Page 51 - ÇALIKUŞU 10
P. 51

Veli  Akademisi;  genel  ebeveyn-çocuk  eğitimi  ve   veynlik stilleri ve çocuklar üzerindeki etkileri, özel
            kapsayıcı-bütünleştirici  veli  eğitimi  olarak  2  ana   gereksinimli çocuğa sahip ailelerin gereksinimleri,
            başlıkla ele alındı                                   mutlu  ebeveyn/mindful  ebeveyn  olabilme,  dijital
                                                                  çağda  ebeveyn  olmak/ebeveynler  için  dijital  far-
            Genel  Ebeveyn-Çocuk  Veli  Eğitimine  yönelik  alt
                                                                  kındalık, ergenlik gelişim dönemine bakış ve anne
            başlıklar;  Çocuklarda  duygu  düzenleme  (Regü-
                                                                  baba yaklaşımları/ergen-ebeveyn iletişim semine-
            lasyon) becerileri geliştirmede ebeveyn tutumları,
                                                                  ri, yaygın gelişimsel bozukluğa ebeveyn merkezli
            akran ilişkilerinde ebeveyn yaklaşımları ile olumlu
                                                                  erken müdahale, çocuklarda öz denetim ve öz dü-
            benlik gelişimi, gelişimsel yetersizliği olan çocuk-
                                                                  zenleme becerilerinde aile desteği.
            larda nitelikli ebeveyn çocuk etkileşimi, çocuk-ebe-
            veyn ilişkisinde sağlıklı sınırlar, çevre bilinci konu-  Kapsayıcı-Bütünleştirici  Veli  Eğitimine  yönelik  alt
            sunda duyarlı çocuklar yetiştirmek, “Çocuklar için    başlıklar;  sınavlara  hazırlık  sürecinde  aile  deste-
            Felsefe”  yöntemiyle  çocuklar  eleştirel  düşünme    ğinin önemi, disleksi ve öğrenme güçlüğü arasın-
            becerisi kazandırma yöntemleri, doğru beslenme        daki farklar, ebeveyn tutumlarının sınav dönemine
            bilinci aşılamada ailenin rolü, erken müdahale tek-   etkileri, özel gereksinimli çocukların ebeveynlerine
            nikleri ile duyu bütünleme ve dil terapisinin birlikte   yönelik psikolojik sağlamlık geliştirme yöntemleri,
            kullanımının yararları, özel gereksinimli çocukların   çocuklarda  okuma  kültürünün  oluşmasında  aile-
            rutinlerle günlük yaşam becerilerini kazanma do-      nin  etkisi,  çocukla  hangi  dönemde  nasıl  oyunlar
            ğal öğretim teknikleri, çocukta değerler sisteminin   oynanabilir, üstün yetenekli bir çocuğun ebeveyni
            yapılanması,  özel  gereksinimli  çocukların  bilişsel   olmak,  çocuklarda  bilinçli  teknoloji  kullanımı,  ço-
            süreçleri evde nasıl yönetilebilir, ebeveyn tutumları   cuklarda olumlu davranış geliştirmede aileler için
            ve  çocuklarda  davranış  yönetim,  erken  çocukluk   öneriler şeklinde belirlendi.
            özel  eğitiminde  oyun  ve  önemi,  yeni  nesil  ebe-

























 48                                                                                                                    49
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56