Page 66 - 81 Çalıkuşu İzmir
P. 66
• 2011 yılında
Leonardo Da Vinci Ha-
reketlilik (Mobility) Plm
(Staj/Yaygın Eğitim)
Projesine “MİZANPAJ
Grafik ve Moda Tasarımcı-
larına Avrupa’da Staj Eğiti-
mi” konulu proje ile başvuru
yapıldı, başvurusu kabul edil-
di. Kendini geliştirme imkânı
bulamamış kadınlara öncelik
verilerek; yaratıcı ve yetenekli
tasarımcılara uluslararası alan-
da staj tecrübesi kazandırmak ve
genç tasarımcılara katkı sağlan-
mak amaçlandı. Dört Avrupa ülkesi-
ne çalışma ziyareti düzenlendi.
• 2012-2013 Eğitim-Öğretim
yılı tema çalışmaları kapsamında, İlk
Çağ’dan itibaren Ege tarihinin mitolojik geçmişin-
den ilham alınarak “Bir Çağ Masalı Takı ve Mito-
lojik Ege Giysi Koleksiyonu” hazırlandı. Ödemiş
ipekleri, şifon kumaşlar, yöresel dokumalar kul-
lanılarak hazırlanan koleksiyon ilk kez 02 Şubat
2013 tarihinde sergilendi.
• 6000 yıllık tarihi geçmişe sahip olan Kara-
burun yöresinin gelenekleri, giyim, düğün kültürü,
yeme-içme kültürü, folklorik özellikleri hakkında
geniş katılımlı bir organizasyonla 14 Mayıs 1999 uzun soluklu bir araştırma yapıldı. Yerel kültürün
tarihinde konukların beğenisine sunuldu. korunması ve gelecek kuşaklara aktarılması ama-
cıyla “İzmir Olgunlaşma Enstitüsü Gözüyle Kara-
burun” isimli kitap yayınlandı.
• Geleneksel Türk el sanatlarını korumak
adına Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü ta- • İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) tarafından
rafından hazırlanan ‘‘Turistik El Sanatları Tanıtım yayınlanan, Okul Öncesi ve Mesleki Eğitim Mali
Projesi'' isimli özel projenin koordinatörlük görevi, Destek Programı Teklif Çağrısı’na “Teknomutfak
Enstitüsü’ye verildi. Projesi” ile başvuru yapıldı. Başvurunun kabul
edilmesi ile 02 Nisan 2014 tarihinde proje çalış-
• 2011 yılında, tarih öncesi çağlardan baş- maları başlatıldı. Proje faaliyetleri tamamlandık-
layarak Anadolu’nun ilk ev sahipleri olan Hititler, tan sonra Olgunlaşma Enstitüleri İzmir’in, işlevsel
Frigler, Urarturlar gibi uygarlıkların ortaya koydu- ve yenilikçi bir kurum olarak bilinirliğiyle çalışma
ğu tarihi eserlerden esinlenerek oluşturulan “Ana- yapılan sektörde tanınırlığı arttı. Hizmet alan ve
dolu Medeniyetleri Temalı Seramik Koleksiyonu” hizmetlerimizden yararlanan paydaşlarımızın ku-
için eşsiz ürünler hazırlandı. rum imajına yönelik algılarını olumlu yönde etkile-
66