Page 40 - ÇALIKUŞU 10
P. 40

Izmir Il Millî Eğitim Müdürlüğünden Matematik



                    Alanında Yenilikçi Çalışmalar




            Millî Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan Mate-    imkânı  sunan  uygulama  alanları  ile  tüm  öğrenci
            matik Seferberliği kapsamında İzmir’de örnek ça-      ve öğretmenleri bekliyor. MATEV ile matematiğin
            lışmalar yapılıyor. Gençleri geleceğe hazırlamanın    astronomide,  sanatta  ve  günlük  hayattaki  yerini
            en  büyük  sorumlulukları  olduğunu  vurgulayan  İl   öğrencilere gösterebilecek bir alan yaratıldı. Ayrı-
            Millî Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yentür, Millî   ca İzmir genelindeki sınıf öğretmenleri, matematik
            Eğitim  Bakanlığı  tarafından  matematik  derslerini   öğretmenleri ve fen bilgisi öğretmenlerine yönelik
            keyifli  hâle  getirerek  öğrenmeyi  kolaylaştıracak   öğretmen  eğitimlerinin  yapılacağı  bir  matematik
            ‘Matematik Seferberliği’ kapsamında tüm okul tür-     atölyesi de hayata geçirildi.
            lerinin içinde bulunduğu koşulları daha da iyileştir-  İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Millî Eğitim Bakan-
            mek üzere çalıştıklarını belirtiyor.
                                                                  lığı  tarafından  başlatılan  Matematik  Seferberliği
            Bu kapsamda Bornova Anadolu Lisesinde “Mate-          kapsamında geçtiğimiz yıl “1. Matematik Seferber-
            matik ve Bilim Atölyesi-MATEV” açılışı gerçekleşti-   liği Çalıştayı” düzenledi ve çalıştayda elde edilen
            rildi. Matematik ve bilim, matematik ve astronomi,    veriler ışığında çalışmalarına hız verdi.
            matematik ve sanat alanlarında farklı köşelerin yer   Matematik koridorları  ve bahçe oyunları sayısı
            aldığı MATEV, öğrencilere matematiği sevdirecek       hızla artıyor
            belli  konuların  öğretildiği  çeşitli  alanlara  sahip.
            MATEV,  açık  amfisi,  içerik  üretim  dersliği,  bilim-  İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı beş ilkokul,
            sel  gerçekleri  deneyimleme  ve  astrolojik  gözlem   üç  ortaokul  ve  bir  lise  seviyesinde  olmak  üzere




































     38                                                                                                                                                                                                                                             39
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45