Page 58 - ÇALIKUŞU 10
P. 58

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Urla Barbaros Köy



                   Yaşam Merkezinin Açılışını Gerçekleştirdi




            Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, aktif olarak kulla-  bakanlıktaki önceliğimiz üç temel noktaydı. Birinci-
            nılmayan köy ilkokullarının yeniden açılarak yaşam    si, okul öncesi eğitimdi. Eğitim sistemlerindeki en
            merkezlerine dönüştürülmesi projesi kapsamında        kritik olan eğitim kademesi okul öncesi eğitimdir.
            İzmir  Urla’da  düzenlenen  törenle  Urla  Barbaros   Türkiye maalesef bunu çok yeterince algılayama-
            Köy Yaşam Merkezinin açılışını gerçekleştirdi. Tö-    dı.  Türkiye  son  yirmi  yılda  diğer  kademelerdeki
            rene Bakan Özer’in eşi Nebahat Özer, İzmir Valisi     okullaşma oranlarını artırmakla uğraştığı için okul
            Yavuz Selim Köşger, İzmir Milletvekili Ceyda Bö-      öncesi  eğitimi  yeterince  eğitim  sisteminde  neye
            lünmez  Çankırı,  Bakan  Yardımcısı  Petek  Aşkar,    karşılık geldiğini fark edemedi. Okul öncesi eğitim,
            Bakan Yardımcısı Sadri Şensoy, Strateji Geliştirme    eğitimdeki fırsat eşitsizliğinin başladığı yerdir. Eğer
            Başkanı Mehmet Fatih Leblebici, İnşaat ve Emlak       ülkenin çocuklarının bir kısmı okul öncesi eğitime
            Genel Müdürü Umut Gür, Temel Eğitim Genel Mü-         gidiyor bir kısmı gitmiyorsa eşitsizlik orada başlar.
            dürü Tuncay Morkoç, Hayat Boyu Öğrenme Genel          Sonra eğitimin ilerleyen kademesinde okullar arası
            Müdürü Hüseyin Burak Fettahoğlu ile İl Millî Eğitim   başarı farkı olarak önümüze çıkar. Özellikle Ame-
            Müdürü Dr. Murat Mücahit Yentür  katıldı.             rika’daki boylamsal çalışmalara baktığımız zaman
                                                                  şunu görürsünüz; okul öncesi eğitime gitmiş olan
            Aktif olarak kullanılmayan köy okulları, köy yaşam
            merkezi projesiyle ihtiyaçlar doğrultusunda anao-     bir birey yaşamı boyunca eğitimde ve istihdamda
            kulu, ilkokul, kurs merkezi, kütüphane; matematik,    kaldığı  süre  okul  öncesi  eğitime  gitmemiş  bireye
            doğa, bilim ve tasarım gibi farklı alanlarda hizmet   göre çok daha uzundur. Yani nitelikli insan yetiştir-
            veren  atölyelerle  gençlik  kampları  gibi  eğitsel  ve   meyle ilgili çok önemli bir fırsattır.” değerlendirme-
            sosyal etkinliklerin yapılacağı alanlara dönüştürü-   sinde bulundu.
            lüyor.  Proje kapsamında daha önce Cumhurbaş-         Türkiye için kadın istihdamı açısından okul öncesi
            kanı  Recep  Tayyip  Erdoğan’ın  katılımıyla  Külli-  eğitimin en kritik noktalardan bir tanesi olduğunu
            ye’de toplu açılışı gerçekleştirilen 2 bin köy yaşam   vurgulayan  Özer,  göreve  başladığında  5  yaştaki
            merkezinin  yanı  sıra  bugün  toplu  açılışı  yapılan   okullaşma  oranında Türkiye  ortalamasının  yüzde
            1500  köy  yaşam  merkeziyle  birlikte  köy  yaşam    65  olduğunu  söyledi.  Bu  oranın  şu  anda  yüzde
            merkezlerinin toplam sayısı 3 bin 500’e ulaştı.       99.9’a ulaştığını vurgulayan Özer, “5 yaştaki okul-
                                                                  laşma oranını çözmeyi Allah bana nasip etti. Büyük
            Urla  Barbaros  köyündeki  programda  mehteran
            takımıyla  karşılanan  Millî  Eğitim  Bakanı  Mahmut   mutluluk  duyuyorum.  İzmir’de  5  yaştaki  okullaş-
            Özer Millî Eğitim Bakanı olarak ilk ziyaretini İzmir’e   ma oranı ben göreve geldiğim zaman yüzde 55’ti,
            yaptığını söyledi. Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer,   Türkiye ortalamasının on puan altındaydı. Bugün
            Urla  Barbaros  Köy  Yaşam  Merkezinde  düzenle-      yüzde 98. Bu aynı zamanda Türkiye’deki eğitimde
            nen törende yaptığı konuşmada, taşımalı eğitimin      fırsat eşitliğine, yani zenginle fakirin nitelikli eğiti-
            köy  okullarının  kapatılmasıyla  ilişkilendirildiği  ve   me  erişimiyle  ilgili  uzun  vadeli  yapılan  en  büyük
            sanki bunun da son yirmi yıl içinde yapılmış gibi     yatırım.” ifadesini kullandı.
            bir  algı  oluşturulduğunu  kaydederek  “Köylerimi-   Mesleki  eğitime  işaret  eden  Özer  şöyle  devam
            zin eğitimle buluşturulmasıyla ilgili bir özlemi son   etti: “Mesleki eğitim Türkiye’nin kanayan yarasıydı.
            iki  yılda  bizim  Bakanlık  olarak  öncelik  verdiğimiz   Mesleki eğitimle ilgili daha önceki yapılan müdaha-
            projelerden birisi olarak sisteme dâhil ettik. Bizim   leler; mesleki eğitimi, Millî Eğitim Bakanlığının sun-


     56                                                                                                                                                                                                                                             57
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63