Page 105 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 105

cesi 15 Temmuz Şehitleri Konferans Salonu gi-         desteklemek olduğunu, onlara geleceğin tekno-
            rişinde  mesleki  ve  teknik Anadolu  liseleri  Sınai   lojilerinin kapısını açmak istediklerini ifade etti.
            Mülkiyet kapsamında hazırladıkları ürünleri ser-
            giledi. Sergiyi gezip tek tek ürünler hakkında bilgi   İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Ala-
            alan İzleme Değerlendirme ve Kalite Geliştirme        addin Bayat, İzmir’de bulunan meslek liselerinin
            Daire Başkanı Mahmut Birol Gezer ve beraberin-        patent, faydalı model, tasarım ve marka başvu-
            deki heyet ardından toplantı salonuna geçti.          rularının artırılmasına yönelik çalışmaları içeren
                                                                  Sınai Mülkiyet Çalışmaları temalı sunumu ile de-
                                                                  vam etti.


                                                                  Milli  Eğitim  Bakanlığı  Mesleki  ve  Teknik  Eğitim
                                                                  Genel Müdürlüğü İzleme Değerlendirme ve Ka-
                                                                  lite Geliştirme Daire Başkanı Mahmut Birol Ge-
                                                                  zer  yaptığı  konuşmada  İzmir’de  yapılan  Sınai
                                                                  Mülkiyet çalışmalarını değerlendirdi. Milli Eğitim
                                                                  Bakanlığının vizyonundan bahseden Gezer, Mil-
                                                                  li Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in her zaman dile
                                                                  getirdiği 3 ana başlıktan bahsetti. Bunlardan bi-
                                                                  rinin  mesleki  eğitim  programı,  bir  diğerinin  üre-


             Saygı  duruşu  ve  İstiklal  Marşı’nın  okunmasının
             ardından  İl  Milli  Eğitim  Müdür  Yardımcısı  Me-
             det Ekşi açılış konuşmasını gerçekleştirdi. Ekşi,
             mesleki eğitimin öneminden bahsederek “Öğren-
             cilerimizi mesleki ve teknik eğitime yönlendirme
             çalışmalarından  başlayıp  istihdama  erişinceye
             kadar  geliştirdiğimiz  ve  çalıştığımız  birçok  alan
             var.”  dedi.  Bu  çalışmaların  sadece  bir  meslek
             kazandırmak  ya  da  istihdam  sağlamak  amaçlı
             olmadığını vurgulayan Ekşi, birçok projeye ver-
             dikleri  destekle  amaçlarının  aynı  zamanda  öğ-
             rencilerin  yaratıcılıklarını,  gelişim  kabiliyetlerini

                                                                  tim olduğunu, öğrencilerin üreterek çok daha iyi
                                                                  öğrendiğini ve üçüncü başlığın da Sınai Mülkiyet
                                                                  olduğunu  vurguladı.  Konu  ile  ilgili  yapılabilecek
                                                                  çalışmalar ile ilgili düşüncelerini paylaştı.

                                                                  Toplantının  ardından  İzleme  Değerlendirme  ve
                                                                  Kalite  Geliştirme  Daire  Başkanı  Mahmut  Birol
                                                                  Gezer ve beraberindeki heyet Buca Necla Tevfik
                                                                  Karadavut Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Ko-
                                                                  nak Mithatpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
                                                                  ve Bornova Mazhar Zorlu Mesleki ve Teknik Ana-
                                                                  dolu Lisesini ziyaret etti.

                                                                                                                  105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110