Page 4 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:3
P. 4
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 3
MİMARİ YAPI VE EĞİTİM
Tarih boyunca insanlar Fiziki yapılar olarak
eğitim faaliyetlerinde sürekli değerlendirdiğimiz eğitim
olarak mekânlarla kurumlarının açık, net, şeffaf
bütünleşerek değerlerini ve esnek yapılar olarak ortaya
oluşturmuşlardır. çıkartılması eğitim-öğretim
Toplumların hemen her faaliyetlerine olumlu yönde
döneminde bilimsel katkı sağlayacaktır.
gelişmeler sonucunda eğitim Kurumlarımız sadece beton,
programlarının amacına tuğla gibi malzemelerden
yönelik mekânlar oluşturulup ibaret değildir. Eğitimin
geliştirilmiştir. Adnan KAYGISIZ merkezini oluşturan eserlerdir.
İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı
Günümüzde okullar Yaşadığımız zaman diliminde
Eğitime % 100 Destek Proje Koordinatörü
öğrenmenin merkezini hâlihazırda inşa etmeye
oluşturmaktadır. Eğitim kurumları, ülkemizde ve başladığımız eğitim kurumlarımızı programlarken,
dünyadaki farklı alanlardaki gelişmeleri modern yapılar olarak tasarlamaktayız. Bu
programlayarak hâlihazırda ve gelecek nesillere tasarının merkezinde, geleceğimizi oluşturacak
aktarmada işlevsel bir rol üstlenmektedir. Bu olan nesillerin bulunduğu durumdan daha iyi bir
durum eğitim kurumlarımızı hareketli ve dinamik duruma gelmesi, kültürünü koruması, dünya
yapılar haline getirmektedir. Hareketli ve dinamik nizamına yön vermesi vardır.
yapılar, eğitim kurumlarımızda donanımlı fiziki
İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü İnşaat Emlak
alanların oluşturulması ihtiyacını ön plana
Bölümü uhdesinde gerek hayırseverlerimizin
çıkarmaktadır.
yaptığı eğitim kurumları gerekse programlarımız
Çağımız mimarisi, toplumların ihtiyaçlarını çerçevesinde inşa ettiğimiz okullarımızı üretimin
karşılama ekseninde yoğun bir çaba içerisinde ana merkezi, eğitsel amaçlarımızın davranışa
hareket etmektedir. Eğitim kurumları modern, dönüştürüldüğü alanlar haline getirirken fiziki
teknolojiye açık, takım çalışmasına imkân sağlayan olarak da düzenlemekteyiz.
esnek yapılar haline dönüştürme perspektifiyle
“Eserlerimizden Mimar Sinan’ların yetişmesi
dizayn edilmektedir.
temennisiyle.”
Eğitim kurumları, mimarisiyle, özellikli
donanımlarıyla öğrencileri aktif öğrenme
yöntemleri çerçevesinde araştırma yapmaya,
eleştirel düşünmeye, oyun oynamaya,
sosyalleşmeye, yeteneklerini geliştirmeye yöneltir
hale gelmiştir.
4