Page 78 - 81 Çalıkuşu İzmir
P. 78
AB Erasmus + Projeleri Proje bireysel ya da iş birlikli gruplar halinde hazır-
lanan dijital hikâye anlatımı etkinlikleriyle, öğrenci-
Erasmus+ KA101 lerin 21.yy. becerilerinin yanı sıra yaratıcılıklarının
Bireylerin Öğrenme Hareketliliği ve sosyal-duygusal öğrenmelerinin gelişimine kat-
“Catch The Future” kı sağlamak amacıyla beş ülkede altı okulda uygu-
lanacaktır. Finlandiya, Belçika, İspanya, Portekiz
Avrupa Birliği ERASMUS+ KA101 kapsamında İz- ve Türkiye’den Aydın-Söke 100.Yıl Atatürk Ortao-
mir İl Milli Eğitim Müdürlüğünün koordinatörlüğü- kulu projenin ortaklarını oluşturmaktadır.
nü yaptığı “Geleceği Yakala” projesi kapsamında
Narlıdere Arkas BİLSEM, proje ortaklığı kapsa- Erasmus+ KA229
mında ilk olarak Finlandiya-Helsinki’de “Integrated Okullar Arası Değişim Ortaklıkları
Curriculum-Teaching Global Skills!” eğitimi hare- “There is sea and sea ... There is an entire
ketliliğine katılmıştır. Arkasından yine aynı proje ocean to take care of”
kapsamında Finlandiya-Helsinki ve Estonya Tal-
linn’de Benchmarking hareketliliğine katılmıştır. Birleşmiş Milletler (BM), 2030 gündeminde geze-
genin sürdürülebilir kalkınması için 17 hedef ta-
nımlamıştır. Bunlardan 14. hedef “Deniz Yaşamını
Koruma”dır. Bu proje ile okyanusları ve denizleri
koruyabilmek için öğrencilerde farkındalık oluş-
turulması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Arkas
BİLSEM proje ortakları Portekiz, İtalya, Bulgaris-
tan ve Estonya ile önce Portekiz’de; sonra İtal-
ya’da etkinlikler gerçekleştirerek proje ortaklarını
İzmir’de misafir etmiştir.
Erasmus+ KA229
Okullar Arası Değişim Ortaklıkları
“Digital Storytelling”
Bu Erasmus+ projesinde öğrencilerin akademik,
sosyal ve duygusal öğrenmelerini desteklemek
için eğitsel bağlamda dijital hikayelerin farklı di-
siplinlere entegrasyonunu sağlamaya yönelik öğ-
renme ortamlarının oluşturulması, tasarlanması,
geliştirilmesi ve etkili uygulama örnekleri hazırlan-
ması amaçlanmaktadır.
78