Page 8 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 8
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 1
ALİAĞA
YERLİ TOHUM
Gıdaların, daha doğrusu canlıların
genetik yapısının değiştirilmesinin hikâyesi
“Öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz,
1940'lara dayanıyor. 1940'larda ilk olarak velilerimiz büyük bir heyecanla projemize
buğdaylar üzerinde denemeler yapılmış ve dâhil oldular. 50 farklı türde yerli tohum geldi.
ticarileştirilmiştir.
Bunları tasnif ederek üretim
Farklı türdeki canlıların genetiğiyle yapabileceklerimizi belirledik. Okulumuzun
oynanarak elde edilen melez türler hemen deniz tarafında, Aliağa Ortaokuluyla kesişme
hemen bütün yiyeceklerimize sızmış durumda. noktamızda yer alan kör nokta olarak ifade
edebileceğimiz kullanılmayan 800
Bu tehlikenin hepimiz farkındayız.
metrekarelik bahçemizi tarla olarak belirledik.
Pazardan, manavdan aldığımız tarımsal
ürünlerin GDO’lu olduğunu bilerek alıyoruz. Aliağa İlçe Tarım Müdürlüğü talebimiz üzerine
GDO’suz ya da halk arasında kullanılan genel ekipman göndererek toprağı sürdü ve tarıma
ifadeyle hormonsuz ürünlere ulaşmak hem zor elverişli hale getirdi. Belediye ile yaptığımız
hem pahalı. işbirliği sonucunda su ihtiyacımızı karşılayacak
artezyen kuyumuzu faaliyete geçirdik. İlk
Aliağa Şehit Oğuz Özgür Çevik Anadolu fidelerimizi 2016 yılının bahar aylarında
Lisesi iki yıl önce bu konuda farkındalık ürettik. Büyük çoğunluğunu hediye olarak
yaratmak, insanların konuya ilgisini çekmek dağıttığımız domates ve biber fidelerinin nisan
için büyük bir proje başlattı. sonunda dikimini yaptık. Domates, biberin
İlk etapta öğrencilerin evlerine haber yanında bamya, fasulye, börülce, patlıcan,
saldılar. “Kıyıda, köşede, kazandibinde, tülbent salatalık, soğan, karalahana ve kabak üretimi
kesesinde saklanmış yerli tohumlardan bir yaptık.
fiske dahi olsa çocuğunuza verin okula
yollayın.”
50 farklı yerli tohum geldi.
Okulun yanında bulunan ve
kullanılmayan boş alanı gözlerine kestirdiler.
Aliağa Tarım İlçe Müdürlüğü ile işbirliği
yaptılar ve o boş alanı traktörle sürdürerek
tarıma elverişli hale getirdiler.
Ve büyük bir hikâye yazdılar. O süreci
okul müdürü Habib Bilgiç'ten dinleyelim…
8