Page 9 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:3
P. 9
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 3
Dr.Yavuz bu durumu şöyle açıklıyor: kültürünü bile konuşabiliyoruz. Öğrencinin
ilgisine ve algı düzeyine göre diyebilirim. Sonra
“Öğrencilerimiz müze girişinde ilk olarak tablet
ikinci odaya geçiyoruz ve sıra felsefenin tarihi
üzerinde 5200 yıllık bir periyottaki kronolojik
gelişim sürecine geliyor. Socrates, öğrencisi
bilgiyle karşılaşıyor. Yazının icadından
Platon, İslam dünyasının bildiği ismiyle Eflatun,
günümüze kadar dünyada ve Türkiye’de bilim,
Eflatun’un öğrencisi Aristo… Üçü ekseninde
sanat, edebiyat, kültür ve teknoloji alanında
felsefeyi anlatıyoruz.
neler yapıldı, hangi tür
Felsefe nedir, aklı
gelişmeler oldu, öğrenci
mantığı kullanmak
tabletten dokunarak
nedir, sorgulamak
bilgi alıyor. Yedi buçuk
nedir, Antik
metre boyunda bir
Yunan’da neden
tablet. Kırk kişi aynı
ortaya çıktı? Orada
anda o tablet üzerinde
da 4 dakikalık bir
işlem yapabiliyor ve
videomuz var ve
özellikle buraya
Socrates’in hayat
öğrencilerimizin ilgisi
hikâyesini anlatıyor.
çok yoğun.”
Biz istiyoruz ki
Tablet başındaki öğrencilerin etkileyici buraya felsefeciler gelsin ve ders işlesinler.
görünümünden gözlerimizi alamayarak Dr. Öğrencilerimiz de çok etkileniyor bundan.”
Yavuz eşliğinde yaşayan tarih müzesindeki
Dr. Yavuz, 2.odada felsefeden bahsederken
yolculuğumuza 1.kattaki salonlardan
Soctares’in her an canlanacakmış gibi duran
başlıyoruz. Girdiğimiz ilk salon bizleri binlerce
heykeline bakıyoruz. Sonra bakışlarımız
yıl öncesine götürüyor ve müdürümüz
duvarları süsleyen Antik Yunan’dan kalma
anlatmayı sürdürüyor:
resim ve heykelleri gösteren fotoğraflara
“Müze, açıldıktan sonra iki odası cep sineması kayıyor. Bu odalardaki atmosfer, girene zaman
olmak üzere 11 oda içerisinde faaliyete geçti. yolculuğuna çıkmış ve çok eski devirlerdeki
Ne var içeride? Sizin de gördüğünüz gibi olaylara tanık olmuş duygusu veriyor. Henüz
gelişim periyodunda uygarlığın başlangıcı 1.katın etkisinden kurtulamamışken Resul
kabul edilen yazının icadıyla birlikte Sümerleri Yavuz bizi bir taraftan 2.kata yönlendirirken
ilk odada anlatıyoruz. Ağırlık yazının icadı diğer taraftan da anlatımını sürdürüyor:
üzerine. Öğrencilerimize soruyoruz, yazının
“2. kata çıktık. Burada Merkezi Asya’ya
icat edilmesi insanlığın
odaklanıyoruz.
gelişimine nasıl bir katkı
Merkezi Asya
sağladı?
üzerinde de özellikle
Öğrencilerimizle rahat
ilk Türk
bir ortamda karşılıklı
devletlerinden
konuşarak soru ve
Hunlar, Göktürkler,
cevaplarla Sümer
Uygurları anlatıyoruz.
kültürünü aktarıyoruz.
Her birine bir köşe
Aslında Mezopotamya
verdik. Öğrenciler
kültürünü anlatıyoruz.
basit bir şekilde sade
Oradan Anadolu
ve öz olarak,
kültürüne giriyoruz.
dokunarak, onlar
Anadolu kültürü ile Mezopotamya kültürünün
kimdir, neler yaptılar, Türk kültürüne neler
bir nevi etkileşimi üzerinde konuşuyoruz.
kattılar, alfabeyi kullandılar mı, hangi sosyal
Bazen öyle güzel sorular geliyor ki ilk çağ
kültürel etkileşim içinde bulundular,
9