Page 41 - ÇALIKUŞU 10
P. 41

dokuz  okulda  eş  zamanlı,  matematik  koridorları   tik Seferberliği kapsamında çarpma bilen herkesin
            açıldı. Açılan koridorlar; 14 panodan oluşan tarih    oynayabileceği  özgün  bir  kutu  oyunu  tasarlandı.
            şeridini, yaparak yaşayarak öğrenmeyi ve tarih şe-    Sekiz yaş ve üzeri öğrenciler ile aileleri tarafından
            ridini destekleyecek nitelikte materyalleri, matema-  kullanılabilen bu oyunla öğrencilerin temel seviye
            tikle ilgili sözleri ve akıl-zekâ oyunlarından oluşan   matematiksel  becerilerini  desteklemek,  stratejik
            matematik oyun köşelerini içeriyor. Koridor açılışı   düşünme becerilerini geliştirmek ve aileleriyle bir-
            gerçekleşen okulların bahçelerine; her bir oyun bir-  likte  eğlenceli  zaman  geçirerek  öğrenebilecekleri
            den fazla yöntemle oynanabilir şekilde tasarlanmış    bir ortam oluşturmak hedefleniyor.
            bahçe oyunları çizildi.
                                                                  “Mesleğimde Matematik Çalıştayı”
            Öğretmenlere yönelik eğitimler
                                                                  İzmir  İl  Millî  Eğitim  Müdürlüğü  ve  İzmir  Ekonomi
            İzmir  İl  Millî  Eğitim  Müdürlüğü;  sınıf  öğretmenle-  Üniversitesi  iş  birliği  ile  Bakan  Yardımcısı  Petek
            rine, ortaokul ve lise düzeyinde matematik öğret-     Aşkar,  140  öğrenci,  30  öğretmen,  akademisyen-
            menlerine  yönelik  Okul  Temelli  Mesleki  Gelişim   ler  ve  sektör  temsilcilerinin  katıldığı  “Mesleğim-
            Programı kapsamında ‘Matematik Koridoru  Eğiti-       de Matematik Çalıştayı” düzenlendi. Öğrencilerin
            mi’ gerçekleştirdi.                                   problem  çözme  ve  analitik  düşünme  becerilerini
                                                                  geliştirmek üzere oluşturulan problem istasyonları,
            Öğrencilere yönelik kutu oyunu tasarlandı
                                                                  öğrencilere farklı problemlere farklı çözümler üret-
            İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından Matema-    me imkânı sundu.



































 38                                                                                                                    39
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46