Page 52 - ÇALIKUŞU 10
P. 52

Izmir Il Millî Eğitim Müdürlüğü “Izmir Okul Öncesi ve



                   Ilkokul Öğrencilerine Yönelik Deprem Eğitimi Kitabı”



                   ile Bir Ilki Daha Gerçekleştiriyor




            İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü, okul öncesine yö-
            nelik kapsamlı ve çok duyulu bir yaklaşımla çocuk-
            ların  bilişsel  becerilerini  geliştirmelerine  yardımcı
            olmak ve aynı zamanda onları neşeli, akılda ka-
            lıcı ve kültürel açıdan zengin bir deneyime misafir
            etmek üzere bir çalışma yapmış ve “Okul Öncesi
            Etkinlik Kitabı-İZMO”yu yayımlamıştı. Çocukları İz-
            mir’in kültürel dokusuyla erken yaşta buluşturarak
            iç dünyalarında merak duygusu uyandırma hedefi        gibi faaliyetler yer alıyor. Sismografı somutlaştıra-
            ile yola çıkan İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü bu kez   rak anlatmak için “Deprem Nasıl Ölçülür” adlı ça-
            de “İzmir Okul Öncesi ve İlkokul Öğrencilerine Yö-    lışma sayfası, “Dünya Neden Sallanıyor” etkinliği,
            nelik Deprem Eğitimi Kitabı” ile bir ilke imza atıyor.  “Sadece bizde deprem yok dünyada birçok yerde
            “İzmir Okul Öncesi ve İlkokul Öğrencilerine Yönelik   yaşanıyor” gibi daha birçok etkinlik ile öğrencilerin
            Deprem Eğitimi Kitabı” ile öğrencilerin doğal afet    deprem öncesi, deprem anı ve deprem sonrasında
            süreçlerinden deprem deneyimlerini sağlıklı yöne-     fiziksel  ve  duygusal  sağlıklarını  nasıl  koruyabile-
            tebilmesi, erken bilinç ve farkındalık geliştirebilme-  cekleri hakkında bilgi vermek hedefleniyor.
            si için hazırlanması temellendirildi. Erken çocukluk   İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yen-
            döneminde öğrenmede sınıf ortamında etkileşimli       tür;  Türkiye’de  yaşanan  büyük  deprem  felaketi
            temaları bir araya getirmenin öneminden yola çı-      sonrası ilk günden itibaren sahada temel ihtiyaç-
            kan İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğünün kitap komis-   lar, gıda ve temizlik malzemesi temini, arama kur-
            yonu; öğrencilerin deprem öncesi, deprem anı ve       tarma ekiplerinin müdahaleleri ile yaraları sarmak
            deprem sonrasında fiziksel ve duygusal sağlıkla-      için mücadele ettiklerini ifade etti. Hayati ihtiyaçlar
            rını nasıl koruyabilecekleri hakkında bilgi vermeyi   kadar psikolojik ihtiyaçların da her zaman önemli
            hedefliyor.  Kitabın  içeriği  oluşturulurken  değerler   olduğunu vurgulayan Yentür, Millî Eğitim Bakanlı-
            eğitimine de vurgu yapılacak kitapta, öğrencilerin    ğının hayata geçirdiği “Psikososyal Destek Eylem
            psikolojik sağlamlıklarını geliştirme amacıyla hikâ-  Planı” ile bölgedeki depremzede öğrenci, öğretmen
            yeleştirme  ve  sanatsal  temalar  ön  planda  tutulu-  ve velilere yönelik psikososyal destek çalışmaları-
            yor. Kitabın içeriğinde deprem ile ilgili farkındalık   nı yürüttüklerini, İzmir Eğitim Ailesi olarak yapıla-
            oluşturmak amacıyla; etkinlikler, hikâyeler, rehber-  bilecekler  konusunda  ara  vermeden  çalıştıklarını
            lik  eğitimleri,  şarkı  sözü  ve  müzikler  oluşturmak   ve “İzmo Deprem Eğitimi Alıyor” adıyla çocukların
            için  sınıf  ortamında  kullanılabilecek  uygulamalı   fiziksel ve duygusal sağlığı için depreme hazırlık
            içerikler,  okul  öncesi,  coğrafya  ve  psikolojik  da-  kitabı çıkarmaya karar verdiklerini söyledi. Kitabın
            nışmanlık bölümlerinden alanında uzman kişilerin      çalışmalarının aralıksız devam ettiğinin altını çizen
            öğretmenlere  yönelik  “İzmo  Uzmandan  Dinliyor”     Yentür, emeği geçen İzmir Eğitim Ailesine teşekkür
            çekimleri, animasyon videoları ile deprem eğitimi     etti.



     50                                                                                                                                                                                                                                             51
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57