Page 52 - ÇALIKUŞU 10
P. 52
Izmir Il Millî Eğitim Müdürlüğü “Izmir Okul Öncesi ve
Ilkokul Öğrencilerine Yönelik Deprem Eğitimi Kitabı”
ile Bir Ilki Daha Gerçekleştiriyor
İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü, okul öncesine yö-
nelik kapsamlı ve çok duyulu bir yaklaşımla çocuk-
ların bilişsel becerilerini geliştirmelerine yardımcı
olmak ve aynı zamanda onları neşeli, akılda ka-
lıcı ve kültürel açıdan zengin bir deneyime misafir
etmek üzere bir çalışma yapmış ve “Okul Öncesi
Etkinlik Kitabı-İZMO”yu yayımlamıştı. Çocukları İz-
mir’in kültürel dokusuyla erken yaşta buluşturarak
iç dünyalarında merak duygusu uyandırma hedefi gibi faaliyetler yer alıyor. Sismografı somutlaştıra-
ile yola çıkan İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü bu kez rak anlatmak için “Deprem Nasıl Ölçülür” adlı ça-
de “İzmir Okul Öncesi ve İlkokul Öğrencilerine Yö- lışma sayfası, “Dünya Neden Sallanıyor” etkinliği,
nelik Deprem Eğitimi Kitabı” ile bir ilke imza atıyor. “Sadece bizde deprem yok dünyada birçok yerde
“İzmir Okul Öncesi ve İlkokul Öğrencilerine Yönelik yaşanıyor” gibi daha birçok etkinlik ile öğrencilerin
Deprem Eğitimi Kitabı” ile öğrencilerin doğal afet deprem öncesi, deprem anı ve deprem sonrasında
süreçlerinden deprem deneyimlerini sağlıklı yöne- fiziksel ve duygusal sağlıklarını nasıl koruyabile-
tebilmesi, erken bilinç ve farkındalık geliştirebilme- cekleri hakkında bilgi vermek hedefleniyor.
si için hazırlanması temellendirildi. Erken çocukluk İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yen-
döneminde öğrenmede sınıf ortamında etkileşimli tür; Türkiye’de yaşanan büyük deprem felaketi
temaları bir araya getirmenin öneminden yola çı- sonrası ilk günden itibaren sahada temel ihtiyaç-
kan İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğünün kitap komis- lar, gıda ve temizlik malzemesi temini, arama kur-
yonu; öğrencilerin deprem öncesi, deprem anı ve tarma ekiplerinin müdahaleleri ile yaraları sarmak
deprem sonrasında fiziksel ve duygusal sağlıkla- için mücadele ettiklerini ifade etti. Hayati ihtiyaçlar
rını nasıl koruyabilecekleri hakkında bilgi vermeyi kadar psikolojik ihtiyaçların da her zaman önemli
hedefliyor. Kitabın içeriği oluşturulurken değerler olduğunu vurgulayan Yentür, Millî Eğitim Bakanlı-
eğitimine de vurgu yapılacak kitapta, öğrencilerin ğının hayata geçirdiği “Psikososyal Destek Eylem
psikolojik sağlamlıklarını geliştirme amacıyla hikâ- Planı” ile bölgedeki depremzede öğrenci, öğretmen
yeleştirme ve sanatsal temalar ön planda tutulu- ve velilere yönelik psikososyal destek çalışmaları-
yor. Kitabın içeriğinde deprem ile ilgili farkındalık nı yürüttüklerini, İzmir Eğitim Ailesi olarak yapıla-
oluşturmak amacıyla; etkinlikler, hikâyeler, rehber- bilecekler konusunda ara vermeden çalıştıklarını
lik eğitimleri, şarkı sözü ve müzikler oluşturmak ve “İzmo Deprem Eğitimi Alıyor” adıyla çocukların
için sınıf ortamında kullanılabilecek uygulamalı fiziksel ve duygusal sağlığı için depreme hazırlık
içerikler, okul öncesi, coğrafya ve psikolojik da- kitabı çıkarmaya karar verdiklerini söyledi. Kitabın
nışmanlık bölümlerinden alanında uzman kişilerin çalışmalarının aralıksız devam ettiğinin altını çizen
öğretmenlere yönelik “İzmo Uzmandan Dinliyor” Yentür, emeği geçen İzmir Eğitim Ailesine teşekkür
çekimleri, animasyon videoları ile deprem eğitimi etti.
50 51