Page 39 - özbakış ekım-2024 -
P. 39
Hayalimdeki Gökyüzü Projesi
Özel Eğitimde
Toplumsal Sosyal
Bütünleştirme
zmir İl Milli Eğitim Müdürlüğünün “Hayalimdeki Gökyüzü Projesi”; özel
İgereksinimli öğrenciler ve aileleri ile tipik özellik gösteren öğrenciler
ve ailelerinin birlikte neleri gerçekleştirebileceğini fark etmelerini ve bu
sayede toplumun bütünleştirilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Hazırlayanlar Proje ile; Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim ile Özel Eğitim ve Rehber-
lik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı dördüncü ve beşinci sınıflarda
Dr. Ömer YAHŞİ öğrenim gören öğrenci ve ailelerinin toplumsal uyum becerilerini yapa-
İl Milli Eğitim Müdürü rak yaşayarak öğrenmeleri hedeflenmiştir.
Funda SEL Özel eğitim hakkında, 1994 yılında uluslararası bir konferansta kabul
Proje koordinatörü edilen Salamanca Bildirisi; başta özel eğitim gerektiren çocuklar olmak
Salih GÜVEN üzere, tüm eğitim kurumlarının “herkesi kapsayan eğitim yaklaşımını”
Bornova Hilal Necmiye Hüsnü benimsemesi hedefini gerçekleştirmek amacıyla ilan edildi. Bildiri, sınıf
Ataberk Ortaokulu öğretmenleri, özel eğitim uzmanları ve destek ekipleri ile danışman öğ-
retmenler, eğitim psikologları, konuşma ve meslek terapistleri gibi eğitim
İL MEM personelinin sürece katılımını öngördü ve çocuk eğitiminin ebeveynler ve
uzmanların ortak çabaları ile gerçekleşebilecek bir başarı olduğunu orta-
ya koydu. Bu sonuçlardan hareketle “Hayalimdeki Gökyüzü Projesi” or-
taya çıktı. Söz konusu ilkeler doğrultusunda özel eğitim sınıfı öğrencileri,
4. ve 5. sınıf öğrencileri, kaynaştırma öğrencileri, engelli bireylere sahip
aileler ve tipik gelişim gösteren çocuğa sahip aileler projedeki hedef kit-
leyi oluşturdu. Uygulayıcı olarak okuldaki tüm birimler sürece dahil edildi.
Eylül 2024 39