Page 41 - ÇALIKUŞU 10
P. 41
dokuz okulda eş zamanlı, matematik koridorları tik Seferberliği kapsamında çarpma bilen herkesin
açıldı. Açılan koridorlar; 14 panodan oluşan tarih oynayabileceği özgün bir kutu oyunu tasarlandı.
şeridini, yaparak yaşayarak öğrenmeyi ve tarih şe- Sekiz yaş ve üzeri öğrenciler ile aileleri tarafından
ridini destekleyecek nitelikte materyalleri, matema- kullanılabilen bu oyunla öğrencilerin temel seviye
tikle ilgili sözleri ve akıl-zekâ oyunlarından oluşan matematiksel becerilerini desteklemek, stratejik
matematik oyun köşelerini içeriyor. Koridor açılışı düşünme becerilerini geliştirmek ve aileleriyle bir-
gerçekleşen okulların bahçelerine; her bir oyun bir- likte eğlenceli zaman geçirerek öğrenebilecekleri
den fazla yöntemle oynanabilir şekilde tasarlanmış bir ortam oluşturmak hedefleniyor.
bahçe oyunları çizildi.
“Mesleğimde Matematik Çalıştayı”
Öğretmenlere yönelik eğitimler
İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve İzmir Ekonomi
İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü; sınıf öğretmenle- Üniversitesi iş birliği ile Bakan Yardımcısı Petek
rine, ortaokul ve lise düzeyinde matematik öğret- Aşkar, 140 öğrenci, 30 öğretmen, akademisyen-
menlerine yönelik Okul Temelli Mesleki Gelişim ler ve sektör temsilcilerinin katıldığı “Mesleğim-
Programı kapsamında ‘Matematik Koridoru Eğiti- de Matematik Çalıştayı” düzenlendi. Öğrencilerin
mi’ gerçekleştirdi. problem çözme ve analitik düşünme becerilerini
geliştirmek üzere oluşturulan problem istasyonları,
Öğrencilere yönelik kutu oyunu tasarlandı
öğrencilere farklı problemlere farklı çözümler üret-
İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından Matema- me imkânı sundu.
38 39