Page 10 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:3
P. 10
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 3
sorularının cevabını arıyor. Büyük bir tablet ihtiyaçlarına cevap veremediler? Soruyu
üzerinde bu bilgiyi dokunarak Türkçe ve soruyoruz ve üst kata alıyoruz öğrencileri.”
İngilizce olarak görebiliyorlar. Burada
“Burada 19.yüzyıl odasına geliyoruz. Osmanlı
öğrencilerimiz aşağı yukarı 15 dakika harcıyor,
modernleşmesinin
diğer odalarda 45
mantığı nedir, neden
dakika. Sonra küçük
modernleşmeye
cep sinemamıza
ihtiyaç duyuldu,
geçiyoruz. Oradaysa
modernleşmeyi
Selçuklu kültürünü
takip etme süreci
anlatıyoruz. Selçuklu
hangi padişah ile
kültüründe de önemli
başladı? Hangi
bir STK olan “Ahilik”
padişahlar, hangi
üzerine odaklanıyoruz.
riskleri göze aldılar?
Ahilik nedir, neden
Özellikle 31.
ortaya çıktı, Abbasilerin
Osmanlı padişahı 2.
hangi teşkilatından etkilendi, temel öğretileri
Mahmut ile başlıyoruz. Osmanlı reformlarında
nedir, bu kurum günümüze kadar yaşasaydı
2.Mahmut’un çok büyük etkisi vardır. En
sosyal hayatta hangi alan üzerinde etkileri
reformist padişah olarak bilinir. Onun
olurdu? Osmanlıya geçişte “Loncalar”, doğuşu,
karşısında yeniliği istemeyen bir grup ve
sosyal hayata nasıl bir etkisi var, sosyopolitik
Yeniçeri Teşkilatı vardır. Burada bulunan
olarak devletle esnaf arasında nasıl bir
2.Mahmut fotoğrafını öğrencilere göstererek
düzenleme yapıyor? İlk cep sinemasında bir
daha önceki 30 Osmanlı padişahı arasında
Ahi Evran öğrencilerimizin karşısına çıkıyor.
böyle giyinen bir padişah gördünüz mü,
Sekiz yüz yıl önceki tarihsel kıyafetiyle modern
diyoruz. Bir padişah böyle giyinmişse bu tarihe
bir sınıfa gelmiş orada ahiliği anlatıyor. Bu cep
hangi mesajı veriyor? Yenilik ve değişim yanlısı
sinemamız 30 kişilik, aşağıdaki 20 kişilik.”
bir padişah. Padişah değişim yanlısı çünkü
“2.kattaki diğer odaya geçtik. Orada ise klasik devlet çatırdıyor. Devlet geleceğini,
dönem Osmanlı eğitim sistemini anlatıyoruz. medeniyetini kurtarma noktasında
Yani 14, 15, 16. yüzyıl eğitim sistemini, teknolojinin olduğu o dönemin çağdaş
özellikle Sıbyan okulları ve medreseler. Sıbyan medeniyetinin görüldüğü Batı’yı örnek
okulları ve medreselerin özelliği neydi, ilk, alacaktır ki Osmanlıda batılılaşma hareketleri
orta, yüksek medrese ilk olarak sarayda
deyince neyi kast başlamıştır. Büyük
ediyoruz, buralarda sıkıntıların olduğu bir
hangi tür eğitim verildi? dönem. Bir yandan
Fatih zamanındaki Sahn- da içeride reformist
ı Seman Medreseleri ve politikalara ağırlık
Kanuni zamanındaki veriyor. “
Süleymaniye
3.kat Orta Asya Türk
Medreselerindeki
kültürü, Selçuklu
eğitim müfredatı
kültürü ve klasik
hakkında bilgi veriyoruz.
Osmanlı Dönemi. Üst
Öğrencinin ilgi ve algısına göre, özellikle lise
kat Osmanlıda Modernleşme Devri ve
düzeyinde konuyu daha teferruatlı anlatıyoruz.
Cumhuriyet Devri. Tarihte basamak basamak
Öğrencileri şu soruyu sorarak bırakıyoruz
ilerlemeye devam ediyoruz.
odadan: Peki ne oldu da medreseler
kendilerini yenileyemediler ve çağın
10