Page 7 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 7
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 1
Ödül ve ceza koşuldur, ikisi de çocuğun kulaklarının kepçe
aynıdır. O zaman çocuğa bir iş olduğunu ve alay konusu olmaktan
yaptırmak için koşul sunmaktansa çekindiği için kestirmediğini
çocuk o işi neden yapmıyor onu öğreniyor. Bu noktada çocuğa
anlamak gerekir. Ödevini neden empati gösterirsek davranışı
yapmıyor? Seviyesinin üstünde anlamlı hale getiririz. O zaman
veya altında olabilir, ilgisini çocuğun imaj kaygısını yenmesi
çekmiyor olabilir… Ödül-ceza yerine adına çocuğa yardımcı olmamız
alttaki koşulları anlayıp çözüm lazım.
üretmek gerekir. Yapılması gereken çocuk açısından
olaya bakmak ve ona yardımcı olmaktır. Kitabımda Son olarak İzmir İl Milli Eğitim
da bunu açıkladım “PİDE” yöntemini kullanabiliriz. Müdürlüğü’nün yürütmekte olduğu “Mesleki
Gelişim Akademisi “ nin çalışmaları ve öğretmen
Çocuğun perspektifini anla. İhtiyacını anla.
Duygusunu anla. Çözüm için emek ver. O zaman eğitimleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
çocuğa zorla bir şey yaptırmaya gerek kalmıyor
Gerçekten mükemmel bir proje. Ben üç ay önce de
zaten. gelmiştim. Genelde bu tür seminerlere öğretmenler
Öfke yönetimi konusu üzerinde sıkça zorla getirilir; bu nedenle çalışma verimli olmaz.
durduğunuzu biliyoruz. Okullarda Ancak, İzmir Mesleki Gelişim Akademisi’ndeki
öğretmenlerimiz ne gibi çalışmalar yaparlarsa seminerlere inanılmaz bir talep var, gönüllülük
verim alabilirler? esasına dayanması da bu işin ne kadar doğru ve
yerinde olduğunu gösteriyor. İzmir İl Milli Eğitim
Öfke neden olur? Bir yaranıza dokunulduğunda öfke Müdürlüğünün öğretmenlerin mesleki gelişimlerine
olur. O zaman öfkelendiğinizde, karşı tarafa yatırım yapması da, öğretmenlerin öğrenmeye bu
saldırmaktansa benim hangi yarama parmak basıldı kadar istekli olmaları da çok güzel. Bu nedenle
diye düşünmek, yarayı keşfedip onu iyileştirmek devam etmeli ve her ilde uygulanmalı diye
lazım. Evinizi sel basarsa sele saldırmazsınız ama düşünüyorum.
evinizi güçlendirirsiniz. Aynı şekilde kendimizi
güçlendirmemiz, karşı tarafa değil de içe dönmemiz
gerekir. Eğer öfkeyi, kendini tanıma fırsatı olarak
görürseniz o zaman öfkenizi de çok kolay
yönetebilirsiniz.
Öğretmenlerimiz bu noktada öfkeli bir
öğrenciye nasıl yaklaşmalılar?
Çocuk öfkeliyse ona kızmaktansa neden
öfkelendiğini beraber keşfetmek gerekir. Geçen gün
bir öğretmenimiz örnek vermişti. Bir öğrenci ısrarla Zaman ayırıp, değerli görüşlerinizi bizimle
saçını kestirmiyor. Kestirmesi söylendikçe paylaştığınız için çok teşekkür ederiz,
öfkeleniyor. Neden kestirmediğini sorduğunda çalışmalarınızda başarılar diliyoruz.
7