Page 110 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 110
Öğrencilerden Elif Nur Kanat, “Vegan mutfak
konusunda bir eksik olduğunu fark ettik. Daha
önce bu konuyla ilgili bir proje başlatılmamış. Bu
nedenle özellikle bu konuya değinmek istedik.
Vegan beslenme ile ilgili pek çok tarif öğrendik.
İtalya’da aldığımız eğitimi sektöre yansıtmayı
planlıyoruz.” dedi. Öğrencilerden Zehra Arslan
ise “Vegan beslenmek daha sağlıklı bir yaşamı
ifade ediyor. Pek çok yiyeceğin vegan türü ola-
bilir. Bu konuda öğrendiklerimizi arkadaşlarımıza
da öğretmek istiyoruz.” şeklinde konuştu.
Dünyada hızla gelişen çevre bilinci ve hayvanse-
verlik duygusu ile yola çıkan proje geliştirici öğ-
retmenler “Elbette et yemekleri de kültürümüzün
vazgeçilmez bir parçası. Ancak Türk ve Osmanlı
mutfağında hayvansal ürün kullanmadan, vegan
yapılabilen bir sürü yemek olmasına rağmen bun-
lar sınıflandırılıp pazara sunulmuyordu. Bunları
pazara sunma tekniklerini de deneyimlemeyi he-
defledik. Ayrıca Yiyecek İçecek Hizmetleri alanı
ders müfredatında vegan mutfaklar üzerine ayrı
bir modüle ihtiyaç vardı. Biz bu proje sonunda
üstlerimize müfredata veganizmin de eklenme-
sini teklif edeceğiz. Ayrıca bu proje ile; özel ge-
reksinimli öğrencilerimizi de projeye dahil ederek
sektörün ihtiyaç duyduğu bir konuda gelişmeleri-
ne fırsat sağlamış olacağız. Proje sayesinde, öğ-
rencilerimiz mezun olduklarında sektörün ihtiyaç
duyduğu bir alanda istihdam edilebilirliklerinin
önünü açmayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.
Okul Müdürü İpek Çam, “Öğrenci ve öğretmen-
lerimizle birlikte böyle bir proje geliştirdik. Öğren-
cilerimiz İtalya’ya eğitim almaya gittiler ve güzel
deneyimlerle döndüler. 5 öğrencimiz, 2 öğretme-
nimizle birlikte iyi bir eğitim aldı. Amacımız vegan
beslenenlere hitap eden mutfakların oluşmasıdır.
Eğitim müfredatlarında veganizmin hiç olmadığı
gördük. Bunun yaygınlaştırılması için tüm okul-
larda çalışmalar yapacağız.” dedi.
“Mutfakta Vegan Var” projesi ayrıca ülkemizde
meslek liseleri arasında vegan mutfaklar üzerine
yapılan, özel gereksinimli öğrencileri de bu konu-
da eğiten ilk proje olma özelliği taşıyor.
110