Page 9 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:3
P. 9

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 3


               Dr.Yavuz bu durumu şöyle açıklıyor:              kültürünü bile konuşabiliyoruz. Öğrencinin
                                                                ilgisine ve algı düzeyine göre diyebilirim. Sonra
               “Öğrencilerimiz müze girişinde ilk olarak tablet
                                                                ikinci odaya geçiyoruz ve sıra felsefenin tarihi
               üzerinde 5200 yıllık bir periyottaki kronolojik
                                                                gelişim sürecine geliyor. Socrates, öğrencisi
               bilgiyle karşılaşıyor. Yazının icadından
                                                                Platon, İslam dünyasının bildiği ismiyle Eflatun,
               günümüze kadar dünyada ve Türkiye’de bilim,
                                                                Eflatun’un öğrencisi Aristo… Üçü ekseninde
               sanat, edebiyat, kültür ve teknoloji alanında
                                                                                       felsefeyi anlatıyoruz.
               neler yapıldı, hangi tür
                                                                                       Felsefe nedir, aklı
               gelişmeler oldu, öğrenci
                                                                                       mantığı kullanmak
               tabletten dokunarak
                                                                                       nedir, sorgulamak
               bilgi alıyor. Yedi buçuk
                                                                                       nedir, Antik
               metre boyunda bir
                                                                                       Yunan’da neden
               tablet. Kırk kişi aynı
                                                                                       ortaya çıktı?  Orada
               anda o tablet üzerinde
                                                                                       da 4 dakikalık bir
               işlem yapabiliyor ve
                                                                                       videomuz var ve
               özellikle buraya
                                                                                       Socrates’in hayat
               öğrencilerimizin ilgisi
                                                                                       hikâyesini anlatıyor.
               çok yoğun.”
                                                                                       Biz istiyoruz ki
               Tablet başındaki öğrencilerin etkileyici         buraya felsefeciler gelsin ve ders işlesinler.
               görünümünden gözlerimizi alamayarak Dr.          Öğrencilerimiz de çok etkileniyor bundan.”
               Yavuz eşliğinde yaşayan tarih müzesindeki
                                                                Dr. Yavuz, 2.odada felsefeden bahsederken
               yolculuğumuza 1.kattaki salonlardan
                                                                Soctares’in her an canlanacakmış gibi duran
               başlıyoruz. Girdiğimiz ilk salon bizleri binlerce
                                                                heykeline bakıyoruz. Sonra bakışlarımız
               yıl öncesine götürüyor ve müdürümüz
                                                                duvarları süsleyen Antik Yunan’dan kalma
               anlatmayı sürdürüyor:
                                                                resim ve heykelleri gösteren fotoğraflara
               “Müze, açıldıktan sonra iki odası cep sineması   kayıyor. Bu odalardaki atmosfer, girene zaman
               olmak üzere 11 oda içerisinde faaliyete geçti.   yolculuğuna çıkmış ve çok eski devirlerdeki
               Ne var içeride? Sizin de gördüğünüz gibi         olaylara tanık olmuş duygusu veriyor. Henüz
               gelişim periyodunda uygarlığın başlangıcı        1.katın etkisinden kurtulamamışken Resul
               kabul edilen yazının icadıyla birlikte Sümerleri   Yavuz bizi bir taraftan 2.kata yönlendirirken
               ilk odada anlatıyoruz. Ağırlık yazının icadı     diğer taraftan da anlatımını sürdürüyor:
               üzerine. Öğrencilerimize soruyoruz, yazının
                                                                 “2. kata çıktık. Burada Merkezi Asya’ya
               icat edilmesi insanlığın
                                                                                      odaklanıyoruz.
               gelişimine nasıl bir katkı
                                                                                      Merkezi Asya
               sağladı?
                                                                                      üzerinde de özellikle
               Öğrencilerimizle rahat
                                                                                      ilk Türk
               bir ortamda karşılıklı
                                                                                      devletlerinden
               konuşarak soru ve
                                                                                      Hunlar, Göktürkler,
               cevaplarla Sümer
                                                                                      Uygurları anlatıyoruz.
               kültürünü aktarıyoruz.
                                                                                      Her birine bir köşe
               Aslında Mezopotamya
                                                                                      verdik. Öğrenciler
               kültürünü anlatıyoruz.
                                                                                      basit bir şekilde sade
               Oradan Anadolu
                                                                                      ve öz olarak,
               kültürüne giriyoruz.
                                                                                      dokunarak, onlar
               Anadolu kültürü ile Mezopotamya kültürünün
                                                                kimdir, neler yaptılar, Türk kültürüne neler
               bir nevi etkileşimi üzerinde konuşuyoruz.
                                                                kattılar, alfabeyi kullandılar mı, hangi sosyal
               Bazen öyle güzel sorular geliyor ki ilk çağ
                                                                kültürel etkileşim içinde bulundular,


                                                            9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14