Page 21 - 24 KASIM DERGİ
P. 21

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                      24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ ÖZEL SAYISI



                                                          FOÇA


             Yenibağarası Köyü Nadire Sanlı İlko-
             kulu öğretmeni Ayşen Tekin, sınıfın-
             da  öğrencilerine  kimsenin birbirine

             rakip  olmadığını,  herkesin  yalnızca

             kendisini  geliştirmek  gayreti  içinde
             olması  gerektiğini  yaptığı  birbirin-

             den güzel etkinliklerle anlatıyor.

              Her  sabah  güne  sporla  başlayan

              öğrenciler,    öğrenme  etkinliklerini
             yaparak  yaşayarak,  görselleştirerek

             ve  oyunlaştırarak  öğreniyor.  Her
             derste  farklı  bir  oyun  oynadıklarını
             düşünen  öğrenciler,  geldiklerinde
             hiç Türkçe bilmeyen üç Suriyeli öğ-
             renci de dahil, zamanında okur ya-

             zar oldu.




                                                                       Sınıfında  ClassDojo  uygulamasını  aktif
                                                                       olarak  kullanan  Tekin  ve  sınıfın  İngilizce
                                                                       öğretmeni Elif Akın, en çok etiketi topla-
                                                                       yan üç öğrenci ile her ay yemeğe gidiyor.
                                                                       Hep aynı öğrenciler ilk üçe girse dahi ye-
                                                                       meğe gitme hakkı bir kez. Bu sayede tüm
                                                                       sınıf  sırayla  öğretmenleriyle  yemeğe  çık-
                                                                       mış oluyor. Daha önceden yemeğe gitmiş
                                                                       ve ilk üçte olan öğrencileri ise sürpriz he-
                                                                       diyeler bekliyor.



                                                                       Akıl zeka oyunlarına da  önem veren Te-
                                                                       kin,  çoklu  zeka  kuramına  göre,  her  oyu-
                                                                       nun  farklı  3-4  zekayı  birden  geliştirdiğini
                                                                       düşünüyor.  Derslerde  yaptığı  birbirinden
                                                                       eğlenceli  etkinliklerle  Aysen  öğretmen,
                                                                       öğrencilerine okulu sevdirmeyi başarmış.







                                                            17
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26