Page 107 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR-9
P. 107
rımız için panolar hazırladık, Romanya’nın kültürünü
ve tarihini araştırarak okulumuzu bilgilendirdik.
Öğrencilerimiz uçağa binip farklı bir ülkeye gidecek-
leri için heyecanlandılar. Ev sahibi okulda öğrenciler
ve öğretmenler tarafından çok sıcak karşılandık. Ev
sahibi okulu, eğitim sistemlerini ve müfredatı tanıma-
mız için planlanan faaliyetlere katıldık. Romanya’daki
öğretmen ve öğrencilere ülkemizi ve şehrimizi tanıtan
sunumlar gerçekleştirdik. Ülkemizdeki dijital çalışma-
ları anlattığımız sunum çok ilgilerini çekti. Özellikle
pandemi dönemi yapılan çalışmalar, OGM Materyal,
e-okul, EBA gibi uygulamaları öğrencilerimiz uygula-
malı olarak anlattı. Uygulamalarımızı hayranlıkla takip
ettiler. Orada bulunduğumuz süreçte oyunlaştırma ve
Web2.0 araçlarının bilgileri kalıcı hale getirmek için
faydalı olduğunu gözlemledik.
Öğrencilerimiz eğlenerek öğrenirken aynı zamanda
bu etkinlikler sayesinde oradaki öğrencilerle kolayca
kaynaştılar. Romanya’daki arkadaşlarıyla sık sık ile-
tişim araçları vasıtasıyla görüşüyorlar. Platagon, Ge-
nially, Actionbound, Liveworksheet vb. uygulamalarla
öğrenciler için yapılan atölye çalışmaları oldukça fay-
dalı oldu. Faaliyet sonrası okulumuzun konferans sa-
lonunda, okulumuzdaki tüm öğrencilere Erasmus fa-
aliyetimizin tanıtımı gerçekleştirildi. Ayrıca ilçe zümre
toplantısında tüm İngilizce öğretmenlerine bu konuda
bilgilendirme yapıldı ve öğretmenlerin projemiz hak-
kındaki soruları cevaplandı. Tire ve Bayındır’da çeşitli
okullarda çalışan öğretmen arkadaşlarımıza da proje
bilgilendirmeleri yaptık. Proje kapsamında uygulanan
dijital uygulamalar ve oyunlaştırma faaliyetleri oku-
lumuzdaki öğrencilere de uygulandı. Erasmus Days
kapsamında Erasmus’un ve projemizin yaygınlaştır-
ma çalışmaları da gerçekleştirildi. Şimdi de bir dijital
kitabın oluşturulması için hazırlıklar yapıyoruz.”
104