Page 24 - 24 KASIM DERGİ
P. 24

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                      24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ ÖZEL SAYISI



                                                      GÜZELBAHÇE


                                                                  HER YAŞTA EĞLENCELİ MATEMATİK

                                                                  Güzelbahçe  Ali  Bayırlar  Ortaokulu  Matematik
                                                                  Öğretmeni  Fatma  Nuray  Güren,  geçen  yıl  baş-
                                                                  lattığı “Her Yaşta Eğlenceli Matematik” çalışması
                                                                  ile öğrencilerinin matematik dersine bakış açısını
                                                                  değiştirmek istiyor.
                                                                  Tüm dünyada  öğrencilerde  matematik  dersine
                                                                  karşı bir korku ve endişenin bulunduğunu ifade
                                                                  eden Güren, matematiğin eğitimin tüm kademe-
                                                                  lerinde temel derslerden biri olduğunu ve öğren-
                                                                  cilerin girmiş oldukları sınavlarda matematik so-
                                                                  rularının belirleyici olduğunu da vurguluyor.

                                                                  Türkiye’de matematik dersinin zor olduğuna dair
                                                                  yaygın bir kanının olduğunu, öğrencide bu kanı-
                                                                  nın oluşmasına çevre, aile, öğretmen gibi etken-
                                                                  lerin  neden  olduğunu  belirten  Güren,  bu  kanı-
                                                                  yı yıkmak için derslerini öğrenci ve veliler ile işle-
                                                                  meye karar verdi.
                                                                  Matematik     dersi    ile    ilgili   “Sıkıcı,
                                                                  zor, yapamıyorum, anlamıyorum.”  gibi ön yargı-
                                                                  ları  azaltmayı  amaçlayan Güren, “Veliler  de  öğ-
                                                                  renciler   gibi   önce   ‘Biz   yapamayız,   bi-
                                                                  zim matematiğimiz  kötü.’  şeklinde  ifadeler  kul-
                                                                  landı.  Ancak  ilk  dersin  sonunda  bu düşünceleri
                                                                  tamamen değişti. Velilerin de çok memnun kaldı-
                                                                  ğı çalışma amacına ulaşmış oldu.” dedi.

                                                                  “Bu etkinlik, öğrenci ve velilerimle yapmaktan
                                                                  büyük bir keyif aldığım, amacına ulaşan, olumlu
                                                                  geri dönütler aldığım bir çalışma oldu.” diyen
                                                                  Güren, bu yıl da okuldaki çalışmalarını sürdürü-
                                                                  yor.





























                                                            20
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29