Page 10 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:3
P. 10

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 3


               sorularının cevabını arıyor. Büyük bir tablet    ihtiyaçlarına cevap veremediler? Soruyu
               üzerinde bu bilgiyi dokunarak Türkçe ve          soruyoruz ve üst kata alıyoruz öğrencileri.”
               İngilizce olarak görebiliyorlar. Burada
                                                                “Burada 19.yüzyıl odasına geliyoruz. Osmanlı
               öğrencilerimiz aşağı yukarı 15 dakika harcıyor,
                                                                                       modernleşmesinin
               diğer odalarda 45
                                                                                       mantığı nedir, neden
               dakika.  Sonra küçük
                                                                                       modernleşmeye
               cep sinemamıza
                                                                                       ihtiyaç duyuldu,
               geçiyoruz. Oradaysa
                                                                                       modernleşmeyi
               Selçuklu kültürünü
                                                                                       takip etme süreci
               anlatıyoruz. Selçuklu
                                                                                       hangi padişah ile
               kültüründe de önemli
                                                                                       başladı? Hangi
               bir STK olan “Ahilik”
                                                                                       padişahlar, hangi
               üzerine odaklanıyoruz.
                                                                                       riskleri göze aldılar?
               Ahilik nedir, neden
                                                                                       Özellikle 31.
               ortaya çıktı, Abbasilerin
                                                                                       Osmanlı padişahı 2.
               hangi teşkilatından etkilendi, temel öğretileri
                                                                Mahmut ile başlıyoruz. Osmanlı reformlarında
               nedir, bu kurum günümüze kadar yaşasaydı
                                                                2.Mahmut’un çok büyük etkisi vardır. En
               sosyal hayatta hangi alan üzerinde etkileri
                                                                reformist padişah olarak bilinir. Onun
               olurdu? Osmanlıya geçişte “Loncalar”, doğuşu,
                                                                karşısında yeniliği istemeyen bir grup ve
               sosyal hayata nasıl bir etkisi var, sosyopolitik
                                                                Yeniçeri Teşkilatı vardır. Burada bulunan
               olarak devletle esnaf arasında nasıl bir
                                                                2.Mahmut fotoğrafını öğrencilere göstererek
               düzenleme yapıyor? İlk cep sinemasında bir
                                                                daha önceki 30 Osmanlı padişahı arasında
               Ahi Evran öğrencilerimizin karşısına çıkıyor.
                                                                böyle giyinen bir padişah gördünüz mü,
               Sekiz yüz yıl önceki tarihsel kıyafetiyle modern
                                                                diyoruz. Bir padişah böyle giyinmişse bu tarihe
               bir sınıfa gelmiş orada ahiliği anlatıyor. Bu cep
                                                                hangi mesajı veriyor? Yenilik ve değişim yanlısı
               sinemamız 30 kişilik, aşağıdaki 20 kişilik.”
                                                                bir padişah. Padişah değişim yanlısı çünkü
               “2.kattaki diğer odaya geçtik. Orada ise klasik   devlet çatırdıyor. Devlet geleceğini,
               dönem Osmanlı eğitim sistemini anlatıyoruz.      medeniyetini kurtarma noktasında
               Yani 14, 15, 16. yüzyıl eğitim sistemini,        teknolojinin olduğu o dönemin çağdaş
               özellikle Sıbyan okulları ve medreseler. Sıbyan   medeniyetinin görüldüğü Batı’yı örnek
               okulları ve medreselerin özelliği neydi, ilk,    alacaktır ki Osmanlıda batılılaşma hareketleri
               orta, yüksek medrese                                                   ilk olarak sarayda
               deyince neyi kast                                                      başlamıştır. Büyük
               ediyoruz, buralarda                                                    sıkıntıların olduğu bir
               hangi tür eğitim verildi?                                              dönem.  Bir yandan
               Fatih zamanındaki Sahn-                                                da içeride reformist
               ı Seman Medreseleri ve                                                 politikalara ağırlık
               Kanuni zamanındaki                                                     veriyor. “
               Süleymaniye
                                                                                      3.kat Orta Asya Türk
               Medreselerindeki
                                                                                      kültürü, Selçuklu
               eğitim müfredatı
                                                                                      kültürü ve klasik
               hakkında bilgi veriyoruz.
                                                                                      Osmanlı Dönemi. Üst
               Öğrencinin ilgi ve algısına göre, özellikle lise
                                                                kat Osmanlıda Modernleşme Devri ve
               düzeyinde konuyu daha teferruatlı anlatıyoruz.
                                                                Cumhuriyet Devri. Tarihte basamak basamak
               Öğrencileri şu soruyu sorarak bırakıyoruz
                                                                ilerlemeye devam ediyoruz.
               odadan: Peki ne oldu da medreseler
               kendilerini yenileyemediler ve çağın



                                                           10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15