Page 79 - 81 Çalıkuşu İzmir
P. 79

Erasmus+ KA201                                        Erasmus+ KA226
            Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar                    Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Ek Çağrı
            “Emotions and Robotics: A Study Across                “Innovative Digital Solutions for Teachers
            Different Cultures, Educational Systems               in Times of Covid-19”
            and Populations”
                                                                  Erasmus+  Programı  2020  Teklif  Çağrısı  KA226
            Bu  proje  ile  eğitsel  bir  teknoloji  olarak  kullanılan   kapsamındaki “Kovid-19 Zamanlarında Öğretmen-
            robotiklerin de öğrencilerin ilgi, motivasyon, başarı   ler İçin Yenilikçi Dijital Çözümler” isimli proje, öğret-
            ve bağlılıklarını olumlu yönde etkilemesi, eğlenceli   menlerin dijital ortamlarda ders içeriği ve materyal
            bir öğrenme ortamı sağlayarak öğrencilerin bilişsel   geliştirebilmelerini ve onların uzaktan eğitim bece-
            etkinliklerini  zenginleştirmesi,  sosyal  ve  duygusal   rilerinin arttırılmasını hedeflemektedir. Bu projede-
            öğrenmeyi desteklemesi konuları üzerinde çalışıl-     ki ortaklar Estonya, Finlandiya, İzmir İl Milli Eğitim
            maktadır.  Bununla  birlikte  eğitsel  robotiklerle  ger-  Müdürlüğü ile Gaziemir Uğur Ortaokuludur.
            çekleşen  öğrenme  süreçlerinde  öğretmen  ve  öğ-
            renci duygularının süreçte nasıl rol oynadığı da bu   E-Twinning Projeleri
            proje kapsamında ele alınmaktadır.
                                                                  “Robotics and Emotions”
            Hollanda,  Litvanya,  Romanya,  İtalya,  Portekiz  ve
            Türkiye’den  Hacettepe  Üniversitesi  olmak  üzere    Bu projenin amacı; farklı kültürler, eğitim sistemleri,
            proje  ortakları  önce  İzmir’de  misafir  edilmiş;  son-  hedef gruplar ve öğrenme ortamlarındaki öğrenci-
            rasında Hollanda Deventer şehrindeki Saxion Üni-      lerin duygularını eğitici robotik kullanarak araştıra-
            versitesi ev sahipliğinde projenin diğer bir etkinliği   rak öğretmenlerin öğretim sürecinde öğrencilerinin
            gerçekleştirilmiştir.                                 duygularını nasıl yönettiklerini belirlemektir.


                                                                  “There is sea and sea ... there is an entire
                                                                  ocean to take care of”

                                                                  Bu projenin amacı; modern yaşam tarzının yarat-
                                                                  tığı çevre kirliliğinin dünyaya verdiği zararı tersine
                                                                  çevirmek ve deniz ekosistemini korumak için okul
                                                                  içinde ve dışında acil önlemler alabilmek için farkın-
                                                                  dalık oluşturabilmektir.


                                                                  Faydalı Model, Patent, Marka, Tasarım
                                                                  Tescil Çalışmaları


                                                                  Fikirlerin  hayata  geçirilmiş  hali  olan  buluşlar  için
                                                                  patent ve faydalı model hususlarında merkeze ait
                                                                  birçok  başvuru  bulunmaktadır.  Alınan  patent  ve
                                                                  faydalı modellerin yanı sıra süreçleri devam eden
                                                                  başvurular da bulunmaktadır. Arkas BİLSEM mar-
                                                                  ka ve tasarım tescil hususlarına çok önem verdiğini
                                                                  belirtmiştir.
                                                                                                                   79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84