Page 51 - ÇALIKUŞU 10
P. 51
Veli Akademisi; genel ebeveyn-çocuk eğitimi ve veynlik stilleri ve çocuklar üzerindeki etkileri, özel
kapsayıcı-bütünleştirici veli eğitimi olarak 2 ana gereksinimli çocuğa sahip ailelerin gereksinimleri,
başlıkla ele alındı mutlu ebeveyn/mindful ebeveyn olabilme, dijital
çağda ebeveyn olmak/ebeveynler için dijital far-
Genel Ebeveyn-Çocuk Veli Eğitimine yönelik alt
kındalık, ergenlik gelişim dönemine bakış ve anne
başlıklar; Çocuklarda duygu düzenleme (Regü-
baba yaklaşımları/ergen-ebeveyn iletişim semine-
lasyon) becerileri geliştirmede ebeveyn tutumları,
ri, yaygın gelişimsel bozukluğa ebeveyn merkezli
akran ilişkilerinde ebeveyn yaklaşımları ile olumlu
erken müdahale, çocuklarda öz denetim ve öz dü-
benlik gelişimi, gelişimsel yetersizliği olan çocuk-
zenleme becerilerinde aile desteği.
larda nitelikli ebeveyn çocuk etkileşimi, çocuk-ebe-
veyn ilişkisinde sağlıklı sınırlar, çevre bilinci konu- Kapsayıcı-Bütünleştirici Veli Eğitimine yönelik alt
sunda duyarlı çocuklar yetiştirmek, “Çocuklar için başlıklar; sınavlara hazırlık sürecinde aile deste-
Felsefe” yöntemiyle çocuklar eleştirel düşünme ğinin önemi, disleksi ve öğrenme güçlüğü arasın-
becerisi kazandırma yöntemleri, doğru beslenme daki farklar, ebeveyn tutumlarının sınav dönemine
bilinci aşılamada ailenin rolü, erken müdahale tek- etkileri, özel gereksinimli çocukların ebeveynlerine
nikleri ile duyu bütünleme ve dil terapisinin birlikte yönelik psikolojik sağlamlık geliştirme yöntemleri,
kullanımının yararları, özel gereksinimli çocukların çocuklarda okuma kültürünün oluşmasında aile-
rutinlerle günlük yaşam becerilerini kazanma do- nin etkisi, çocukla hangi dönemde nasıl oyunlar
ğal öğretim teknikleri, çocukta değerler sisteminin oynanabilir, üstün yetenekli bir çocuğun ebeveyni
yapılanması, özel gereksinimli çocukların bilişsel olmak, çocuklarda bilinçli teknoloji kullanımı, ço-
süreçleri evde nasıl yönetilebilir, ebeveyn tutumları cuklarda olumlu davranış geliştirmede aileler için
ve çocuklarda davranış yönetim, erken çocukluk öneriler şeklinde belirlendi.
özel eğitiminde oyun ve önemi, yeni nesil ebe-
48 49