Page 108 - ÇALIKUŞU 10
P. 108

Yazarın  okuma  tutkusu  bir  süre  sonra  yaz-  cuklar bizim geleceğimiz ancak böyle kitaplar
                  ma  tutkusunu  da  beraberinde  getirir. Yazdı-  sayesinde her açıdan sağlıklı bir yetişkin ol-
                  ğı hikâye ve şiirler çeşitli gazete ve dergiler-  malarına zemin hazırlayabiliriz.”
                  de  yayımlanır.  Çocuk  edebiyatına  geç  giriş
                                                                 Yazarın  ikinci  kitabı,  “Ormanın  Kalbindeki
                  yaptığını  ifade  eden  yazar  nasıl  başladığını
                                                                 Ağaç” izlediği bir belgeselin ardından ortaya
                  ve  sonrasını  şöyle  anlatıyor:  “Öğretmenli-
                                                                 çıkmış. Bir yenileniş öyküsü olan kitapta kuş-
                  ğe  adım  attığım  ilk  günden  beri  çocuklarla
                                                                 lara ve sincaplara yuva olan bir ağacın üzeri-
                  olmaktan,  onlarla  bir  şeyler  yapmaktan  ve
                                                                 ne yıldırım düşer ve yıkılır. Kuşlar da sincap-
                  paylaşmaktan  büyük  keyif  alıyor,  okumanın
                                                                 lar da onu terk etmek zorunda kalır. Yazarın,
                  ve yazmanın tadına varabilmeleri için çaba-
                                                                 gün gün kurumakta olan bir ağacın çevresine
                  lıyorum.  2016-2017  yıllarında  bir  proje  için
                                                                 nasıl hayat verdiğini anlattığı bu kitap okul ön-
                  İzmir’le ilgili araştırmalar yapıyor, yaptığım bu
                                                                 cesi çocuklar için yazdığı ilk resimli kitabıdır.
                  araştırmalarda elde ettiğim bilgileri de öğren-
                  cilerimle paylaşıyordum. Beni her gün merak-   Feray Ünal, İzmir’le ilgili kitabının çok sevil-
                  la bekler olmuşlardı. Bir gün öğrencilerimden   mesi üzerine devamı niteliğinde “İzmir’in Ha-
                  birinin,  bu  anlattıklarınızı  niçin  kitaplaştırmı-  zineleri” kitabını yazar ve kitap 2022 yılında
                  yorsunuz  sorusu  beni  harekete  geçirdi.  İz-  basılır. Çocuklara yaşadıkları şehri eğlenerek
                  mir’i kuruluşundan kurtuluşuna kadar geçen     anlatan  kitabın  arka  kapak  yazısı  şöyledir:
                  süreyi anlatan ilk çocuk kitabım “Bilge Karga   “Deniz, Asya ve Mete. Üç iyi arkadaş. Kemal
                  ve Çocuk” ortaya çıktı ve 2018 yılında basıl-  Dede ile bin yıllık “Kunduracı Çınarı”nın ihti-
                  dı. Telifi Ahmet Piriştina Kent Arşivi ve Müzesi   şamından, Agora Antik Kenti’nin derinliklerine
                  tarafından alınan bu kitabım her yıl 23 Nisan   doğru İzmir’de keyifli ve heyecanlı bir yolcu-
                  Ulusal  Egemenlik  ve  Çocuk  Bayramı’ndan     luğa çıkıyorlar. Bu yolculukta onlara eşlik et-
                  önce basılarak çocuklara hediye olarak dağı-   meye ne dersiniz?
                  tılıyor.”                                      Kitapta karşınıza hiç kesilmeden iki bin yıldır
                  İlk  kitabını  yazmaya  başladığında  korkula-  akan  bir  çeşme,  mercimek  tanesi  büyüklü-
                  rı  olduğunu  dile  getiren  yazar  “çocuk  kitabı   ğünde bir kitap veya koskocaman bir fil çıka-
                  yazmanın  sorumluluğunun  büyük  olduğu-       bilir.”
                  nu,  çocuklar  için  yazarken  Türkçeyi  doğru
                                                                 Çocuk ve gençlik edebiyatını kendine mesele
                  kullanmanın  dile  hâkim olmanın  önemini  ve   edinmiş, edebiyat ve okuma kültürü üzerine
                  çocuğun  dili  öğrenmesine  katkı  sağlayacak   çalışmalar yürüten Eksi 18 Edebiyat Toplulu-
                  araçlar ürettiklerini” belirtiyor ve ekliyor: “Ço-  ğu’nun üyesi olan yazarın “Mor Masallar, Ge-
                  cuk kitabı yazarları çocukların yaratıcı, sorgu-  liyorlar, Ah Korona Vah Korona” adlı derleme
                  layan, eğlenen, hayal kuran bireyler olmaları
                                                                 üç kitapta da eserleri yer almaktadır.
                  için çalışmalı; onların gelişim özelliklerine uy-
                  gun, umut aşılayan, eşitlik, adalet ve barışçı   Tarihe, masallara, efsanelere ilgisi olan yazar
                  yönlerini  destekleyen,  sadece  didaktik  değil   çocuklar için üretmeye devam ediyor.
                  eğlenerek  öğreten  kitaplar  yazmalıdır.  Ço-








     106                                                                                                                                                                                                                                           107
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113