Page 108 - ÇALIKUŞU 10
P. 108
Yazarın okuma tutkusu bir süre sonra yaz- cuklar bizim geleceğimiz ancak böyle kitaplar
ma tutkusunu da beraberinde getirir. Yazdı- sayesinde her açıdan sağlıklı bir yetişkin ol-
ğı hikâye ve şiirler çeşitli gazete ve dergiler- malarına zemin hazırlayabiliriz.”
de yayımlanır. Çocuk edebiyatına geç giriş
Yazarın ikinci kitabı, “Ormanın Kalbindeki
yaptığını ifade eden yazar nasıl başladığını
Ağaç” izlediği bir belgeselin ardından ortaya
ve sonrasını şöyle anlatıyor: “Öğretmenli-
çıkmış. Bir yenileniş öyküsü olan kitapta kuş-
ğe adım attığım ilk günden beri çocuklarla
lara ve sincaplara yuva olan bir ağacın üzeri-
olmaktan, onlarla bir şeyler yapmaktan ve
ne yıldırım düşer ve yıkılır. Kuşlar da sincap-
paylaşmaktan büyük keyif alıyor, okumanın
lar da onu terk etmek zorunda kalır. Yazarın,
ve yazmanın tadına varabilmeleri için çaba-
gün gün kurumakta olan bir ağacın çevresine
lıyorum. 2016-2017 yıllarında bir proje için
nasıl hayat verdiğini anlattığı bu kitap okul ön-
İzmir’le ilgili araştırmalar yapıyor, yaptığım bu
cesi çocuklar için yazdığı ilk resimli kitabıdır.
araştırmalarda elde ettiğim bilgileri de öğren-
cilerimle paylaşıyordum. Beni her gün merak- Feray Ünal, İzmir’le ilgili kitabının çok sevil-
la bekler olmuşlardı. Bir gün öğrencilerimden mesi üzerine devamı niteliğinde “İzmir’in Ha-
birinin, bu anlattıklarınızı niçin kitaplaştırmı- zineleri” kitabını yazar ve kitap 2022 yılında
yorsunuz sorusu beni harekete geçirdi. İz- basılır. Çocuklara yaşadıkları şehri eğlenerek
mir’i kuruluşundan kurtuluşuna kadar geçen anlatan kitabın arka kapak yazısı şöyledir:
süreyi anlatan ilk çocuk kitabım “Bilge Karga “Deniz, Asya ve Mete. Üç iyi arkadaş. Kemal
ve Çocuk” ortaya çıktı ve 2018 yılında basıl- Dede ile bin yıllık “Kunduracı Çınarı”nın ihti-
dı. Telifi Ahmet Piriştina Kent Arşivi ve Müzesi şamından, Agora Antik Kenti’nin derinliklerine
tarafından alınan bu kitabım her yıl 23 Nisan doğru İzmir’de keyifli ve heyecanlı bir yolcu-
Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’ndan luğa çıkıyorlar. Bu yolculukta onlara eşlik et-
önce basılarak çocuklara hediye olarak dağı- meye ne dersiniz?
tılıyor.” Kitapta karşınıza hiç kesilmeden iki bin yıldır
İlk kitabını yazmaya başladığında korkula- akan bir çeşme, mercimek tanesi büyüklü-
rı olduğunu dile getiren yazar “çocuk kitabı ğünde bir kitap veya koskocaman bir fil çıka-
yazmanın sorumluluğunun büyük olduğu- bilir.”
nu, çocuklar için yazarken Türkçeyi doğru
Çocuk ve gençlik edebiyatını kendine mesele
kullanmanın dile hâkim olmanın önemini ve edinmiş, edebiyat ve okuma kültürü üzerine
çocuğun dili öğrenmesine katkı sağlayacak çalışmalar yürüten Eksi 18 Edebiyat Toplulu-
araçlar ürettiklerini” belirtiyor ve ekliyor: “Ço- ğu’nun üyesi olan yazarın “Mor Masallar, Ge-
cuk kitabı yazarları çocukların yaratıcı, sorgu- liyorlar, Ah Korona Vah Korona” adlı derleme
layan, eğlenen, hayal kuran bireyler olmaları
üç kitapta da eserleri yer almaktadır.
için çalışmalı; onların gelişim özelliklerine uy-
gun, umut aşılayan, eşitlik, adalet ve barışçı Tarihe, masallara, efsanelere ilgisi olan yazar
yönlerini destekleyen, sadece didaktik değil çocuklar için üretmeye devam ediyor.
eğlenerek öğreten kitaplar yazmalıdır. Ço-
106 107