekli Bireyler İçin Matematik Öğretimi, Ma- katılımcılar çözüm önerileri ve projelerin be-
teryal Geliştirme, Matematikte Hikayeleştirme, lirlenmesi için görüş alışverişinde bulundu.
Müzikle Matematik Öğretimi, Teknoloji Destekli Çalıştay, grup çalışmalarının sunumu ve de-
Matematik Öğretimi, Yaratıcı Drama ve Oyun ğerlendirmesi ile sona erdi.
51