Page 111 - Şehrimiz İzmir
P. 111
1863 1867 1868 1885
25 26 27 28
Anadolu’da İşletmeye İzmir’in Kordon’u İzmir Belediyesi’nin Kurulması İzmir Ticaret
Açılan İlk Demiryolu, Odası’nın Kurulması
Halk arasında “kordon” diye Osmanlı Devleti 1867 sonların-
İzmir-Kasaba
anılan İzmir rıhtımının söz- da İzmir’de bir belediye dairesi 19. yüzyılın sonla-
(Turgutlu) Hattı
leşmesi 1867’de imzalanmış, kurulmasına izin vermiştir. rına doğru İzmir ti-
İzmir’e ulaşan de- inşaatı 1874 sonlarında ta- Valinin himayesinde de olsa caretinde Türkler de
miryolu ulaşımının mamlanmıştır. Rıhtımın bir İzmir’in ilk belediye örgütü 23 etkin bir rol oynama-
bir diğer ayağını kısmı ticarete ve limana ayrıl- Eylül 1868’de çalışmalarına ya başlamıştır. Batılı
1863’te sözleş- mış, Aydın demiryolu hattına başlamıştır. Ancak çok uzun ülkelerdekine benzer
mesi imzalanan bir tramvay ile bağlanmıştır. ömürlü olmayan bu girişimin ticaret odası ve bor-
İzmir-Kasaba Hattı Diğer kısmı ise gezinti yeri ola- ardından İzmir Belediyesi’nin sa gibi kuruluşların
oluşturmuştur. Kenti rak kullanılmıştır. 19. yüzyılın yeniden şekillenmesi 1874 oluşturulması dü-
verimli Batı Anadolu sonlarına doğru İzmir Limanı; yılında gerçekleşmiştir. 1895- şüncesiyle 1885’te
ovalarıyla bağlayan Osmanlı’nın en büyük ihracat 1907 yılları arasında İzmir Be- “İzmir Ticaret Odası”
hattın tamamı Ocak limanı, İstanbul’dan sonra da lediye Reisi olan Eşref Paşa, kurulmuştur.
1866’da hizmete ikinci büyük ithalat limanı konu- belediyeye ilk defa işlerlik
girmiştir. Bu hattın muna gelmiştir. kazandırarak önemli başarılara
başlangıç noktası imza atmıştır.
Basmane Garı’dır.
Basmane Garı Kordon Boyu
Kordon Boyu
109
109