Page 5 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:3
P. 5

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 3


               PROF. DR. DENİZ ÜLKE ARIBOĞAN RÖPORTAJI

                                                                Dialogue Initiative) yönetim kurulu üyesidir.
                                                                Arıboğan aynı zamanda ‘Dünya Sanat ve
                                                                Bilimler Akademisi’ne kabul edilen az sayıdaki
                                                                Türk akademisyenlerden biridir.

                                                                Deniz Ülke Arıboğan, Türkiye İş Kadınları
                                                                Derneği (TİKAD)’nin kurucuları arasındadır ve
                                                                "Yönetim Kurullarına Kadın" projesinin
                                                                danışma kurulu üyesi olarak Türkiye'de ve
                                                                dünyada kadının güçlenmesi projelerine
                                                                destek vermektedir.

               Oxford Üniversitesi CRIC (Centre for the         Yayınlanmış çok sayıda ulusal ve uluslararası
               Resolution of Intractable Conflict) , İstanbul   makalesi ve 10 kitabı bulunmaktadır. Kitapları
               Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi          arasında Çin’in Gölgesinde Uzak Doğu Asya,
                                                                Geleceğin Haritası, Uluslararası İlişkiler
               Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi,
                                                                Düşüncesi, Dil İnsanı Konuşur, Tarihin
               Uluslararası İlişkiler Bölümünden mezun oldu.
                                                                Sonundan Barışın Sonuna, Büyük Resmi
               Yüksek lisans ve doktorasını İstanbul
                                                                Görmek ve Duvar’ı sayabiliriz.
               Üniversitesi’nde tamamlayarak, 1995 yılında
               İskoçya’da bulunan St. Andrews
               Üniversitesi’nde Terörizm ve Uluslararası
               Güvenlik Okulu’nu bitirdi.

               Arıboğan halen Oxford Üniversitesi CRIC
               (Centre for the Resolution of Intractable
               Conflict) merkezinde kıdemli öğretim üyesi
               olarak akademik çalışmalarını sürdürmekte ve
               aynı zamanda İstanbul Üniversitesi Siyasal
               Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler

               Bölümünde öğretim üyesi olarak görev
               yapmaktadır.                                     1-Sayın Arıboğan İzmir’e hoş geldiniz.
                                                                Mesleğinizi seçerken hangi faktörler sizi daha
               Son dönemde politik psikoloji perspektifinden    çok etkiledi?  Bu süreçte ailenizin ve
               güvenlik meselelerinin incelenmesi ve terörün    öğretmenlerinizin seçiminize etkisi oldu mu?
               barışçıl yöntemlerle çözümü konusunda
               çalışmalarını yoğunlaştıran Arıboğan, bu         Hoş bulduk, İzmir benim için çok özel bir yer.
               amaçla kurulan uluslararası ve disiplinler arası   İzmir’i çok seviyorum. Sorunuza gelecek
               bir çalışma grubu olan IDI (International        olursak, mesleğimi seçmemde en önemli
                                                                faktör anne ve babamın bana verdiği destek ve
                                                                yönlendirme oldu. Babam ekonomi profesörü
                                                                idi; annem ise akademisyenliği çok arzu
                                                                etmesine rağmen farklı sektörde çalışmak
                                                                zorunda kalmış bir iktisatçı idi. Her ikisi de çok
                                                                çalışkan bir öğrenci olmamama rağmen
                                                                özünde meraklı ve öğrenmeye istekli bir insan
                                                                olduğumu düşünüyordu. Akademik
                                                                düşüncenin ihtiyaç duyduğu eleştirel ve
                                                                sorgulayıcı bakış açısına sahiptim ve bitmeyen



                                                            5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10