Page 77 - 81 Çalıkuşu İzmir
P. 77
TEKNOFEST Yarışmaları Dijital Tasarım Atölyeleri
Trafik kazalarından etkilenen ve bu konuya çö- Dijital Tasarım Atölyelerinde gerçekleştirilen et-
zümler geliştirmek isteyen Arkas BİLSEM; ortaokul kinliklerde ise öğrenciler, dijital ortamlarda hayal
öğrencileri Barkın Özsoy, Bade Bereketoğlu, Ayşe güçlerini kullanarak tasarımlar ve çalışmalar ger-
Özdemir ve danışman öğretmenleri Zeynep Deniz çekleştirmektedir. Öğrencilerin hayal gücünün sı-
Koçal öncülüğünde proje geliştirmeye karar vermiş- nırları doğrultusunda yapılan çizimler ve tasarım-
tir. Yaklaşık bir yıllık çalışma sonucunda araca yer- lar dijital ortamda hayat bulmaktadır.
leştirilen ve içerisinde sensör ve radyo frekansları
bulunan bir cihaz tasarlayarak TEKNOFEST 2021
finalinde “İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışması” ve
Afet Yönetim dalında “Acil Yardım Çağrısı” isimli
projeleri ile Türkiye birincisi olmuştur.Bu proje ile
ağır trafik kazaları dahil yaralanma ya da ölüm ile
sonuçlanan tüm kazalarda acil yardım görevlilerine
otonom şekilde insandan bağımsız SMS gönderil-
mesini sağlayan bir e-çağrı sistemi kurulmuştur.
TEKNOFEST 2021 kapsamında ülkemizin kutup
araştırmaları alanındaki çalışmalarına projeleriyle Laboratuvar Etkinlikleri
fikir ürettiği; TÜBİTAK 2204-C Lise Öğrencileri Ku-
tup Araştırma Projeleri kategorisinde merkezin öğ- Arkas Sanat Merkezinde kurulan Avrupa standart-
rencilerinden Artun Özsoy, Müdür Yardımcısı Bora larındaki fizik, kimya, biyoloji ve fen bilgisi labo-
Cemal Özdemir danışmanlığında Türkiye üçüncü- ratuvarlarında öğretmenler, öğrencilerine yönelik
sü olmuştur. birçok aktiviteler gerçekleştirmektedir. Öğrencile-
rin seviyesine uygun gerçekleştirilen laboratuvar
Topoğrafya Etkinlikleri etkinlikleri onların araştırma yapma, problem çöz-
me ve mantık yürütme yeteneklerinin gelişiminde
Merkezdeki topoğrafya cihazı sayesinde öğrenci- oldukça etkilidir. Birçok deney etkinliği öğrenciler-
ler, etkinliklerde yeryüzü şekillerini uygulamalı ola- de öğrenmeyi kalıcı hale getirirken, onların derse
rak öğrenebilmekte, bir arazi yüzeyinin tabii veya olan ilgilerini artırarak motive olmalarını kolaylaş-
suni ayrıntılarının meydana getirdiği şekilleri incele- tırmaktadır.
me fırsatı bulmaktadır. Böylece öğrenciler coğrafya
dersini hem uygulamalı olarak hem de oldukça ke-
yifli bir ortamda öğrenmektedir.
Mezun Öğrenci Buluşmaları
Her eğitim ve öğretim yılı sonunda merkezden hem
yeni mezun olan hem de daha önceki yıllarda me-
zun olup meslek sahibi olan öğrencilerle bir araya
gelinerek karşılıklı paylaşımlarda bulunulmaktadır.
77