Page 63 - ÇALIKUŞU 10
P. 63
tiyaç olduğunun altı çizildi. Öğrenme güçlüklerinin İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yen-
kendisini okuma, yazma ve matematik alanlarında tür; İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü olarak Mesleki
gösterdiği, bu alanların tek tek görülebileceği gibi Gelişim Akademisi kapsamında farkındalık ya-
hepsi bir arada da olabileceği anlatıldı. Öğretmen- ratan çok başarılı öğretmen eğitimleri verdikleri-
lerin eğitim sürecinin değişik aşamalarında, özel ni söyledi. Yentür, bir işte doğru karar vermenin,
gereksinimi olan öğrencilerin farkına varabilmesi doğru adımlar atmanın çok önemli olduğunu ancak
ve bu öğrenciler için doğru yönlendirmelerde bulu- öğretmenlikte ortaya konulan proje ve çalışmala-
nabilmesi, doğru kararlar vermeye hizmet edecek rın takip edip sonuçlandırıldığı zaman bir anlam
bilgileri elde etmesi için gereken değerlendirme ifade ettiğini söyledi. Alınan eğitimlerin farkındalık
aşamaları hakkında bilgi verildi. Okul öncesi dö- ve değişim yönünde yapılacak paylaşımlara ve-
nemden itibaren çocukların bu özelliklerinin bilin- sile olduğu zaman kıymetli olacağını vurgulayan
mesi, belirtilerinin izlenmesi, öğrenme bozukluğu Yentür, özel eğitim alanında yapılan çalışmaların
riski taşıyan çocukların fark edilmesinde öğretme- aile ortamında bir karşılık bulması gerektiğini de
nin kilit rolü vurgulandı. sözlerine ekledi. Yentür, Nöroloji uzmanı Dr. Olcay
Karaca’ya, emeği geçenlere, katılımcılara emek ve
gayretlerinden dolayı teşekkür etti.
60 61